Hej jeg har en stor drøm om at starte min egen e-butik som hobby... Men jeg har absolut ingen erfaring om hvornår man skal momsregistreres osv. Er der en der kan hjælpe mig igang? Jeg har fundet navn til butikken, jeg har fundet ud af hvilke produkter jeg vil sælge og jeg har formet virksomhedens idé. Et andet problem er leverandører. Hvor finder jeg nogle gode, billige leverandører af smykker, tasker, bælter, hair extensions og tørklæder? Envidere vil jeg gerne have en forklaring på hvad DROPSHIPPING præcis er og om det er den rette løsning.. Med venlig hilsen Tina |
Hej Tina,
Da du vil starte en enkeltmands virksomhed op, skal du overveje følgende angående momsregistrering:
- Kommer jeg til at have en omsætning på over 50.000 kr. pr. år (Hvis du gør dette, skal du momsregistreres. Alt under 50.000 er kun hvis du selv kan se fordelen i at lade dig registrer).
- Skal du købe en masse for at komme igang? - Når du køber ting ind, kan du trække momsen fra, og ligeledes når du sælger kan du lægge moms til dine produkter. Her er den fordel, at hvis du skal investerer i f.eks. en server, en leveringsbil eller hvad pokker det nu kunne være, ja så kan du altså trække momsen fra.
Men alt omkring virksomhedsregistrering, vil jeg henvise dig til webreg.dk - hvor du iøvrigt også kan finde en registreringsattest, og så er du næsten igang.
Angående leverandør, er dette jo lidt afhængig af hvad du ønsker. Hvis du blot vil køre det som en hobby forretning som du skriver, skal du nok ikke finde en leverandør i Kina - hvor du skal købe hele container hjem. Jeg kender dog ikke lige nogen i den branche, men mon ikke der sidder en anden amino, der kan hjælpe dig her.
Angående Drop Shipping, ville dette måske være en rigtig god måde for dig at komme igang på, da du så slipper for at få container hjem fra Kina, eller have et helt lager stående i din lejlighed/hus.
Drop Shipping betyder kort og godt, at du sælger dine vare online. Når du så har modtaget betaling fra kunden, placer du selv en ordre ved din leverandør. Leverandøren sørger så for at sende varen til kunden, og du slipper altså både for transport og lager. Dog afhænger dette naturligvis af din leverandør, da du jo så skal finde en drop shipping leverandør.
Læs eventuelt denne artikel om Drop Shipping.
Jeg håber dette hjalp dig et skridt på vejen.
Sig endelig til hvis du vil have en uddybning - og ellers held og lykke med din webshop!