Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en stor drøm om at starte min egen e-butik som hobby... Men jeg har absolut ingen erfaring om hvornår man skal momsregistreres osv. Er der en der kan hjælpe mig igang?

Jeg har fundet navn til butikken, jeg har fundet ud af hvilke produkter jeg vil sælge og jeg har formet virksomhedens idé. Et andet problem er leverandører. Hvor finder jeg nogle gode, billige leverandører af smykker, tasker, bælter, hair extensions og tørklæder?

Envidere vil jeg gerne have en forklaring på hvad DROPSHIPPING præcis er og om det er den rette løsning..

Med venlig hilsen

Tina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tina,

Da du vil starte en enkeltmands virksomhed op, skal du overveje følgende angående momsregistrering:

- Kommer jeg til at have en omsætning på over 50.000 kr. pr. år (Hvis du gør dette, skal du momsregistreres. Alt under 50.000 er kun hvis du selv kan se fordelen i at lade dig registrer).

- Skal du købe en masse for at komme igang? - Når du køber ting ind, kan du trække momsen fra, og ligeledes når du sælger kan du lægge moms til dine produkter. Her er den fordel, at hvis du skal investerer i f.eks. en server, en leveringsbil eller hvad pokker det nu kunne være, ja så kan du altså trække momsen fra.

Men alt omkring virksomhedsregistrering, vil jeg henvise dig til webreg.dk - hvor du iøvrigt også kan finde en registreringsattest, og så er du næsten igang.

Angående leverandør, er dette jo lidt afhængig af hvad du ønsker. Hvis du blot vil køre det som en hobby forretning som du skriver, skal du nok ikke finde en leverandør i Kina - hvor du skal købe hele container hjem. Jeg kender dog ikke lige nogen i den branche, men mon ikke der sidder en anden amino, der kan hjælpe dig her.

Angående Drop Shipping, ville dette måske være en rigtig god måde for dig at komme igang på, da du så slipper for at få container hjem fra Kina, eller have et helt lager stående i din lejlighed/hus.

Drop Shipping betyder kort og godt, at du sælger dine vare online. Når du så har modtaget betaling fra kunden, placer du selv en ordre ved din leverandør. Leverandøren sørger så for at sende varen til kunden, og du slipper altså både for transport og lager. Dog afhænger dette naturligvis af din leverandør, da du jo så skal finde en drop shipping leverandør.

Læs eventuelt denne artikel om Drop Shipping.

Jeg håber dette hjalp dig et skridt på vejen.

Sig endelig til hvis du vil have en uddybning - og ellers held og lykke med din webshop

Tilmeldt 2. Oct 07
Skrevet kl. 18:38

Mange tak for dit svar..

Så håber jeg på at der er nogen der ude der vil hjælpe mig med at finde nogle gode drop shipping leverandører? :)

Mvh TinaEmma

Tilmeldt 2. Oct 07
Skrevet kl. 18:44

Rubrik 1
Har din virksomhed et CVR- eller SE-nr.?
Nej det søger jeg hermed
Ja, det er anført i CVR-nr/SE-nr. feltet

Der står således som ovenstående inde på hjemmesiden.. Skal jeg skaffe mig et CVR nummer INDEN jeg får min shop op at køre eller skal jeg åbne shoppen først?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07

tjae, inden du sælger din første ordre skal du jo være registreret. Men du kan sagtens få shoppen op og køre inden, så du fra første dag du har dit cvr nummer kan sælge vare gennem butikken.

Men du kan sagtens få dit cvr nummer nu, og så derefter få shoppen op og køre. Du kunne sådan set få dit cvr nummer i dag, og så vente fem år inden du sælger noget.  Men fra du indsender din ansøgning om at få et cvr nummer, går der så vidt jeg husker en uge eller to inden du modtager det. Så kan du sætte shoppen op på et par uger, vil jeg råde dig til at ansøge om nummeret allerede nu.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:51

Hej Tine.

Vi har en online butik hvor vi sælger extensions, hvis du leder efter leverandøre.

Vi ville her kunne sætte en rabat på læsningen, som kun du kunne bruge og på de produkter du ville kunne have lyst til at føre selv.

www.Nyah-Beauty.com Du kan evt. kontakte os på salg@nyah-beauty.com

Tilmeldt 2. Oct 07
Skrevet kl. 16:20

Hej Thomas, jeg har sendt en mail til dig. :D

Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 01:45

Hej TinaEmma,

Jeg kan godt hjælpe dig, og besvare nogle spørgsmål. Men kan ikke give svar på det hele, desværre ;o)

Men det vigtigste grund til jeg skriver er faktisk ikke derfor, men fordi jeg tænkte det kunne være du søgte en til at lave din hjemmeside, et logo, visitkort, brevlinje, eller noget det skulle trykkes?, eller måske noget helt andet. (Jeg kan anbefale rigtig fornuftig programmør og grafiker, både med pris og kvalitet)

Så du hvertfald velkommen til at skrive på min mail - kukuluksu(a)hotmail.com

Både med spørgsmål, og hvis du søger en anbefaling af progrømmer m.m

mvh.
Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)