Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HASTER: Registrering på skat/momsafregning.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der købes varer eks. fra:
England (moms 20%)
Tyskland (moms 19%)

I moms regnskab  omregnes købs momsen af disse procenter – ER DETTE KORREKT – eller skal der registreres på en bestemt måde i skat.dk?

Firmaet sælger kun til Danmark

Haster: Årsregnskab 2013 skal registreres 3/3/2014.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55

Du skal ikke ha betalt moms ved din import fra EU overhovedet som momsregistreret - og vil i alle fald ikke kunne blande den moms ind i din danske momsafregning. Det er muligt du kan søge den refunderet via momsrefusion fra skat.dk ellers er det bare en udgift, og du skal så beregne 25% af beløbet og lægge til som importmoms under salgs moms og helt samme beløb under købsmoms - og indberette det ved momsindberetningen som jo er klart overskredet hvilket jo er problematisk. Til gengæld ved jeg ikke lige hvorfor dit årsregnskab 2013 skal registreres 3/3 men du har måske ikke kalenderår som regnskabsår

Læs om importmoms og find skemaet for import fra EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 14
Skrevet kl. 11:30

TAK FOR HJÆLPEN Star

Alle faktura fra England og Tyskland, er der betalt moms til EU-landet ... kan forstå på skat.dk (Køb af varer i udlandet), at jeg skal kontakte sælgeren i EU-landet og bede om tilbagebetaling af den moms, som er opkrævet.

ER DETTE KORREKT? Smile

1. Momsangivelse: Indberette hele fakturabeløbet i ”Rubrik A – varer” … som jeg skal finde på skat.dk, og er det nødvendigt 
  2. Momsen på henholdsvis 20% og 19% posteres ikke i købs momsen
  3. Dansk moms på 25% af EU køb (EU-erhvervelsesmoms) posteres i både købs og salgs momsen
  4. Det bliver en udgift at købe varer i et EU landet
Først været opmærksom på denne regel nu og skal ændre regnskabet for 2013 inden i morgen Sad
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

Tilmeldt 30. Jan 14
Skrevet kl. 17:07

Når der er tilhørende en toldafgift/toldgebyr m/moms til en udenlandsk faktura - skal denne moms også føres som import moms/salgs moms John?

Surprise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19

ikke helt forstået - Vare der indfortoldes i DK pålægges altid moms. er du virksomhed kan du afhængigt af speditører være ude for at han har lagt importmomsen på og den har du så fradrag for hvis den er betalt - PostDK moms eller dansk moms vist på faktura fra dansk virksomhed som moms på deres arbejde og ikke som importmoms ville jeg gå ud fra var købsmoms - andre der kender de regninger bedre må meget gerne svare mere præcist, jeg har ikke  med indfortoldning at gøre

Importmomsen beregnes på grundlag af summen af varepris, transport, told mv med 25% og angives som i linket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 18:25

trailerp:
Haster: Årsregnskab 2013 skal registreres 3/3/2014.

Det vel momsindberetningen for 2. halvår 2013.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 30. Jan 14
Skrevet kl. 11:22

Du har været til stor hjælp John - tak for det.

At intaste momsen med EU-erhvervelsesmoms for første gang i går - var nervepirrende, men tror det lykkedes.

Nyt spørgsmål ... :-)

Jeg afregnede momsen i går, men stødte på et par ups´er - kan du fortælle, hvad jeg gør ved disse?

2 varekøb fra USA, hvor sønnen fandt ud af, at de ikke har VAT (CVR) nr.

1 varekøb fra England, hvor jeg ikke kan få fat i VAT (CVR) nr.

Skal disse slettes helt i regnskabet?

Eller skal de fortsat figurere i regnskabet, men momsen er for egen regning men inkalkuleret?

Kan vist ændre til kl. 16:00 i dag

Time

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38

USA har ikke VAT nr - men de har org nummer som du kan prøve at få fra dem. VAT nummer er ikke et must for dig ved KØB - der er det vigtigere at du sikrer de har dit - og du skal jo lægge 25% på prisen som importmoms under salgsmoms - og samme beløb under købsmoms

VAT skal du bruge hvis du sælger til EU for der skal du vide det er et selskab + du skal indberette som EU salg for hvert momsnummer

læs evt igen om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John H

Tilmeldt 30. Jan 14
Skrevet kl. 12:22

I går kunne jeg ikke komme videre på skat.dk, hvis jeg ikke havde VAT nr. og jeg har kun købt ikke solgt.

Når jeg står i denne situation, ikke at have registreret 3 KØB på skat.dk, fordi jeg ikke har ORG/VAT nr. ... hvad gør jeg så med disse 3 fakturaer?

Skal de ud af regnskabet?

Skal de blive i regnskabet, hvor momsen ikke bliver registreret, men lagt til varekøbet?

Skal de blive i regnskabet, hvor de så står som importmoms under salgsmoms og købsmoms? (og der kan de så stå for ever)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)