Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B indkomst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hej derude

Jeg vil betegne mig selv som en dygtig arkitekt, men når det kommer til økonomi er jeg på dybt vand.

Jeg vil gerne starte en "hobby-virksomhed" ved siden af mit normale arbejde, og har derfor læst lidt op på B-indkomst.
B -indkomsten må ikke overstige 50.000 kr hvis jeg ikke skal lade mig momsregistrere.

I den anledning har jeg et simpelt spørgsmål, udformet som en konkret eksempel:

Jeg skal købe software til 50.000 kr.
Min indtægt er 50.000 kr.

Dvs fortjenesten er 0 kr.

Hvad er min B-indkomst så?? 0 kr. eller 50.000 kr.?

Håber I kan hjælpe.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:08

Thomas Dam Lauritsen:
B -indkomsten må ikke overstige 50.000 kr hvis jeg ikke skal lade mig momsregistrere.

Omsætningen må ikke overstige 50.000 indenfor 12 sammenhængende måneder. Ikke indtægten.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 20:18

Tak for svar. Men det ændrer ikke ved mit spørgsmål.
Ifølge følgende artikel er det en virksomheds samlede salg, men omkostninger er ikke trukket fra.
http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-omsaetning.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19

Ja det er omsætning der er de 50 t i dit fald. de 0 er resultat til skat.Du skal også overveje at den software skal være 100% knyttet til virksomheden specielt når du ikke er momsregistreret med CVR og alt - men læs om PLIGT TIL MOMSREGISTRERING HER 

Jeg tror anbefalingen med dine tal er - registrer

Tænk også, når du nu siger ved siden at mit normale og hobby - at så vil du ikke kunne trække et evt underskud fra. Jeg vil tro du tjener godt nok til at sidde en time med en revisor når du er nået så langt, for et helt korrekt svar kræver man kender det helt konkrete tilfælde

Husk også, at CVR registrering vil kunne betyde tab af dagpengeret hvis noget sådan skulle blive aktuelt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:41

Thomas Dam Lauritsen:

hej derude

Jeg vil betegne mig selv som en dygtig arkitekt, men når det kommer til økonomi er jeg på dybt vand.

Jeg vil gerne starte en "hobby-virksomhed" ved siden af mit normale arbejde, og har derfor læst lidt op på B-indkomst.

I den anledning har jeg et simpelt spørgsmål, udformet som en konkret eksempel:

Jeg skal købe software til 50.000 kr.
Min indtægt er 50.000 kr.

Dvs fortjenesten er 0 kr.

Hvad er min B-indkomst så?? 0 kr. eller 50.000 kr.?

Håber I kan hjælpe.

Hej Thomas

Hvis du har denne indtægt og omkostning, så vil jeg da anbefale, at du bliver momsregistreret. 

Herved har du allerede en i omverdenens "normal" virksomhed, hvilket også vil være en fordel overfor dine kommende kunder, når de modtager en ganske almindelig momsberigtiget faktura. (I modsætning til kravet om indberetning af dine honorarer).

HUSK! Moms opkræves jo ekstra på vegne af SKAT, og afregnes netto.

Du kan jo alliere dig med en god bogholder/revisor, så den regnskabsmæssige side er hurtigt overstået ligeså.

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)