Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lægge gebyr på kreditnota eller bruge inkasso ved en sådan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde sidste år en virksomhed  til at lave et stykke arbejde for os, og vi havde forudbetalt for ydelsen. Virksomheden ophævede imidlertid aftalen og skulle derfor betale pengene tilbage til os.

Vi har dog rykket for tilbagebetaling flere gange, og han har lovet at tilbageføre pengene om få dage, men hver gang er der ikke sket noget. Til sidst har vi ikke været i stand til at få et svar mail og har ikke kunne ringe virksomheden op, og de svarer ikke på mine beskeder på voicemail. Nu er det så endelig lykkedes mig at få kontakt med ham, og han siger nu, at pengene først kan tilbageføres medio marts. Hvorfor først da kunne jeg ikke få noget svar på - men det virker jo som om tiden bare skal trækkes. Det er i hvert fald uacceptabelt.

Hvilke muligheder har man i grunden ift. en kreditnota? Kan man pålægge gebyr ved mgl. tilbagebetaling eller i sidste ende bruge inkasso - eller hvad ville I gøre?

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du skal være glad bare du får dine penge, men ellers er det advokat med det hele.

Er det ikke over kr 100.000 kan du selv stævne ham. Gå på rettens hjemmeside og finde småsager.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

helt enig med KAH. Rykkergebyr er jo også noget som skal være aftalt i forbindelse med en handels indgåelse og skal fremgå af aftale og faktura. Her er der tale om en brudt aftale og tilbagebetaling. Du kan naturligvis true med retten og de dermed forbunde ekstra omkostninger for ham der ikke betaler, underforstået retsgebyr, advokat og renter/procesrenter - men ikke bare sende gebyr nota i alle fald

Gå hårdt til ham, for jeg tror også du bare skal være glad for at få dine penge tilbage desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 08:35

Tak for svar! Beløbet er ikke så stort, at det kan betale sig at gøre det helt store nummer ud af det. Men det er interessant at vide, hvilke muligheder der er. Jeg betaler selv mine regninger til tiden og hvis ikke kommer der jo rykkergebyrer, renter og inkasso på, men hvis der derimod skal krediteres er der ikke de samme muligheder.

Ellers er der jo altid Trustpilot osv. hvor man kan gøre sin mening til kende - selv om det ikke behøver at have nogen effekt, og jeg bryder mig heller ikke om den form for udstilling, selv om det kan være sidste udvej.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)