Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor, er dette muligt, lidt hjælp søges til ung iværksætter.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Aminoer. (mit første indlæg btw. så røg den mødom)

Jeg skriver da jeg overvejer at lave regnsakb/bogføring for mindre
virksomheder. fx. pizzaria, terapeuter, serviceydere, massøer og andet småt. 

Mit spørgsmål er nu;
Er det så nemt at jeg går ind på webreg. opretter mig som
enkeltmands virksomhed, evt. med moms, har hørt at det kan være en fordel også selvom
man holder sig under, de omtalte 50.000 omsætning.
efter jeg har tilmeldt mig og modtaget en blanket, kan jeg så bare gå igang?
Må mit firma fx. hedde Vindum revision? da revisor jo ikke er en beskytte titel.
Jeg modtager meget gerne ideer, fif og andre tanker om min ide.

Mvh. Oliver G. Vindum 19 år  

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du kan bare gå i gang, når du har registreret din virksomhed. Eller før - fordi der ikke er registreringspligt, før du har udsigt til en omsætning på 50.000 kr. årligt.

Det vigtigste er dog, at du er rigtig godt klædt på fagligt, for dine kunder vil forvente, at du har sat dig ordentligt ind i reglerne omkring moms, lønsumsafgift, skat og løn - og hele fradragsjunglen, så brug tiden op til din virksomhedsstart til at lære så meget som muligt. Herunder også - naturligvis - et eller et par økonomisystemer, så du kan lave arbejdet både hurtigt og korrekt. Her på Amino er der mange af dine potentielle kommende kunder, som stiller spørgsmål om økonomi, fradrag, moms mv. - og du skal helst kunne svare på (om ikke alle så dog) mange af dem.

Der er ikke noget til hinder for, at du kalder din firma Vindum revision. Men personligt synes jeg, det er en rigtig dårlig idé at kalde dig revisor, når du ikke har en uddannelse inden for området. Der er en række opgaver, herunder skattemæssig rådgivning, som revisorer påtager sig, og som dine kunder måske vil have en forventing om, at du også kan løse, som tror, du skal vente et par år med at kaste dig ud i. Prøv i stedet at finde et navn til din virksomhed, som så ærligt som muligt beskriver, hvad du kan - så får du også flest tilfredse kunder i længen. Hvad med Vindums bogføring? Vindums bogholderi?

De bedste hilsner
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med dit første indlæg.. du skal nok blive glad for at være her inde.. :D 

Hvis du kigger under Cookie John hannover  og læser mange af hans indlæg får du rigtigt mange svar, på regnskab mm 

eller hans blog her:  http://johnhannover.blogspot.dk der finder du alt hvad du skal bruge tror jeg så du er godt rustet på til start.. :)

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.
Nu skriver du der ingen registreringsplig er, men vil det ikke være en fordel, hvis man skal lave bogføring for virksomheder, at
de har et firma.-navn at kunne referere til, når de angiver hvor deres bogføring er lavet.

Du har ret i at revision bliver for misledende, noget men bogføring i mindre omfang passer bedre.

I mindre virksomheder, kræver det selvfølgelig også at man sætter sig ind i tingene, men jeg har bare fået et billede af, hvis man har et nogen lunde bogføring program, med klasseklade etc. samt en tilnærmelsesvis forståelse på tal og de juridiske regler, så skulle det være noget de fleste godt kunne gøre. eller ser jeg måske opgaven for let?

Primært lige nu, ville det være at holde regnskab for min mors virksomhed omhandlende, terapi og.lign
eller min vens pizzaria, hvor han nu betaler 2000.- om måneden, ville jeg så stille mig til rådighed og gøre livet lidt nemmere for ham.


Mvh.
Oliver Vindum 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

en forskel at tage med er, at hvis du ikke har selskab og din mor eller pizzariaet er registrerede virksomheder, så skal de når de betaler dig som CPR person indberette lønnen direkte til skat som honorar - type bidragspligtig b indkomst

Har du selskab, så kan du fakturere og er selv regnskabspligtig

Husk lige at overveje ansvarsforsikring så du ikke laver en regnskabsfejl som koster skattebod, momsbod, tabt fradrag eller andet, som en kunde går på dig med. Der findes forsikringer for bogholdere og bogføringsselskaber

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Som du beskriver det, har du allerede to kunder, som samtidig er en del af dit private netværk. Så synes jeg, at du skal starte med at hjælpe dem, og så kan du - mens du arbejder - både lære mere og få en fornemmelse af, om det faktisk er noget, som er så interessant for dig, at du vil have flere kunder og evt. lave en profession ud af det. Ellers kan det måske blive et rigtig fint studiejob med de to kunder (din mor og din ven).

Dbh.
Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand /Regnskabsskolen:
Som du beskriver det, har du allerede to kunder, som samtidig er en del af dit private netværk. Så synes jeg, at du skal starte med at hjælpe dem, og så kan du - mens du arbejder
helt enig - men du er så vel også enig i, at hans ydelse som CPR privat person for de to CVR firmaer betyder, at de får indberetningspligt til skat for b indkomst hvis de giver honorar (hvilket sagtens kan være helt problemfrit for dem)

Helt enig ellers, gør det ikke mere kompliceret end det er

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste ville være at jeg selv oprette mig som selskab uden CVR? altså sådan jeg regner med at omsætte for under 50.000 inden for et år.
Eller ville det være bedst at starte en enkeltmandsvirksomhed med CVR, sådan de kan betale mig som firma, hvorfra jeg så kan lave personlighævning og betale skat af det? 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John beskriver, er der to muligheder: Enten dropper du at starte firma (og så skal dine to kunder sørge for at oplyse, hvad de har betalt dig, til SKAT - men det kan du jo hjælpe dem med...). Eller også starter du et firma. Så kan du sende dem en faktura, trække dine omkostninger fra og betale skat af overskuddet.

Måske er det en god idé for dig at starte en virksomhed med cvr-nummer, blandt andet fordi du også vil lære noget af at have en virksomhed selv. Og det koster jo ikke noget at starte den (og lukke den senere, hvis det skulle blive nødvendigt), når der er tale om en personligt ejet virksomhed.

Dbh.
Anette

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan blive en dyr omgang for trådstarters 2 kunder at hyre ham, når han ingen basal viden har inden for bogføring og skat. Man kunne måske starte op med at ha en revisor på sidelinjen, så han kunne kontrollere arbejdet.

bb

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)