Goddag Aminoer. (mit første indlæg btw. så røg den mødom) Jeg skriver da jeg overvejer at lave regnsakb/bogføring for mindre |
Ja, du kan bare gå i gang, når du har registreret din virksomhed. Eller før - fordi der ikke er registreringspligt, før du har udsigt til en omsætning på 50.000 kr. årligt.
Det vigtigste er dog, at du er rigtig godt klædt på fagligt, for dine kunder vil forvente, at du har sat dig ordentligt ind i reglerne omkring moms, lønsumsafgift, skat og løn - og hele fradragsjunglen, så brug tiden op til din virksomhedsstart til at lære så meget som muligt. Herunder også - naturligvis - et eller et par økonomisystemer, så du kan lave arbejdet både hurtigt og korrekt. Her på Amino er der mange af dine potentielle kommende kunder, som stiller spørgsmål om økonomi, fradrag, moms mv. - og du skal helst kunne svare på (om ikke alle så dog) mange af dem.
Der er ikke noget til hinder for, at du kalder din firma Vindum revision. Men personligt synes jeg, det er en rigtig dårlig idé at kalde dig revisor, når du ikke har en uddannelse inden for området. Der er en række opgaver, herunder skattemæssig rådgivning, som revisorer påtager sig, og som dine kunder måske vil have en forventing om, at du også kan løse, som tror, du skal vente et par år med at kaste dig ud i. Prøv i stedet at finde et navn til din virksomhed, som så ærligt som muligt beskriver, hvad du kan - så får du også flest tilfredse kunder i længen. Hvad med Vindums bogføring? Vindums bogholderi?
De bedste hilsner
Anette Sand
http://anettesand.dk