Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en fortoldning og hvad skal den indeholde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg står og skal importere fra nogle produkter fra Kina.
Jeg har leverandør og transport osv. på plads, men det jeg er i tvivl om er sådan noget som fortoldningen.

Har fået af vide det er lidt kringlet, så vil gerne høre om der er nogle der kan hjælpe mig.

Hvad skal fortoldningen indeholde? (ekspres proceduren)
Hvordan udfylder jeg den?
Hvor skal jeg sende den hen?
Hvornår skal jeg sende den iforhold til min importering?

Håber at nogle af jer kan hjælpe mig, eller måske kan ordne det for mig, imod lidt betaling eller sådan, da det er vigtigt!

Mvh Nick 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 15:45

Hej Nick,

Det er lettest at få din speditør til at stå for fortoldningen.

De skal så bruge nogle dokumenter fra din producent (typisk faktura og pakkeliste), samt information om præcist hvilke produkter du importerer så de kan blive fortoldet korrekt.

Mvh, Morten

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 15:59

Hej Morten

Ja, tænkte det nok. Men her i starten tænker jeg bare at det muligvis bliver for dyrt at tage en speditør ind, da jeg ingen omsætning har endnu, og skal til at købe lidt større hjem for første gang.

Det derfor jeg søgte lidt svar på hvad det mere præcist skulle indeholde, og om der var nogle steder man kan finde det? (synes ikke selv jeg kunne)

Mvh Nick

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:23
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 16:35

Helt fantastisk jacob!

Tak skal du have :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 17:37

Nick:
Men her i starten tænker jeg bare at det muligvis bliver for dyrt at tage en speditør ind, da jeg ingen omsætning har endnu, og skal til at købe lidt større hjem for første gang.

Der er jo allerede tilknytte en speditør som forstår fragten. Bruger du f.eks et kurerfirma såsom UPS, TNT, DHL, FedEx så er fortoldningen inkluderet i fragtfrisen. En almindelig speditør tager vel 200-400 kr. for en indfortoldning.

Glem alt som selv at forestå indfortoldningen, da det ikke er nogen man bare lige gør, udover det kræver det også at du har fået adgang til toldsystemet.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 00:08

Hej Ravn

Ok, ja det er også sådan jeg er ved at forstå det. 

Så når jeg får en pris fra sælger inkl. fragt med DHL, så klarer DHL fortoldingen osv. og så skal jeg bare sørge for at betale told og moms samt nogle gebyr til DHL for fortoldningen, og så kan jeg sælge løs af varen. 

Er det ikke sådan det skal förstås? så jeg i princippet ikke skal andet end at bestille, betale diverse og så har jeg pakken osv. 

Mvh 

Nick

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 08:03

Hej Nick 

Er der tale om en kurerpakke fra DHL så er fortoldningsgebyret inkluderet i pakkeprisen, dvs. at du ikke betale for indfortoldningen.  Told betales i den efterfølgende måned, momsen skal ikke betales men bare modregnes i dit moms regnskab.

Men husk at du skal være både moms og importør registreret.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)