En bankudskrift vil vel være kvittering nok
som udgangspunkt klart nej. Det er bestemt ikke ok at bogføre efter bank kontoudtog - direkte forbudt generelt faktisk.
Man skal ha den bedst mulige kvittering og det er som gættet, jo den originale fra postkontoret. Havde det nu været en medarbejder der kom hjem med frimærker men havde tabt kvittering, så ville man givet lave et "blåt" udgiftsbilag og forklare situationen og sætte det på bankens kontoudtog eller den kvittering medarbejder havde skrevet under på hvis man havde givet pengene i kontanter.
Da havde ejer jo så både sin og medarbejderens underskrift på bilaget - her hvor det er samme mand der køber - privat - mister og bogfører, skal det være en ABSOLUT undtagelsen
Som udgangnspunkt duer bankkonto ikke som kvittering/bilag men - hvis ellers regnskabet er flot og uden større fejl og mangler, så ville jeg - HVIS det er betalt med kort så der er bankkonto til at bakke op, bruge kontoudtog (som jo godt må vise det er købt hvor man sælger porto) som klar undtagelse og ikke gøre mere ud af det.
Det værste der kan ske er at skat forkaster det, men det er lidt usandsynligt tror jeg og der kan jo ikke tabes mere end beløbet. En bod kan jeg slet ikke se - forudsat regnskabet ellers er pænt og ordentligt. Måske kan det også vises lidt ved den porto man bruger - at det ikke var muligt uden frimærkerne.
Husk der ikke er moms på frimærker, så det problem er du ude over.
Er det uden bankkonto der kan vise stedet det er købt og beløbet - tjo - så er det ikke ret godt at smide en kvittering væk. Køb altid med kontokort og altid firmaets
vh John H