Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler en kvittering på portoudlæg - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt porto for nogle tusinde kroner i dag, da jeg kommer tilbage på kontoret er kvitteringen for købet væk.

Jeg har lagt ud for købet privat - er der nogen muligheder for at jeg kan få dette udlæg hjem? Kan jeg kontakte posthuset og høre om de kan finde en "kopi" af kvitteringen, eller skal jeg bare sige at det er ærgerlige lærepenge?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:24
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:15

Har du betalt kontant eller med kort?

En bankudskrift vil vel være kvittering nok

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 22:18

Jeg har betalt med kontant - men kontanterne er hævet 10 minutter før i automat.

Men altså, desværre med kontanter.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:23

Hvorfor gør du dog også det?

Det ville da have været noget nemmere at betale med kortet på posthuset.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Fru Hartmann:
En bankudskrift vil vel være kvittering nok
som udgangspunkt klart nej. Det er bestemt ikke ok at bogføre efter bank kontoudtog - direkte forbudt generelt faktisk.

Man skal ha den bedst mulige kvittering og det er som gættet, jo den originale fra postkontoret. Havde det nu været en medarbejder der kom hjem med frimærker men havde tabt kvittering, så ville man givet lave et "blåt" udgiftsbilag og forklare situationen og sætte det på bankens kontoudtog eller den kvittering medarbejder havde skrevet under på hvis man havde givet pengene i kontanter.

Da havde ejer jo så både sin og medarbejderens underskrift på bilaget - her hvor det er samme mand der køber - privat - mister og bogfører, skal det være en ABSOLUT undtagelsen

Som udgangnspunkt duer bankkonto ikke som kvittering/bilag men - hvis ellers regnskabet er flot og uden større fejl og mangler, så ville jeg - HVIS det er betalt med kort så der er bankkonto til at bakke op, bruge kontoudtog (som jo godt må vise det er købt hvor man sælger porto)  som klar undtagelse og ikke gøre mere ud af det.

Det værste der kan ske er at skat forkaster det, men det er lidt usandsynligt tror jeg og der kan jo ikke tabes mere end beløbet. En bod kan jeg slet ikke se - forudsat regnskabet ellers er pænt og ordentligt. Måske kan det også vises lidt ved den porto man bruger - at det ikke var muligt uden frimærkerne.

Husk der ikke er moms på frimærker, så det problem er du ude over.

Er det uden bankkonto der kan vise stedet det er købt og beløbet - tjo - så er det ikke ret godt at smide en kvittering væk. Køb altid med kontokort og altid firmaets

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 22:33

Tak for et godt langt svar.

Det bliver købt porto for ca. 8.000 om ugen i firmaet, og det er første (OG ENESTE!) gang det sker. Så jeg får direktøren til at underskrive et blåt bilag, som jeg så også underskriver - så håber jeg det går på den måde.

Jeg kan evt. også få damen på posthuset til at bekræfte med underskrift at jeg købte for det beløb - det er en lille postbutik, så hun kan helt sikkert huske købet - vil det hjælpe yderligere, eller er det ligegyldigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42

sats:

Så jeg får direktøren til at underskrive et blåt bilag, som jeg så også underskriver - så håber jeg det går på den måde.

Jeg kan evt. også få damen på posthuset til at bekræfte med underskrift at jeg købte for det beløb - det er en lille postbutik, så hun kan helt sikkert huske købet - vil det hjælpe yderligere, eller er det ligegyldigt?

hvis du så er en ansat der har tabt kvittering - som eneste gang og der købes masser af porto - Det er kommer til at gå fint med at direktøren laver blåt bilag og i begge underskriver - han får jo frimærkerne - ellers var det jo dine. No problemos vil jeg sige

Hvis nu du er ejer og ikke ansat, og dermed jo bestemmer over direktøren - så ville jeg bestemt hvis du har købt kontant for egne penge få damens underskrift også - men direktøren er vel ærlig og jeg tror skat køber den som du beskriver selv hvis du er ejer og har købt kontant (hvorfor dog vil de tænke - for brug dog kort til at købe frimærker for)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 02:59

Hvis i bruger for 8.000 kr porto om ugen hvorfor i alverden har i så ikke en frankeringsmaskine ? eller får en aftale med postDanmark om PP-påtryk.

I kan spare fra 1,50 kr til 15 kr på brevporto med en frankeringsmaskine og lidt mere hvis i kan bruge PP-påtryk.

Hvis vi lige antager at I sender 200 (stor)breve på 500 gram kan i spare 7,50 kr pr brev (som A-brev) altså ialt 1.500 kr Pr. uge 

I vil altså reelt kunne øge jeres indtjening med 6.000 kr. om måneden, det er da også en slags penge ?????

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)