Jeg går og pusler med en idé omkring en hjemmeside til registrering af forskellige oplysninger. Når man når så langt, at man har det færdige koncept, er man jo interesseret i ikke at få nogle på nakken pga. at man registrerer ulovlige oplysninger. Jeg har talt med datatilsynet, og fået god hjælp der, men findes der et sted hvor man for rimelige penge, og fortroligt kan få testet om konceptet er lovligt eller ej ? |
Du skal nok have fat i en advokat der ved noget om det område du arbejder med. Han vil kunne vurdere hvilke love du evt. er omfattet af og om du overholder dem.
Jeg tror ikke der findes nogle gratis eller offentlige steder hvor du kan få svar på dit spørgsmål med tilstrækkelig sikkerhed. Hvis du har en fornemmelse af at dit projekt muligvis er på kanten af loven, eller tæt på, vil en "godkendelse" fra en advokat også give dig en hvis form for forsikring, hvis det senere skulle vise sig at en domstol mener noget andet - med godkendelsen fra advokaten kan du bevise at du handlede i god tro.