Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til næste step, fra reklame app idé!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mit navn er Mikkel Ankjær Nielsen

Jeg skriver dette i håb om lidt hjælp til videreudvikling, eller folk der vil være partner! 

Jeg forventer selvfølgelig en troværdig dialog, hvor folk, hvis de ser ideen som en lovende idé, vil tage kontakt og give en god respons.  

Min app ide, kommer af de alt for mange reklamer vi som forbruger, nærmest bliver tvunget til at se, for at se vores ynglingsprogram, nyhederne eller noget helt tredje.

Vi kender alle sammen følelsen af at sidde og se en god film på tv3, og midt i den mest spændende scene i hele filmen, så knækker den, og vi er påbudt reklamer i 5 minutter, og er nødt til at sidde klistret til skærmen og se de reklamer, fordi vi ikke vil miste de første sekunder når reklamerne er slut.

Reelt set ville vi gerne være foruden reklamerne, men når det ikke kan lade sig gøre, så må vi gå den anden vej, og selv bestemme om vi vil se reklamerne, men have muligheden for at kunne ’zappe’ væk, og se noget andet, indtil reklamerne er færdige.

Min ide går ud på en app til Android, Apple Iphone, og Ipad. De fleste der er indehaver af et sådan produkt, har det oftest også på sig, eller i nærheden, når de sidder klistret til skærmen for at se noget spændende i fjernsynet.

Denne app skal være i stand til at give forbrugeren tidsperioder på reklamen. Altså skal den kunne fortælle, at 20:00 starter nyhederne på tv2. De slutter så 20.09:42, så er der reklamer derfra, og så til 20.15:31, hvor der så starter et nyt program. Derved har vi som forbruger styr på hvornår reklamerne slutter, og kan frit bevæge os i køkkenet, på toilet, se noget andet på en anden kanal, eller hvad vi nu kan finde på, og er ikke ”tvunget” til at sidde klistret til skærmen.

Appen skal være i stand til, at man som forbruger tilvælger fx tv3, tv2, tv3sport, og kanal4, og så kommer den med informationsmeddelelser, som pop-up på skærmen, om hvornår reklamerne slutter, PRÆCIST!

Måden indtjeningen på appen skal foregå er sådan set åben.

Det kan være pop up reklamer, som selvfølgelig skal ligge i toppanelet, således man ikke bliver yderligere forstyrret, som på tv, eller bannere i selve appen, som så bliver solgt til virksomheder der kan købe et reklame spot.

Og/eller en pris på appen, på 7 kr., 12 kr., 18 kr., etc.

- ”Jeg er åben over for andre ideer, men hovedideen er der, og jeg tror på den!”

De huller jeg har lige nu, der skal udfyldes er således:

- Jeg skal bruge en med teknisk kunnen, til at udvikle appen.

- Evt bruge en partner, investor, eller en der vil købe denne idé.

- Hvordan får vi de præcis tal for hvornår reklamerne begynder og slutter?

Kontakt:

Navn: Mikkel Ankjær Nielsen

Mail: Mikk4564@tietgen.dk

tlf: 60 87 29 01

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Hej 

Det undrer mig, at ingen har svaret på dit indlæg. Jeg synes personligt det er en super fed og original idé. 

Dog tænker jeg, om det overhovedet er lovligt at lave sådan en APP? Du tror ikke du vil få samtlige tv-kanaler på nakken?

God dag :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så du vil lave en app, der skal hjælpe folk med at undgå reklamer - og indtægterne til at finansiere din app skal komme fra reklamer som du selv viser brugerne? :)

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 12:44

Interessant ide, men sådan som jeg ser det kommer du selv med svaret på om det er mulig her: - Hvordan får vi de præcis tal for hvornår reklamerne begynder og slutter?

De tv-kanaler der lever af reklamer vil nok næppe ud med hvor lang sådan en reklameblok er, og jeg går ud fra at det kun er dem selv der kender svaret.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:49

Mette Regitze Rahbek:
Dog tænker jeg, om det overhovedet er lovligt at lave sådan en APP? Du tror ikke du vil få samtlige tv-kanaler på nakken?

Der er intet ulovligt i sådan en app. Spørgsmålet er blot hvordan appen finder tidspunkter for reklamerne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:57

Niels Henriksen:
Spørgsmålet er blot hvordan appen finder tidspunkter for reklamerne.

Der kan nok udvikles noget software, som kan "aflæse" om der vises reklamer eller ej, og på den baggrund udsende varsling til brugerne af pågældende app. Rent lavpraktisk kan du sætte et kamera op foran et fjernsyn, og udvikle nogle regler/metoder, som afgør, om der lige nu vises reklamer eller ej udfra det du optager. Den information kan så deles i realtid med brugere af din app.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ankjaer13:
Min app ide, kommer af de alt for mange reklamer vi som forbruger, nærmest bliver tvunget til at se, for at se vores ynglingsprogram, nyhederne eller noget helt tredje

Læs mere her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:12

hardworker:
Der kan nok udvikles noget software, som kan "aflæse" om der vises reklamer eller ej, og på den baggrund udsende varsling til brugerne af pågældende app. Rent lavpraktisk kan du sætte et kamera op foran et fjernsyn, og udvikle nogle regler/metoder, som afgør, om der lige nu vises reklamer eller ej udfra det du optager. Den information kan så deles i realtid med brugere af din app.

Ja men hvis jeg sidder og ser en film, så behøver jeg jo ikke at vide når der er reklamer - fordi de kommer jo. Så sender appen jo beskeden lidt senere (milisekunder). Det er interessant at vide når reklamerne er VED at være slut... Især for mig er det interessant hvis jeg får forvildet mig ind på TV4 Sverige hvor de om aftene kan afbryde en film for at vise en reklameblok, derefter nyheder og så en reklameblok til.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 13:19

Ideen er som sådan god nok. :-)

Men, at få det til at fungere i praksis, er en anden sag.

1.) Reklame blokkene er ikke lige lange, så hver eneste reklame blok skal valideres på en eller anden måde.

1.a ) Hvad med relevante info som kører på kanalerne før/efter reklamer, f.eks informationer breaking news, som kommer efter filmen

2.) Det er muligt at validere udfra lyd, om der er tale om en reklame eller ej. Men lad os sige at det skulle styres via en server, som skulle "lytte" til lyden på en kanal, så skal du jo have det setup for hver eneste TV kanal som en bruger vælger

3.) Samarbejde med TV kanalerne, det er nok udelukket, de er ikke interesserede i at miste seere under reklamerne. Men hvis det var og du kunne få adgang til XML data eller RSS, så vil det absolut være det nemmeste

4.) Eksisterende apps, som det en anden bruger linker til, prøv det og se hvad der kan gøre bedre

Det er mine tanker :-) Håber du kan bruge dem til noget.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:04

hardworker:
Så du vil lave en app, der skal hjælpe folk med at undgå reklamer - og indtægterne til at finansiere din app skal komme fra reklamer som du selv viser brugerne? :)
Det handler om at få bannere, og pop-up reklamer ind, således de ikke ødelægger oplevelsen for forbrugeren, men stadig bliver set. 

Selvfølgelig bliver indtægten på reklamerne, en del mindre, i forhold til TV, da eksponeringen ikke vil være den samme, men de bliver set, og det er der mange virksomheder der gerne vil betale for.

Se på mange andre store gratis apps, de kører nøjagtig samme koncept, med at lave lidt pop-up reklamer og bannere i toppen og i bunden, som egentlig ikke ødelægger oplevelsen, men alligevel lige gør opmærksom.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)