Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad betyder et firmanavn for kunderne ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa med-aminoer lidt sent på aftenen men håber i kan komme med nogen input.

Jeg skal starte mit eget firma op og sidder og tænker på om et firma navn betyder noget for kunderne altså om det noget hvor man kan tænke ej, det lyder sku uprofessionelt, eller i den stil.

jeg opfinder ikke den dybe tallerken da jeg opretter et vinduespudser firma har leget med tanken i lang tid og gjort alt klar over de sidse 6 mdr. (redskaber, marketing osv.) men tænker alligevel stadig om navnet har så stor betydning. det navn jeg har mest i hovedet er Jacobs Polerings Service, det anderledes end mange andre poleringsfirmaer som typisk hedder i stil med JD Polering, men lyder det professionelt med Jacobs Polerings Service ? eller skal jeg gå efter mere traditionelt som JD Polering eller Dalgaard Polering ?

kom med jeres input og gode ideer vil sætte meget pris på det.

mvh Jacob 

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 00:59

Et firmanavn betyder meget. Rigtig meget. Firmanavne er ofte en af de fire typer nedenunder:
1. Det kreative - Et navn som ikke nødvendigvis beskriver hvad man laver, men lyder godt, ser godt ud. Fx. Google, Apple, Nike, osv.
2. Det beskrivende - Beskriver hvad man laver.
3. Navnet - Hvor man bruger hele, eller dele af sit navn, eller en sammensætning af forskellige navne. George Jensen, Geogrio Armani, Hugo Boss.
4. Navn + beskrivelse - En sammensætning af et navn samt beskrivelse af ens fag. Jensens's Bøfhus,  [Navn] Malerfirma, Fornavn+Efternavn Advokatfirma.

Hvilken skal man så vælge?
Det man selv synes bedst om. Dog kan det være smart at kigge på hvad andre på markedet gør, da det giver en institutionaliserende effekt, og giver dig fra start en form for social legitimitet. Men på den anden side, så er det ofte "federe", at man har et navn som skiller sig mere ud, er mere unikt, den kreative vej. 

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 01:04

Et firmanavn er derudover også, som regel, det første dine kunder vil se. Tænk over hvor ofte du har enten valgt, eller fravalgt, et firma, udelukkende på grund af navnet. Man skal også tænke over hvilken grad af seriøsitet ens firmanavn har. 

Hvis man vælger Navnet + beskrivelse - så vil det ofte ligne noget i stil af et enkeltmandsfirma, hvor det én person. Det kan have sine fordele og ulemper.
Hvis man vælger det kreative (det er jeg størst tilhænger af), så det sværere at gennemskue hvor stor virksomheden er, og det kan igen have sine fordele og ulemper.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 05:02

Hej Jacob 

Et firamnav er meget vanskeligt at lave og finde på 

første må være om det er optaget og kan bruges

jeg har googlet og fundet et i humlebæk, det er måske dig for det er vist ikke registerede

navnet syndes jeg er rigtig godt  jacob giver det lidt mere personlighed og der er lidt mere kvalitet over polerings service

så hvis det ikke er brugt syndes jeg det er et godt navn - du kunne lave en "pay out" alt så en sætning

du kobler på lige som "bilka er altid billigest"

det kunne være

jacobs polerings service

(med kursiv eller mindre bogstaver")                            Det er helt klart 

Du skal bave en logo - og der skal du passe på for det er typisk at dem som laver logoer laver det på computer 

og dt ser godt ud på 30 cm afstand - når du har et logo forslag så hæng det op og gå baglænds og se hvornår du ikke længere kan genkende logoen 

man kan sige hvad man vil om Mc Donals men ders logo kan ses og forstås fra afstand 

Din logo kunne evt være navnet oven på et stort T hvor navnet så er den gummi kant som bruges til vindusskraberen 

altså et stort T uden for mange detaljer.

En anden ting er at hold evt farver helt adskildt så det kan trykkes på een bil og hold det i rene farver ex smyk farver 

og ikke noget vildt specielt 

på hjemmesiden www.fiver.com er der mange ting som du kan få lavet for 5 dollar ca 50 kr. bla. logo prøv at få lavet 2-5 stykker 

fra forskellige firmaer / hjemmesiden er en sjov side hvor du kan købe alt muligt som reklame eller sjov så du skal lige søge på logo 

men pas på for det er nemt at købe en masse sjov - jeg har fået lavet forskellige videoer med fodselsdags hilsner og en Rap tekst osv.

Og så husk min kæphæst - det er en dyodsynd at lave kærsten eller konen lave bogholderi eller selv at fidte med det 

du skal vælge et proffesionelt firma - jeg kan anbefale http://www.ekontoret.dk/ drop mig en pm hvis du vil hører mere 

om dem - du skal bruge din tid på at tjene penge og ikke forsøge dig som bogholder

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 12:12

Hej Jacob

Spændende med et vinduespudser firma, tror der er et godt marked for det, og rengøring. Det er noget folk ikke gider selv Stick out tongue

Jeg vil helt sikkert også lege med ordene - Synes nu at JD polering lyder godt, men som en anden skriver så skal der lige være et slogan bagefter, som fanger. Kan lige se bilen for mig, med navnet og så et sjovt slogan der minder om noget der har forbindelse med at man ser klart, nyt på tingene efter du lige har været forbi og pudset vinduerne.

Jeg kender godt det med at finde på navn til virksomhed - jeg har lige fundet et navn til min egen hjemmeside: FornyDinBolig.dk hvor jeg giver ideer til indretning og sælger brugskunst.

Go fornøjelse med dit firma

Vh Mette_S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

mange tak for jeres svar det er rart med input fra andre. jeg tænkte længe over et navn til mit firma og jeg endte ikke på noget af det jeg skrev først, det blev i stedet til Squish Polering. ja mærekligt navn tænker i sikkert, men squish på engelsk betyder skrabber/svabber og det er sådan jeg bruger til og få vandet af vinduet med, så syntes det er et anderledes navn som stadig har relevans for selve firmaet. ville bare fortælle jer hvad jeg endte ud med :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)