Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg bedst at få min betaling?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Jeg bruger en forsikringsagent til mine forsikringer, og det han gør, minder meget om det du vil. Således har forløbet været for mig:

1. Kontakter agenten og siger jeg vil have lavere priser.

Det er faktisk på samme måde næsten jeg vil gøre, bare med nogle andre ydelser. Så 1 det havde jeg også tænkt

Carsten Jacobsen:
2. Agenten giver mig en liste over hvilke oplysninger han har brug for. 

Igen samme ting jeg tænkte på, bare med at udfylde et online skema om hvad det er han/hun ønsker (hvis nogen er interesseret kan jeg sende dette prøveskema i pb eller mail)

Carsten Jacobsen:
3. Agenten indhenter tilbud fra forskellige forsikringsselskaber og sender det bedste til mig. 

Der er det jeg bliver lidt skeptisk. Hvad forhindrer kunden (dig) i at sige nej tak, så jeg ikke får betaling, hvis betaling er afhængig af at kunden accepterer det tilbud jeg præsenterer, og kunden (dig) derefter selv tager fat i udbyderen og realiserer tilbuddet?

Carsten Jacobsen:
4. Jeg godkender agentens fremsendte tilbud. 
5. Forsikringsselskabet sender mig en kontrakt og overtager mine forsikringer.

Du vil ikke mene det er for meget at udfylde en kontrakt med en masse betingelser også indenfor det som jeg ønsker at forhandle med: bredbånd, tv og mobilabonnementer? 

Og hvordan får jeg bedst muligt lavet en let forståelig kontrakt? Tænker det bliver for kompliceret for de fleste kunder med en lang kontrakt fra en advokat som skal udfyldes online?

Men samtidig er jeg i tvivl om jeg kan tage betaling for ”kun” at aflevere et fordelagtigt tilbud, eller om kunden vil fravælge det?

Carsten Jacobsen:
6. Agenten får et kick-back fra forsikringsselskabet. 

Sidst jeg bad agenten om at presse prisen, fik jeg ca. 35% rabat ift. de forsikringer jeg allerede havde på biler, indbo etc. Så jeg fik en del ud af at bruge en agent (ca. 5.000 kr.).

6. Kan du forklare hvad det er? Har prøvet at søge på det men forstår det ikke helt?

Det er det som jeg også ønsker at hjælpe mine kunder med så de kan spare en masse penge årligt. Havde tænkt at tage 50% af det kunden vil spare indenfor det første år, og derefter ren indtjening fra kundens side.

Håber meget du kan svare på disse spørgsmål Carsten (eller andre der kan sætte sig ind i mine spørgsmål her), så vil jeg blive super glad :)

Mvh. Frederik

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:16

frede99:

Carsten Jacobsen:

Du vil ikke mene det er for meget at udfylde en kontrakt med en masse betingelser også indenfor det som jeg ønsker at forhandle med: bredbånd, tv og mobilabonnementer? 

Jeg kan sagtens sige nej, og så får agenten ingen penge. Jeg kan også gå udenom agenten og forsøge at få samme pris, hvis jeg vil det. Det er bare vilkårene som agent.

frede99:

Carsten Jacobsen:

Agenten emailer mig en kontrakt fra det valgte forsikringsselskab, hvor alle felter er udfyldt, jeg skal bare underskrive, scanne og emaile retur. Så nemt er det, da jeg jo allerede har givet agenten mine oplysninger.

frede99:
6. Kan du forklare hvad det er? Har prøvet at søge på det men forstår det ikke helt?

Jeg betaler ikke agenten noget, for mig er det en gratis service. Agenten tjener penge ved at få et beløb fra forsikringsselskaberne for at formidle mig som kunde. Jeg har ingen ide om hvad agenten tjener, og det er heller ikke noget jeg behøver bekymre mig om. Agenten har sikkert et samarbejde med alle relevante forsikringsselskaber, og har en kommissionsaftale med dem. 

Mvh Carsten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:21

frede99:

Carsten Jacobsen:
3. Agenten indhenter tilbud fra forskellige forsikringsselskaber og sender det bedste til mig. 

Der er det jeg bliver lidt skeptisk. Hvad forhindrer kunden (dig) i at sige nej tak, så jeg ikke får betaling, hvis betaling er afhængig af at kunden accepterer det tilbud jeg præsenterer, og kunden (dig) derefter selv tager fat i udbyderen og realiserer tilbuddet?

Jeg er sikker på, at forsikringsmægleren har en aftale med forsikringsselskaberne om at tilbuddet er afhængig af, at det bestilles igennem ham.
I al fredsommelighed, så tror jeg ikke på, at du kan få sådan en aftale med telesleskaber.

Derfor er du - for mig at se - nødt til at tage din betaling for blot at fremvise tilbuddet, som kunden så selv skal eksekvere.
Og det vil betyde, at du en gang imellem kommer til at udføre arbejde, som kunderne ikke vil købe.

Da jeg brugte en forsikringsmægler, havde jeg fuld ret til at takke nej til hans tilbud - men hvorfor skulle jeg det - jeg sparede jo penge på at sige ja.

Hans 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 09:51

Carsten Jacobsen:

Jeg kan sagtens sige nej, og så får agenten ingen penge. Jeg kan også gå udenom agenten og forsøge at få samme pris, hvis jeg vil det. Det er bare vilkårene som agent.

Okay tak det skal jeg så huske at være obs. på 

Carsten Jacobsen:
Agenten emailer mig en kontrakt fra det valgte forsikringsselskab, hvor alle felter er udfyldt, jeg skal bare underskrive, scanne og emaile retur. Så nemt er det, da jeg jo allerede har givet agenten mine oplysninger.

Vil du tro det samme ville kunne gå for en ''agent'' som mig? Hvor jeg finder den billigste pris til kunden, får en kontrakt af mobilselskabet (hvis man kan det?) og alle tingene jeg havde brug for at vide står på den og kunden derefter skriver under? Eller er det kun en agent som Emailer kontrakten fra det valgte forsikringsselskab der kan det?

Carsten Jacobsen:
Jeg betaler ikke agenten noget, for mig er det en gratis service. Agenten tjener penge ved at få et beløb fra forsikringsselskaberne for at formidle mig som kunde. Jeg har ingen ide om hvad agenten tjener, og det er heller ikke noget jeg behøver bekymre mig om. Agenten har sikkert et samarbejde med alle relevante forsikringsselskaber, og har en kommissionsaftale med dem. 

Okay det kan jeg nok desværre ikke gøre :( Men tak for forklaringen. 

Mvh. Frederik :)

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 11:54

Hans Stokholm Kjer:
Jeg er sikker på, at forsikringsmægleren har en aftale med forsikringsselskaberne om at tilbuddet er afhængig af, at det bestilles igennem ham.

I al fredsommelighed, så tror jeg ikke på, at du kan få sådan en aftale med telesleskaber.

Det har du sikkert ret i Hans :) 

Jeg vil prøve at snakke med teleselskaberne og tv selskaberne omkring dette, men det bliver sikkert ikke godtaget 

Hans Stokholm Kjer:
Derfor er du - for mig at se - nødt til at tage din betaling for blot at fremvise tilbuddet, som kunden så selv skal eksekvere. 
Og det vil betyde, at du en gang imellem kommer til at udføre arbejde, som kunderne ikke vil købe.

Tak for du svarede på et af mine spørgsmål :)

Du har nok også ret her, men kunden bliver nok mistroisk ved allerede at betale for at se om jeg kan gøre det billigere (hvilket jeg undersøger inden betaling).

Derfor ved jeg ikke om jeg skal have lavet en kontrakt først som kunden skriver under på, hvor jeg tydeligt skriver jeg tager x antal kroner af hvad sparingen på 1 år er,

derefter ren indtjening for kunden og samtidig vil jeg opdatere kunden når der kommer andre pakker osv. på udbydernes hjemmesider...

Men er det den bedste måde at gøre det på?

Vil gerne høre Alles meninger 

Mvh. Frederik

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:32

først og fremmest Frederik er det fedt du prøver at starte dit eget på denne måde.

Men personligt kan jeg ikke se det du vil som et koncept der vil, være ret mange kunder til.

Først og fremmest fordi, at internet og tv ikke er noget man sådan lige forhandler om prisen på.

Ja telefon er der vel heller ikke meget af den slags indenfor mere.

Så alt du kan gøre er jo blot, at henvise dem til hvem der nu engang er billigst for tiden inden for telefon og internet, men det er jo blot til priser de selv på få minutter kan slå op på nettet.

Hvilket, danskerne jo også gør i stor stil.

Den eneste gruppe der måske ikke er så gode til det er den ældre generation, men de kommer jo så nok næppe heller ind på din hjemmeside og indtaster en masse ting for at få dig til at gøre det for dem ?.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 14:08

Hej Sune og tak vil gerne prøve noget andet end den normale måde ;)

Ifølge mine spørgeundersøgelser hvor ca 300 har svaret mener halvdelen at der er et marked indenfor dette og vil gerne have hjælp.

Min målgruppe er Den travle familie. Der ikke har tid til at rode efter regningerne og kontakte forhandlerne og finde den billigste pris osv. 

Det er grunden til jeg vil oprette og så elsker jeg selv at forhandle og bruger gerne nogle timer på det.

Men alt dette vil erhvervsrådgiveren hjælpe mig med - heldigvis. 

Mvh. Frederik

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 17:37
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:44

frede99:

bump...

Hej Frederik,

Et 'bump' efter kun 3 timer er måske lige i overkanten, hvis alle Amino brugere gjorde det ville det hurtigt kunne blive til en stor spamfest hvor folk gerne ville have lige præcis deres indlæg i toppen.

Det er også fredag eftermiddag/aften så en smule tålmodighed da mange folk tit kobler af i disse timer efter en arbejdsuge.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 17:49

Sorry Kristoffer, er ikke vant til at bruge dette bump og vidste ikke hvor lang tid der ville gå inden man laver et. 

Det ved jeg så nu, det vil jeg huske til en anden gang.

Hav en god fredag aften

Mvh. Frederik 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)