Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ratebetaling af faktura ifølge aftale med kunde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Faktura 300 er nu lavet, med 14 dages kredit og beløb: 3500 kr.

Kunden betaler 1000, og har ikke mulighed for at betale det resterende beløb, hvorfor der indgåes en aftale.

F.eks restbeløb udgør 2500 kr som betales af 2 gange RATE1: 1/3-2014 1500 kr. og RATE 2 1000 kr. 1/4-2014.

Når man godkender faktura'en, kommer man videre til en side hvor man kan trykke bogført bank.

Er i tvivl om, hvordan dette skal bogføres i DINERO.

Klikker man godkendt faktura, ryger man videre til registrering af betaling til kasse / bank, hvortil hele beløbet bogføres

Jeg vil høre hvordan dette bogføres ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23

Du må sikkert i kasseklade og bogføre raterne mod kreditorer udestående hvor fakturaen vel hører til hver gang der kommer betaling og først da vil du kunne afslutte den, men det kan jo være Dinero har en anden vej - sådan ville jeg gøre i de fleste programmer i alle fald

OM du så får problemer med rykkere for hele beløbet hvis der er auto rykker styring på må du nok også høre dinero support om

vh

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 19:00

djfrosty:

Hej.

Faktura 300 er nu lavet, med 14 dages kredit og beløb: 3500 kr.

Kunden betaler 1000, og har ikke mulighed for at betale det resterende beløb, hvorfor der indgåes en aftale.

F.eks restbeløb udgør 2500 kr som betales af 2 gange RATE1: 1/3-2014 1500 kr. og RATE 2 1000 kr. 1/4-2014.

Når man godkender faktura'en, kommer man videre til en side hvor man kan trykke bogført bank.

Er i tvivl om, hvordan dette skal bogføres i DINERO.

Klikker man godkendt faktura, ryger man videre til registrering af betaling til kasse / bank, hvortil hele beløbet bogføres

Jeg vil høre hvordan dette bogføres ?

Hej Hej.

Måske mig som misforstår - men kan du ikke registrere betalingen på 1.000 kr. hvorfor der stadig står en skyldig saldo på 2.500 kr?

Lad mig lige høre

De bedste hilnser

Rasmus

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:24

Så vidt jeg har forstået på Dinero folkene så kan du ikke lave delvise udligninger af bilag på hverken debitorer eller kreditorer.
Du kan lave det som en direkte Finans postering men så stemmer saldoen på din debitor/kreditor ikke = noget værre rod.

Netop af samme årsag (blandt flere) har jeg droppet Dinero igen.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18

Kim Thranborg:
Så vidt jeg har forstået på Dinero folkene så kan du ikke lave delvise udligninger af bilag på hverken debitorer eller kreditorer.
det stemmer så ikke med det svar Rasmus - revisor hos Dinero kom med - kan man eller kan man ikke delvist udligne ved betaling af halv faktura så den enkelte debitor stadigt viser korrekt manglende betaling

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 13:36

Nu er det jo egentlig ikke så svært at afprøve :-)

Har testet med at oprette en faktura til en debitor - godkendt og afsendt osv.
Når der så kommer en indbetaling (også selvom det ikke er det fulde beløb) så vælger man fakturaen - ude til højre klikker man "registrer betaling"
På det vindue som kommer frem retter man beløbet til det som er indbetalt, og bogfører.
Vupti så står den tilbage med et restbeløb.

Den omtalte funktion jeg mangler er når en kunde betaler for meget og derved i praksis forudbetaler for en faktura som endnu ikke er oprettet.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Thranborg:
Den omtalte funktion jeg mangler er når en kunde betaler for meget og derved i praksis forudbetaler for en faktura som endnu ikke er oprettet.
OK - det beskrev du så ret skidt først - og det er nok ikke mange der må fravælge Dinero fordi en kunde betaler mere en faktura der endnu ikke er oprettet eller mere end han skal - og det vil de fleste - af de netop ret enkle virksomheder der bruger programmet, sikkert løse ved at bare oprette en kasselinje og kunne huske kunden på

Problemet her i tråden var om man kunne registrere en delbetaling som nok er langt mere almindeligt og det kan man sagtens

vh John H

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 20:30

Kim Thranborg:

Nu er det jo egentlig ikke så svært at afprøve :-)

Har testet med at oprette en faktura til en debitor - godkendt og afsendt osv.
Når der så kommer en indbetaling (også selvom det ikke er det fulde beløb) så vælger man fakturaen - ude til højre klikker man "registrer betaling"
På det vindue som kommer frem retter man beløbet til det som er indbetalt, og bogfører.
Vupti så står den tilbage med et restbeløb.

Hej Kim.

Det kan du rigtigt som Cookie skriver ikke i Dinero.

Lægger det på ønskelisten

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)