Overskriften siger det vel meget godt. Jeg har oprettet en hjemmesiden via Wordpress, men Meta Description på mine sider, er helt hen i vejret. Jeg har forsøgt at rette i dem, men jeg kan desværre ikke komme frem til hvad der skal gøres. Er der nogle flinke Amino-brugere, som har svar på ovenstående.
hej, jeg vil anbefale at du installerer pluginnet "SEO by YOAST". Når du har installeret det, kommer der nogle SEO-muligheder under dine opslag (når du redigerer i dem). Der kan du ændre din meta description :)
Jeg bøvler også med mine meta descriptions. jeg har siden www.collagekunst.dk og når jeg søger "collagekunst" på google får jeg dette frem:
view the website for Collagekunst.dk
collagekunst.dk/
En beskrivelse for dette resultat er ikke tilgængelig på grund af robots.txt for dette website – få flere oplysninger.
Jeg bruger selv "Wordpress SEO af Yoast" og inde i min backend står der en fin beskrivelse.
Collagekunst - kunst til dit hjem collagekunst.dk/
Hos Collagekunst stræber vi mod at tilfredsstille vores kunder med god service, godt design og den bedste kvalitet! Vi samarbejder både med privatperson.
spg: er der nogle der ved/har input til hvorfor google ikke vises denne meta description?
hej Gita, tak for svar. Er det gennem Wordpress jeg gør dette eller hvordan ændrer jeg det lige?
I dit administrationspanel i WordPress, burde du kunne rette i den her pga du bruger WordPress SEO. I det andet plugin foreslået tidligere i tråden kan det også sagtens gøres, men så er vejen dertil lidt anderledes:
SEO > Edit files
Jeg har ikke tjekket hvilket webhotel du bruger, men nogengange kan du bare logge ind på webhotellets kontrolpanel og rette i filer derfra.
Men ellers kan du rette i dine filer og uploade ved at bruge Filezilla. Det er et program der kan virke intimiderende for en begynder, og der er også grund til at se sig lidt for her og ikke lave uheld i form af træk/slip der ikke skulle være foretaget. Jeg har gjort det et par gange på mine egne hjemmesider, hvor jeg var lidt sjusket (og det har givet fejl jeg har lært af), så hvis det er andres sites er jeg mere påpasselig.