Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjemmeside med negativ omtale.. lovligt ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa..

Er det lovligt at oprette en hjemmeside, som med udgangspunkt handler om at oplyse danskerne om en bestemt virksomhed, som har snydt og bedraget mange mennesker inkl. mig selv ?

De ejer selv domænet www.virksomhed-navn.dk og jeg overvejer at købe www.virksomhednavn.dk(uden bindestreg), som er ledigt. -og som de fleste almindelige mennesker ville skrive i adressefeltet.

hvis ikke det er lovligt, hvordan kan det så gøres lovligt, hvis jeg vælger at købe domænet som faktisk er deres firma navn og bruge det i negativ omtale overfor dem ?

tak på forhånd

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:31

Hvis ALT hvad der står på en side er rigtigt, og ALT kan bevises, så er det ikke ulovligt. - Kommer du med bare én lille løgn der, skal du huske at alliere dig med en god advokat.

Men nej. Det er aldrig ulovligt at sige sandheden. (Med mindre vi snakker generelt hemmelige sager)

Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:51

Carsten Kvist:
Hvis ALT hvad der står på en < er rigtigt, og ALT kan bevises, så er det ikke ulovligt. - Kommer du med bare én lille løgn der, skal du huske at alliere dig med en god advokat.

Men nej. Det er aldrig ulovligt at sige sandheden. (Med mindre vi snakker generelt hemmelige sager)

tak for svar.

-og heller ikke ulovligt hvis budskabet forklares igennem et domæne som kun indeholder virksomhedens navn ? 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:54

Næh... Det bliver det ikke ulovligt af... - Du kan dog opleve at de vil forsøgt at få domænet. - Men så skal virksomheden vise, at den har mere ret til domænet end dig.

Oooohhh.... Og dog... Hvis virksomhedsnavnet er et varemærke, så er der vist noget med, at du ikke må registrere domænet. - Det kan du se mere om hos DK-Hostmaster

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg mener, at hvis domænet er lavet for at mislede folk over fra et ellers kendt - ex hungry.com  og man laver hongry.com eller ellkaeden.dk og man laver elkaeden.dk for at lokke deres kunder ind, og så hælde en spand lort ud over dem - så står de stærkt med at omstøde det men først og fremmest. Se til at ha flere penge end dem, for hvis ikke du er stensikker på at kunne bevise alt og bare kan ses som forsøg på at trække dem ned i sølet, så kan du stå over for en lang og dyr retssag  - Er de stærkere end dig økonomisk, og på nogen måde kan påvise antydning af injurie eller forsøg på at ødelægge dem på markedet, kan du kommer til at møde voldsomme erstatningskrav for det de mener at kunne indikere som tab

Med andre ord - jeg vel mene det meget sjældent er en god ide det du har gang i, men your choice

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget enig Cookie.... - Men det blev der jo ikke spurgt om.... Og der har efterhånden været så mange t.... der mener de kan oprette en hadeside, og slippe godt fra det, bare fordi de mener de er blevet snydt.... Så lad ham dog prøve!

Vi skal bare se nogle stykker der brækker nakken på det, så holder det vel op?!?!

Fra Thorning
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 47
Fra  Kabelx.dk Skrevet kl. 19:13

Ejer af KabelX.dk - Kabler, stik, tasker, vægbeslag, film lærred & GoPro - KabelX.dk ApS ejer også HeadZ.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Hvis de senere tilbyder at købe din hjemmeside for at lukke din side, så pas på hvordan du formulere dig ved forhandling. Så det ikke virker som afpresning.. Det er ulovligt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)