Hej Amino'er. Har et tvivlspørgmål vedrørende fragt, har læst rundt på nettet omkring det, men er ikke helt sikker i mit tilfælde. Jeg har fast fragt på min webshop på 20 kroner og fri fragt på ordre over 250 kroner - fragten varierer i virkeligheden fra 10-29 kroner. Hvordan bogføres fragten korrekt? Hvis jeg har en ordre på 100 kroner hvor 20 af dem er fragt - bogfører jeg så de 80 kroner som indtægt under varesalg og bogfører fragten seperat enten som indtægt eller udgift alt efter hvad fragten ender på? Men forstår ikke hvis fragten koster 29 kroner så er udgiften jo kun på 9 kroner, hvordan bogfører jeg så de sidste 20 kroner? Måske er spørgsmålet enkelt, er bare forvirret omkring dette. Jeg bogfører i Dinero og har ikke CVR-nummer. |
Du bogfører
80 kr. på varesalg
20 kr. på salg af fragt
29 kr. på køb af fragt
(så vil du ved at sammenholde køb og salg af fragt kunne se, hvor meget du tjener/taber på fragten).
Når/hvis du bliver momsregistreret og sælger momsfri fragt med PostDanmark, så læs mere om udlægsordningen for porto her:
Dbh.
Anette Sand
http://anettesand.dk