Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mark-up indenfor tekstilbranchen --> Hvad medregnes??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg står og skal til at sælge herreundertøj via min egen hjemmeside direkte til kunden. (B2C)

Jeg har ladet mig fortælle at indenfor tekstilbranchen ønsker man en mark-up et sted mellem 2,5 og 3.

Men hvad medregnes i produktets omkostninger, når man skal udregne den endelige mark-up?

På nuværende tidspunkt har jeg udregnet en stykpris for mine varer hvor jeg har medtaget indkøbspris, told, moms og speditøromkostninger.

Jeg går nu og overvejer om jeg skal medtage brevomk. (dette betaler kunden ikke for), samt betalingsserivce omk. på hjemmesiden.. 

Desuden er jeg i tvivl om dette mark-up "krav" på 2,5-3 også er gældende for mig, når jeg ikke har lejeudgifter til butik, og da jeg sælger udenom en forhandler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

Sandheden er, at du ikke kan bruge mark up 2,5 til 3 til ret meget. Det er et lille fingerpej, men du køber dels formentlig til meget højere priser end H&M og Bestseller gruppen, så allerede der er tallet forvansket. Om du derfor har brevomk med eller ej spiller ingen rolle, men mark up er på varens kostpris importeret generelt talt og den dækker alle øvrige omkostninger

Du skal hellere se på hvad du mener du kan få for varen, også se om det giver dig plads nok til en indtjening der dækker alle dine omkostninger inkl. den indtjening du skal bruge til dig selv

Du kunne jo sagtens ellers risikere, at du importere lidt undertøj som du giver 10 kr for og så sælger til 30 kroner, blot for at se, at du kun sælger 3 stk om måneden - hvor du måske ved 20 kr ville sælge 100 om måneden

Jeg tror i øvrigt at samlet mark up på undertøj kan være højere end 2,5 til 3 for visse detail mærker, men det er så en anden sag - sådan en sag her tror jeg du kan regne med at Zalando ikke giver 100 kr for i indkøb - bare som eksempel http://www.zalando.dk/diesel-undertoj-pink-zzl191147-402.html 

Du må trawle markedet igennem for dine konkurrenter og se hvad dine varer kan trække for pris, og så se om du med synlighed, lækker shop, servicevenlighed og andet, kan tænke også i andet end bare pris. At f.eks. baske Zalando på pris og udvalg i undertøj er op ad bakke - så du skal ha fundet ting der adskiller dig i pris og kvalitet og virker "nyt"

god vind med projektet, som sagtens kan lykkes, men ikke ved at fokusere på en teknisk 2,5-3 x markup er jeg bange for - det ligger længere ned af den pipeline du skal igennem med ny shop

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:21

Tusinde tak for dit svar.

Nu har jeg fulgt med på Amino et godt stykke tid, og du virker til at være en stor hjælp herinde - tak for det.

Projektet har stor fokus på kvalitet, samt en helt ny måde at forholde sig til undertøj, og måden man erhverver sig det. 

Jeg glæder mig til at præsentere det herinde, når det engang bliver færdigt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)