Kender du noget til w3 total cache? Det er som om at når jeg har aktiveret det plugin, så tager det længere tid at loade min side, men jeg får en bedre score. Hvis jeg deaktiverer plugin´et så får jeg hurtigere loadingtid men dårlige score pga. js, css.
Det kommer jo helt an på hvordan du opsætter det plugin. hvis du ikke tænker dig om, så bliver loadtiden ved første load langsommere end udgangspunktet. Men gør du det rigtigt så er det stort set det samme som udgangspunktet ved første load. Du skal samtidig også huske at teste indstillingerne med en bruger der er logget ud.
husk første load e der hvor statiske filer bliver genereret og lagt på serveren, andet load er der hvor det er de statiske filer der bliver indlæst.
og sat det op ved at tilføje js.filer ti lat blive minifyet, det er dog ikke med alle jeg kan da det ødelægger nogle ting, det samme med css. Det ødelægger designet, så med css har jeg combinet istedet.
og sat det op ved at tilføje js. filer ti lat blive minifyet, det er dog ikke med alle jeg kan da det ødelægger nogle ting, det samme med css. Det ødelægger designet, så med css har jeg combinet istedet.
Har du en guide eller forslag som bare virker?
Ja det er netop det du har gjort og det de fleste gør :)
på en side som din, skal du ikke aktivere Database caching og object, det er overflødigt når man aktivere Page cache enhanced. og gør at der bliver lavet langt mere arbejde for noget som reelt ikke bliver brugt, og dermed kan det også tage længere tid at generere og cache siderne. deaktiver de to hvis du også har aktiveret page caching enhanced.
Nej har ingen guide, til det, men ved en helt del om det plugin og hvordan det tænker.
Jeg fandt også ud af at det hjalp meget på hastigheden ved at sætte Java scripts til "embed before </body>" Det er vel det bedste? Eller er det bedre med after body?
Når jeg gør det, falder dog scoren ned fra ca. 88 til 71. Kan man ikke på en måde holde begge dele oppe?
jeg har prøvet lidt af hvert også i htaccess, men som du siger afhænger det af hosteren.
Jeg kan åbenbart kun anvende deflate i php. Men nu har jeg prøvet med w3total cache og den kører i rewrite rule osv.
Men jeg er ikke sikker på at den virker. Men en ting kan jeg sige, efter at have lavet nogle rettelser i JS kører det meget hurtigere.
Har fx. minifyet JS scripts og lagt dem til at køre "embed before </body> samtidigt med "non blocking using JS" så scripts gerne skulle køre parallelt eller efter siden loader.