Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgspris på hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg står lidt med tankerne om at sælge min hjemmeside, udelukkende pga. tidsmangel, for ellers er jeg meget glad for den. 

Jeg ved overhovedet ikke hvad hjemmesider er værd og hvilke faktorer der påvirker prisen positivt/negativt, så jeg vil spørge om der er nogle tommelfingerregler til sådan noget (cirka). 

Der er god aktivitet på hjemmesiden skal det siges. Mellem 1500 og 3000 daglige besøg.

Hjemmeside: www.oddsekspert.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ali,

Skaber din hjemmeside nogen form for omsætning?

Hvis ikke den gør det, så er den som sådan ikke andet end værdien af domænenavn og webhotellet værd.

Jeg vil skyde på, at du nok kan få 500-1000 kr. for din hjemmeside, hvis den ikke skaber omsætning.

Mvh

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel.

Ja jeg omsatte over 70.000 i Januar måned eksklusiv i affiliate indtjening. Jeg Startede siden op omkring december
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så der er jo en helt anden sag.

Så ville jeg tage gennemsnittet af hvad du har omsat for pr. måned og gange det med 12, da det er hvad du ville omsætte for på ét år.

Så lad os sige, at du i gennemsnit omsætter for 70.000 kr./md. Så ville jeg prissætte den til: 70.000 x 12 = 840.000 kr. + moms.

Men siden er jo ikke meget værd uden din viden inden for betting, så det skal man også tage i betragtning. 

Den kan lige pludselig være 0 kr. værd fordi du ikke længere giver råd om live odds osv. og brugerne dermed forsvinder.

Mvh

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Sørensen:
Så lad os sige, at du i gennemsnit omsætter for 70.000 kr./md. Så ville jeg prissætte den til: 70.000 x 12 = 840.000 kr. + moms.

Hej Daniel

Der tror jeg sgu du er lige hurtig nok på aftrækkeren - 840.000 for en hjemmeside der er 2 måneder gammel, og ikke har bevist en kontinuerlig indtjening eller nogen specifikke konkurrencefordele?

Og hvor indgangsbarriererne er en hjemmeside, en masse tid og så lidt viden?

Så tror jeg helt ærligt at du skal prøve med en ny formel Wink

MVh

Morten

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror måske også man skal med regne hvad det har kostet at tjene de 70000 kr hvordan har man fået så mange brugere på så kort tid? det har sgu nok ikke været helt billig. det regnstykke plejer også at være overskud x 12 måneder og mon ikke det giver et lidt andet resultat

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står ikke noget om et overskud på 70.000 om måneden, der står omsætning - om der er overskud eller underskud fremgår jo igen steder.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også derfor jeg siger at det plejer at hedde overskud x 12 md og ikke omsætning x 12 md da der er en væsentlig forskel.

Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det hele startede på facebook så det har bestemt ikke kostet noget. Jeg har kun investeret i en app med et engangsbeløb på ca 1000 kr. Jeg har ingen udgifter andet end webhotellet og domænet, hvilket er 1000 om året til sammen. Så jo de 70.000 er ren og skær overskud. Jeg lavede af og til små konkurrencer i starten som jeg selv betalte for i starten, men det har jeg sponsorer til nu. Men ingen tvivl om at man ikke kan sige 70.000 x 12.

Det er også rigtigt at meget afhænger af min viden og dygtighed så det skal nok være en person med kenslab til branchen som tager over. Vil dog sige at jeg omsætte for 50k i december. Men vil byde på at mit snit vil være på 20-30000 pr måned når året er omme.

Hjælper det jer bedre til at skyde et bud?
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ali:
Det hele startede på facebook så det har bestemt ikke kostet noget. Jeg har kun investeret i en app med et engangsbeløb på ca 1000 kr. Jeg har ingen udgifter andet end webhotellet og domænet, hvilket er 1000 om året til sammen. Så jo de 70.000 er ren og skær overskud. Jeg lavede af og til små konkurrencer i starten som jeg selv betalte for i starten, men det har jeg sponsorer til nu. Men ingen tvivl om at man ikke kan sige 70.000 x 12.

Det er også rigtigt at meget afhænger af min viden og dygtighed så det skal nok være en person med kenslab til branchen som tager over. Vil dog sige at jeg omsætte for 50k i december. Men vil byde på at mit snit vil være på 20-30000 pr måned når året er omme.

Hjælper det jer bedre til at skyde et bud?

Hej Ali

Jeg beklager, for mine tidligere indlæg har nok ikke hjulpet særlig meget...

Det hele kommer i sidste ende jo an på hvad en eventuel køber vil give for siden - altså hvad "markedet" mener den er værd. JEg synes du skal have stor ros for at kunne lave en så god og så indbringende side på så kort tid. Hvis du vil have rigtig gode penge for den, så tror jeg det er vigtigt at du driver den i lidt længere tid, så du viser / dokumenterer at indtjeningen er stabil og at du ikke bare har været heldig i et par måneder. Det ville jeg som potentiel køber i hvert fald være meget fokuseret på.

Herudover skal du nok forvente at ligge lidt mere på bordet med flere detaljer omkring din indtjening, hvor kommer dine besøgende fra, hvad er der af affiliate partnere osv.

Har du også selv en idé til hvordan en ny ejer kan bygge videre på sitet og måske derved øge omsætningen, så er det endnu bedre.

Desværre tror jeg bare at du på nuværende tidspunkt nok ikke får det du ønsker. For selvom der er en der byder 30.000 - er det så nok? Det ville du jo alligevel selv tjene på en måned...

Held og lykke med salget - og igen - FLOT resultat

Mvh

Morten

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)