Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af sjældne vine?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vil lige forhøre mig om en ting, som jeg desværre ikke er så meget inde i.

Er der et stort marked i DK for Sjældne vine? Meget eksklusive?

Vil være meget taknemmelig for respons!

/Daniel Bach

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et marked - stort vil jeg ikke kalde det.

Hvis man ser på vinforum og de danske auktionshuse er udbuddet forholdsvis begrænset. Samtidig er der en tendens til at vinene bliver prissat ganske højt i Danmark i forhold til hvad tilsvarende vine kan findes til i udlandet.

Har eksempelvis flere gange oplevet at vine på udenlandske toprestauranter har været billigere der  end i  danske vinhandler.

 

/Henrik 

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at slå fast, uden at sætte gang i en større undersøgelse. Men en søgning på google giver 1120 artikler/beskrivelser af "sjældne vine".

Jeg er personligt ikke i tvivl om at markedet er der, men det kan være svært at nå ud til de personer der interessere sig så voldsomt for vine. De har som regel de faste anerkendte steder de går til, så hvis du skal slå dig på "sjældne" vine, så skal du virkelig have din viden på plads og så tror jeg det er vigtigt, at du laver en butik/onlineshop som skiller sig markant ud fra mængden.

Vinentusiaster er om nogle vanedyr, så hvis de har handlet i samme butik i 5 eller 25 år, så skal der virkelig meget til at rykke dem. Kun taget ud fra de vinentusiaster som jeg selv kender (hvoraf flere selv importere til eget forbrug), så vil du ikke kunne bruge prisen som konkurrence parameter. De vil hellere betale lidt mere for en vin, hvis de så til gengæld godt kan lide butikken/importøren.

Håber du kan bruge inputtet, selvom det ikke er backet op af meget andet end mine personlige holdninger og observationer :)

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Henrik, super respons! :)

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Daniel! Besvarede alle mine spørgsmål :)

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt Big Smile

Når nu du taler om vine.... Har du kigget på Gary Vaynerchuk og hans Wine Library? Han var selv meget ung, da han overtog sin fars vinforretning og besluttede sig for, at prøve med "det der" internet salg. Han er i dag anerkendt ekspert i både vin og sociale medier og har skrevet nogle fantastiske bøger.

Besøg ham herinde http://tv.winelibrary.com eller på http://www.garyvaynerchuk.com 

Hans personlighed og måden han gør tingene på er så skæv, at det er super inspirerende. Det kunne jo være du kunne bruge nogle af hans mange videoer til noget.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder vildt spændende! Jeg tager et kig på det.

Tak for din venlighed - Altid dejligt med hjælpsomme mennesker :D

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)