Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail adresse til shopify webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke så teknisk anlagt hvad dette angår. Jeg har netop lanceret en webshop på shopify's platform. Shoppen bliver hostet hos shopify og har derved blot købt et domæne som pejer over på deres server. Jeg har tidligere været vant til at købe webhotel hvor der har været mulighed for at oprette E-mails. Nu står jeg med det problemet at jeg ikke kan få oprettet en kontakt mail til min webshop. Den skulle jo gerne hedde @mitdomæne.dk . Hvad er den optimale løsning af dette problem? Evt gratis. Der må være en masse derude der kører med shopify som har haft samme problemstilling. Hvad er jeres erfaring? og hvad har i valgt?

Tak 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:46

Jeg bruger Google Apps til mine domæner.

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 18:08

Hej Ole. Det har jeg også læst mig frem til som en mulighed. Er det svært rent teknisk at sætte op? Har hørt noget om man skal ændre på nogle MX indstillinger af en art og hvad giver du egentlig for det? Mvh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se nu var jeg jo så heldig at signe up til Google Apps da det var gratis, så for mig koster det ikke noget. Der er dog reklamer i siden, som behændigt fjernes med adBlock

nu koster det vist 50 EUR pr. år for en Business aftale,

men ja, for at få det til at virke, så skal der laves noget MX opsætning hos din DNS udbyder - det hele bliver forklaret undervejs i opsætningen, så der er ikke de store ben i det, men det er trods alt lidt teknisk.

kan varmt anbefale det trods prisen - Gmails webclient er forrygende, tilsvarende deres app til iPhone/iPad og hvis man alligevel vil bruge noget, så kan man trække på data via IMAP eller POP3

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 16:18

Tak for svar Ole.. Det vil jeg give mig i kast med

Fra Gislinge
Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Google Apps for Business er en rigtig god løsning - den giver dig en række andre fordele end blot det at kunne oprette mail aliaser, eksempelvis får du en serverbaseret løsning, hvor dine mails placeres i skyen. Du har derfor altid adgang til dine mails, kalender, kontaktpersoner etc., uanset hvor du er og hvilken platform du tilgår det fra.

Det er også rigtigt, at der er noget MX record der skal konfigureres samt et domæne der skal valideres. Du skal have oprettet en Google Apps konto og sætte den op også. 

Derudover koster løsningen 40€ pr. år pr. bruger du opretter - bemærk dog, at du kan få lige så mange aliaser du ønsker, uden at det koster ekstra. Du får samtidg 30 GB lagerplads som du kan bruge til det du ønsker, herunder mail, website, data, backup eller lignende. Bruger du i forvejen Dropbox kan du med fordel bruge Google Drive, som er en af de apps du får adgang til - uden at det koster ekstra, og med lang mere plads end du får hos Dropbox... med i prisen, og med mulighed for at købe mere, billigere. 

Jeg tilbyder at oprette, konfigurere og implementere løsningen for dig for 2 timers konsulentarbejde á 590,- /time excl. moms. Det giver dig samtidig mulighed for at stille de spørgsmål, du måtte have. 

Du er velkommen til at kontakte mig her, via mail eller telefonisk.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)