Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter i forbindelse med opstart

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Hej Tjarls
 
Hvorfor ikke bare ringe til Skat (tidligere Told & Skat) og stille dem spørgsmålet direkte. Du kan desuden forlange at få deres svar på skrift, så du har dokumentation for deres svar. Min erfaring er, at de er meget hjælpsomme.
Reglerne om at kunne fratrække udgifter fra før start af virksomhed drejer sig iøvrigt ikke om leverancer, som du beskriver, men om indkøb af inventar til kontor, værktøj samt andre udgifter, som er nødvendige for at kunne drive virksomheden.
Angående den leverandør, du er usikker på: Du kunne jo forlange nogle betalingsbetingelser, som gør, at I ikke betaler for leverancen up front, men i stedet betaler ved levering, eller 25 procent ved ordreafgivelse og 75 procent ved rettidig levering.
 
 
***
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ked af at sige det men det får du næppe noget ud af. Det er meget muligt man i mange spørgsmål kan ringe til Told/Skat og bede om hjælp men decideret rådgivning yder de ikke, og det er de heller ikke klædt på til.
 
Hvis I afholder udgifter m.v. inden I opstarter selskabet er det jeres udgifter personligt, og selskabet vil ikke kunne fratrække dem.
 
En anden ting I bør overveje er at aktiviteten muligvis bliver underskudsgivende første år, og lukker I derefter virksomheden ned, har I intet at bruge underskuddet til. I får godt nok personligt godskrevet skatteværdien af det tab I har lidt på anparterne men det er ikke det samme.
 
Et forslag kunne være at I startede op i personligt regi, og så det første år an. Derefter kunne I overdrage aktiviteten til et ApS ved en skattefri eller en skattepligtig omdannelse. Det er slet ikke så besværligt som det bliver sagt. Har I oparbejdet lidt værdier i virksomheden vil I måske kunne undgå at skulle investere 125.000 kr. cool cash (anpartskapitalen) men i stedet lade værdierne i virksomheden indgå som indskud.   
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)