Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords eller Facebook Ads?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 50
Fra  AMHT Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i dejlige amino´s 

Jeg har nu været online i lidt under en måned og vil her gerne dele min opfattelse og oplevelser omkring online marketing gennem adwords og facebook ads.

I mit forsøg på at nu ud til min målgruppe og hermed opnå, noget brand awareness omkring http://www.workersdeal.dk har jeg forsøgt mig på både adwords facebook. På facebook har jeg forsøgt mig gennem CPC højreside på på selve websitet, men også mine konkrete tilbud. På Adwords har jeg forsøgt mig gennem CPC på konkrete tilbud via søgeord.

Jeg kan koldt konstatere og for at lave en status nu og her, at jeg helt klart har opnået flest klik via facebook Ads og det samtidig til den bedste pris.

Via adwords har jeg opnået meget få klik, men prisen her er til gengæld mellem 3-10 gange højere. Mine overvejelser og analyser kommer her:

Ud fra en økonomisk logik og med et iværksætterbudget i tankerne kan jeg konstatere at jeg via Facebook Ads har opnået klart mest trafik til den laveste udgift. Fordelen er samtidig at jeg har kunne snævre min målgruppe meget ind og være meget konkret. Jeg er i startsfasen og har derfor brug for at komme ud med mit produkt, så folk for øjnene op for det. Mine tanker går dog på hvor vidt disse klik er specielt relevante og min overvejelser går selvfølgelig på at mit produkt, som jo i de fleste tilfælde er negativ motiveret, egentlig kan bruge disse mange klik til noget. og det leder mig over til min prøvelser hos adwords. Her har vi til gengæld at gøre med en forbruger, der søger efter et produkt, eller en løsning på et problem og må i langt højere grad vurderes at være relevant i forhold til mit produkt, men sagen er så her at jeg har opnået relativt få klik og disse klik har været en relativ dyr affære og jeg kan jo stadig ikke være 100 % sikker på hvor relevant dette klik er i forhold til mit facebook klik udover at jeg selvfølgelig kan konstatere at personen har søgt på noget der var relevant i forhold til mit produkt, men mine facebook-klik har jo set annoncen og fundet den interessant i forhold til dem. Så igen et diskutabelt dilemma.

Velkommen indenfor i denne debat!

/Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du ikke haft sporing på? 

De 2 trafikkanaler er SUPER forskellige og der er alt for mange variabler til at jeg kan sige om det er godt eller skidt, hvis du er elendig til Adwords, kan det være at jeg kunne skaffe de samme og måske mere relevante kliks til en tiendedel af prisen og vice versa.

Jeg ville dog meget gerne at du havde nogle data fra de 2 trafik kilder, måske endda bouncerates osv hvis ikke der har været nogle salg/konverteringer, men igen hvis du i AdWords har brugt et tosset søgeord så ville det også give et helt forkert billede af bouncerate, FB vs AdWords.

For noget helt andet, så syntes jeg som at konceptet er godt, men hold op hvor er det kringlet at gå igennem processen, dén ville jeg helt klart forsimple. Du giver mig en masse valg som jeg slet ikke kan tage stilling til, få noget sporing på denne proces og se hvor folk falder fra, og lav evt. nogle brugertests, så tror jeg du vil få meget mere ud af dine besøgende, som du jo betaler en masse penge for :)

 

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 26
Fra  www.christianpluschristian.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig med Kim. Så jeg vil ikke kommentere yderligere på det. Jeg synes der er en udfordring med din side. Den er ikke responsive, og det influerer uden tvivl konvertering, især når det gælder trafik fra FB ads. Uden overhovedet at kende dine statistikker, så er et bud at 40% af din trafik kommer fra tablets og smartphones. Jeg kan overhovedet ikke overskue din side fra min mobil (Google Nexus 5), og topbanneret "driller" så jeg har meget svært ved at navigere. På den konto taber du uden tvivl kunder. I hvert fald mig :-)

Vh Christian 

Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 50
Fra  AMHT Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for dit svar. I analytics, kan jeg se at min afvisningsprocent er på 52,71 %, men er dog lidt usikker på om min egen IP-adresse er filtreret fra, nu når jeg sidder og kigger på det. Bounceraten fra facebook er afvisningsprocenten 49 %, men der kan jeg jo så ikke være sikker på om de kommer fra mine ads alle sammen (tilgiv mig jeg er rimelig grøn endnu på disse værktøjer) :)

Men tak for ros af konceptet, men jeg kunne godt tænke mig hvis du kunne uddybe "den kringlede" proces, hvor bliver du irriteret? 

Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 50
Fra  AMHT Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian. 

Jeg er udemærket klar over at siden ikke fungerer tablet eller telefon, det er noget jeg arbejder på, og den forbindelse står det nævnt øverst på alle sider :) mht. besøgene smartphones eller tablets er det kun 25 %. min primære målgruppe er 35-55 år :)

Carsten

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 26
Fra  www.christianpluschristian.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg så godt informationen. Som jeg lige husker det, så skriver du at det ikke er muligt at handle via tablet eller smartphones. Det er jo ikke det samme som at den ikke kan være responsive. Der er forskel på ikke at kunne handle og det at den ikke er responsive. Det har som udgangspunkt ikke noget med hinanden at gøre.

25% mistet omsætning lyder i mine ører som en anseelig andel.

Jeg ved godt det ikke var det dit oprindelige spørgsmål drejede sig om. Det er blot mit forslag til forbedring.

Vh Christian 

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Jeg bakker op om alt det Kim skriver, det er virkelig vigtigt du får sporing på og måske skulle du takke ja til en gennemgang af dit nuværende AdWords opsæt :)

Noget helt andet er, at jeg kiggede lige på din side og jeg vil klart anbefale dig en forside der er bedre til at fortælle hvad konceptet rent faktisk går ud på. Når man, som jeg, ikke kender sidens koncept, så synes jeg det virker lidt forvirrende. For mig ville det være mere gennemskueligt, hvis topbannerets første billede var opdelt i eksempelvis 3 bokse, der på 3 trin simpelt forklarer og illustrerer dit koncept.

I stedet for at man skal skifte slides eller vente på dem, så får man med det samme, hurtigt og simpelt, forklaret hvad konceptet går ud på. Det er selvfølgelig bare min personlige mening, men hvis du synes det giver mening vil jeg klart anbefale dig at lave en splittest på din forside og tjekke om din bouncerate falder på en af dem.

Min pointe er at du kan markedsføre i øst og vest, men hvis din hjemmeside ikke formår at fastholde de besøgende, så kommer det til at blive en dyr affære og med en bouncerate på over 50% tyder noget på at din side nok godt kunne trænge til en optimering. Hvis markedsføringen ikke er målrettet nok kan det selvfølgelig også have en indflydelse på bounceraten, men det lyder jo som om du forstår dig på at målrette din markedsføring.

Håber du kan bruge mit input. Ellers et fedt koncept, det bliver spændende at se hvor vidt du kan føre det :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten

Det her med hvor i processen det bliver kringlet, bliver i sig selv lidt kringlet at skrive her ;) Jeg syntes meget hellere at du skal tage et kig på dette blog indlæg af Michael Østergaard, her er også nogle gode links videre til andre spændende sider omkring brugertesting http://www.michael-ostergaard.dk/en-brugertest-er-hverken-dyr-tidskraevende-eller-raketvidenskab-i-udfoerelse.

Præcis som Joel så forstod jeg heller ikke konceptet lige med det samme, og det er meget vigtigt at folk forstår det med det samme. Tålmodigheden hos den besøgende er meget lille og forstås konceptet og meningen med sitet ikke indenfor få sekunder, så forsvinder de igen. Jeg tester gerne ved at spørge mine forældre, for de er IT analfabeter og forstår de det, så gør min målgruppe ihvertfald også :) DUMB IT DOWN, so to speak!

Jeg syntes om konceptet, og kan du få det forsimplet og kommunikeret ud på den rette måde så tror jeg på ideen, men uden dette så dør det hurtigt, desværre. Så lad dig ikke slå ud men arbejd med forsimpling af konceptet så det forstås på få sekunder og kom så igang med at brugerteste din købsproces, så du får så mange igennem som muligt :) 

Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 50
Fra  AMHT Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim og Joel.

Jeg er meget obs på det i siger. Der er ingen tvivl om at jeg har nogle udfordringer omkring online marketing, hvor jeg halter en smule/en del. Jeg har fået en del positiv respons på sidens meget enkle opsætning og det har hele tiden også været mit mål, specielt set i perspektivet af min målgruppe. Som i indirekte siger, er det jo en dynamisk proces, som skal tilpasses. Lad mig sige det sådan. Jeg har nogle ting på tegnebrættet, herunder nogle af de ting i nævner. Jeg er med andre ord klar over at siden har sine mangler, men som jeg nævnte i starttråden, skal der være en økonomisk råd tråd i det jeg foretager mig og det opstiller tegnebrættet i en rangorden pt. Jeg arbejder lige nu på at få noget PR - og ramme min målgruppe hvor de er, nemlig ude i foreningsdanmark. Det er min overbevisning at det kræver brand awareness - og den skal være positiv, og det er mine øjne disse to punkter jeg bør arbejde hårdest på netop nu - og så skal jeg jo blive ved at tilføje flere gode tilbud, så folk kan få gjort noget godt, mens de gør noget godt :) 

Udover dette er jeg helt på linje med de online marketing udfordringer jeg har og dem prøver jeg nu at få gjort noget ved i det omfang det kan lade sig gøre. Jeg er dog glad for at i synes konceptet fungerer, eller kan fungere hvis de rette valg træffes - det er så min opgave at træffe dem :)

/Carsten

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Din side er overhovedet ikke optimeret til en smartphone.
Du vil få mange besøgende, som bare hopper af siden. Jeg er bl.a en af dem. Det går ikke at man skal scrolle til siden med en iPhone :-(

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)