Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandlere af mit produkt - hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har en hobbyvirksomhed hvor jeg sælger mine egne plakater, på min egen webshop.
Nu er jeg blevet kontaktet af en butik, der godt kunne tænke sig at forhandle mine plakater.
Hvordan fungere det så? Kan jeg godt det når jeg ikke er momsregistreret, og hvordan skal jeg føre regnskab?

Mvh. Julie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange har det med at kalde små virksomheder, virksomheder de ikke er fuldtids i for HOBBYVIRKSOMHED som i linket. Basalt er hobby noget man driver fordi det er sjovt - strikker som hobby, spiller musik osv og har en indtægt ud af det ind i mellem. Du driver nok snarere din for trods alt at supplere indtægten, og forskellen som du ser i linket, har betydning for skatten

Du SKAL momsregistrere dig når du kan forvente at sælge for/Omsætte for mere end 50.000 kr på 12 mdr i træk, da du eller kan pålægges moms og bod af den omsætning du ikke var momsregistreret for - læs PLIGT TIL MOMSREGISTRERING 

Kan du ikke forvente at ramme 50 t en 12 mdr periode, så kan du drive virksomheden uden moms som kan læse i DRIVE VIRKSOMHED UDEN MOMS 

Der vil du kunne se, at du skal føre regnskab - helt på samme måde som du forhåbentlig gør nu. Du bogfører alle indtægter og alle udgifter der direkte kommer fra at skabe indtægten og får derved din overskud. Det overskud opgiver du i forskudsopgørelsen og i årsopgørelsen og du bør ha udvidet selvangivelse, som du kan bede skat om

HVIS du momsregistreres så kommer der momsfradrag for momsen på de køb hvoraf moms fremgår og du skal lægge moms på dine priser (betyder ikke noget for den butik der skal købe for den kan jo trække momsen fra). Du skal så også ha moms med som del af dit regnskab

Se evt på www.dinero.dk som kunne være et regnskabprogram du kan bruge - gratis op til første 1 mio i omsætning.

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du svarer overhovedet ikke på mit spørgsmål.
Jeg er udemærket klar over reglerne for hvad en hobbyvirksomhed er og ikke er.
Men jeg spørger om hvordan man gør når man gerne vil sælge sit produkt til nogle forhandlere? Hvordan gør man det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tak for dit venlige svar. Lad være med at skrive hobbyvirksomhed når det nok ikke er det og så er der da et klart link til at drive virksomhed uden moms - Du er knageme ikke nem at ville hjælpe

Det du spurgte om var 

Nu er jeg blevet kontaktet af en butik, der godt kunne tænke sig at forhandle mine plakater. 
Hvordan fungere det så? Kan jeg godt det når jeg ikke er momsregistreret, og hvordan skal jeg føre regnskab? 

og du fik link til hvordan man driver forretning uden at være momsregistreret inkl. beskrivelse af regnskabskrav + om hvordan du selvangiver hvis du driver virksomehed uden moms, men det var måske for meget at læse

Undskyld

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)