Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter Drøm, men mangel på midler

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står med den her drøm om at åbne en fastfood restaurant i stil med McDonalds & BurgerKing

Jeg ved self. godt at jeg ikke skal "lege" med de to, men jeg er af den overbevisning at jeg har et godt koncept (Som jeg helst undgår at dele), som kan blive mere eller mindre banebrydende i Danmark, derudover har jeg det perfekte startsted, da McD og de andre store jo som velkendt KUN har deres restauranter i DK's absolut største byer.

Mit ønske er at starte en restaurant i en by med godt 14.000 indbyggere, hvor der hver dag rejser mellem 1-2000 unge til, som enten går i skole eller er på kontanthjælp. (Den nærmeste fastfood kæde ligger 50 km. væk og hele kommunen har ikke så meget som EN)

Jeg føler personligt INGEN tvivl omkring idéen og er klar på at leve flere år med hundeæde og manglende søvn for at få det op og stå.

Faktum er at jeg pt. er på Kontanthjælp, har ikke været i arbejde siden sidste år og er DESVÆRRE registreret i RKI (Det er dog en mindre (princip)gæld jeg kan kæmpe mig ud af, så ikke den der bekymrer mig)

Jeg er klar over Kontanthjælp & Selvstændig ikke svinger sammen, så er heller ikke den der bekymrer mig, den dropper jeg bare og satser 125% på firmaet hvis jeg kommer dertil...

Her kommer spørgsmålet til en million så...

Hvem faen gider låne en kontanthjælpsmodtager som mig penge til at starte et sådan projekt op, og kan det overhovedet lade sig gøre????

Og så lige et ekstra spørgsmål.. Hvilket regnskabsprogram mener i er bedst til at ligge budgetter op med?

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej FastDanes

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at få et arbejde i en fastfood restaurant og samle en masse erfaringer og sætte en masse penge til side. Om det er lettere sagt end gjort ved jeg ikke, men jeg tror det kan blive svært at låne sig til uden nogen form for startkapital.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke vigtigt om du er kontanthjælpmodtager. Det vigtige er, at du fuldstændig DOKUMENTERET styr på din forretningsidé, får du begynder et forsøg på at rejse penge.

Du har én PDF fil til at overbevise investorer og du har en halv side i den PDF fil, til at overbevise nogen om at læse resten. Hvad er dit forventede budget, hvormange medarbejdere, hvordan skal ledelsen foregå. Selskabsform, forretningsplan, partnerer. Alt hvad en investor kunne være interesseret i at vide. Du er nødt til at have styr på det hele. Det er hårde odds og kun de mest skarpe kommer nogen veje. Der er håb for en "kontanthjælpsmodtager" :)

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv haft tanken ja :)

Ville absolut være en fordel, hvis det kunne lade sig gøre og har kigget lidt på ledige jobs i den sektor..

Har dog ikke snakket med banken om ideen endnu, da jeg stadig går og finpudser det hele

Men lad mig med det samme sige.. En uddannelse indenfor området, eller lignende er simpelthen en umulighed for mig.. Jeg ved det her lyder lidt "ynke ynke", men jeg er FULDSTÆNDIG ude af stand til at holde det kørende i mere end et år, som regel mindre, da jeg simpelthen går død i det..

Det giver mig ikke udfordringer nok på det personlige plan og ikke mindst så HADER jeg at være underlagt andres måder at gøre tingene på, når jeg selv mener de kan gøres bedre.. (om det så faktisk er mere optimalt, er jo op til den enkelte self.)

Har derfor også kigget lidt nærmere på f.eks. "lynkurser/amukurser" osv. da de er mere min kop te.

Men endnu engang.. Hvordan får man lånet til det? .. Hvad vil banken vide?, hvad vil de se?, hvor mange forundersøgelser skal jeg have lavet?, er det en god ide at lave en form for underskrift indsamling i den pågældene by, for at påvise der kan etableres en kundekreds osv. osv.?

Det er mere de ting jeg er på jagt efter at vide...

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, havde ik lige set det sidste svar inden jeg postede kunne jeg se..

Men ja den var den slags jeg havde i tankerne.. :)

Her kommer så et par ekstra spørgsmål..

Hvilke Investorer kunne tænkes at have interesse i et Fastfood projekt?

Hvor i al*elvede finder man "leje af fortov" priser, er fuldstændig blank på den??? :D

Og sidst men ikke mindst, hvad skal et forventet overskud efter dækningsbidrag lyde på, for at kunne anses som en ansvarlig investering?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil godt være ærlig og sige, at finde investorer til en ganske dyr indretning og opstart af en burgerrestaurant er MEGET vanskeligt for en der ikke selv har f.eks. 100-200.000 kr at skyde ind og ikke selv har erfaring med at drive en sådan forretning fra tidligere, enten som forpagter eller højt ansat.

Skal det lykkes, så skal du selv ha hittet et lokale i den by, ha fundet pris for fuld varm leje, udstyr - møbler ALT inkl. personalebudget - og det bliver ikke let. Her kan du måske alliere dig med nogen fra lokalområdet. Ligger der noget større virksomhed inden for xx km, så måske den vil være med til at promote og støtte lidt, men jeg tror du, for at komme igang og overleve til du har skabt kritisk kundemasse, skal regne med rigtigt mange penge, og at finde investor til det, kræver at du selv kommer med en god del penge og en totalt færdig forretningsplan og budget

Det vil være et slid at lave noget sådan seriøse og finde alle priser - men det er første skridt

Tonny fra erhvervsconsult citerede igår på facebook - "A goal without a plan is just a wish   Larry Elder"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Fra  WidePathCamper Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

FastDanes:
Hvad vil banken vide?, hvad vil de se?, hvor mange forundersøgelser skal jeg have lavet?, er det en god ide at lave en form for underskrift indsamling i den pågældene by, for at påvise der kan etableres en kundekreds osv. osv.?

Altså banker er til til for at tjene penge så de vil selvfølgelig se en realsitisk forretningsplan der fortæller hvordan deres lån kommer hjem igen.

Forretningsplanen klar lægge hvordan du vil lave og drive din forretning. Jeg ved ikke lige om underskrift indsamling er det rette, men en forundersøgelse / spørgeskema kunne være en mulighed, hvor man kigger på hvad behovet er i byen. Evt find ud af hvad og hvor din målgruppe spiser på nuværende tidspunkt, og så hør om de er tilfredse med den løsning og hvad de kunne forstille sig af alternativer..

Det med at ikke at kunne færdige gøre en uddannelse, fordi det bliver uinteressant i længeden, gør det også sværere for dig at overbevise banken, da det sender et signal om du også kan blive træt af din virksomhed. 

Men vil forslå at sætte et komplet budget op med dine udgifter og regne på hvad du skal have i omsætning om ugen for at starte op, det giver jo overblikket over for banken også.. 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er klar over mit syn på uddannelse og løn"slave" ikke er et plus til min side, men har da et par ting jeg kan fremvise som beviser min udholdenhed derudover, så det må jeg jo spille lidt på..

Hmm.. Det lyder som en udfordring, så er der jo ingen tid at spilde!

Takker mange gange for rådene og hvis der er nogle der kunne svare på dte spørgsmål omkring bedste regnskabsprogram siger jeg tak på forhånd :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. 

Du skal stoppe med at have ondt af dig selv. Sætninger som "hvem vil låne penge til en kontanthjælpsmodtager" dyer simpelt ikke. For det vil påvirke dig negativt. 

Stop med at tænke i uddannelser, for der er ingen uddannelser i fastfood restauranter. 

Du skal som sagt lave en forretningsplan. Alt andet er ligegyldigt nu. Du starter med at læse denne bog, som er udgivet af Mckinsey. Det er en god start, og den er ikke så lang. http://www.itu.dk/~caaen/How_to_write_a_business_plan_dk.pdf

Mvh
Uffe Aalborg 

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Fra  http://copenhagen-foto-design.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 4 (31 indlæg)