Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning SKAT

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min virksomhed har to ejere og med en omsætning på under 300.000 kroner, hvorfor vi ikke behøver indberette regnskaboplysninger, men kan udfylde en udvidet selvangivelse på tast selv borger. Mit spørgsmål er, om begge ejere skal udfylde denne udvidede selvangivelse, eller det er nok en af ejerne gør dette? 

Tak 

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 16:29

Udover selvangivelsen og indberetning af moms, er der så andet, der skal indberettes til SKAT? Som newbie på området syntes jeg ikke at kunne finde svar herpå på trods de mange informationer, der kan findes på nettet

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 16:34

og sidst men ikke mindst, hvornår indberetter man i selvangivelsen for 2013 ? På skat.dk er der kun frem til 2012? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52

selvangivelsen for 13 kommer midt i marts. Med to ejere så må det være et I/S og så bør I ha en I/S aftale som er meget vigtig SE HER 

Den bør indeholde også hvordan I skal fordele årets resultat mellem jer - men er der ikke noget om det, så skal det deles 50/50. I skal ha fuldt regnskab og opbevare det med alle bilag i 5 år hvis skat vil se det, men ellers er det bare at få selvangivet i udvidet selvangivelse når I kan det, og om at gå i forskud og få skrevet det i venter ind for 2014

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:53

Frederlk:

og sidst men ikke mindst, hvornår indberetter man i selvangivelsen for 2013 ? På skat.dk er der kun frem til 2012? 

Mener der plejer at blive åbnet op engang i marts - så når du kan se/læse i medierne, at nu kan alle se deres årsopgørelse, så går du ind og indberetter din.

I skal begge angive resultat for virksomheden, men i skal kun angive de oplysninger som vedr. jer. Så hvis i ejer 50/50 - skal i blot angive 50% ved jer hver.

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 17:21

SUPER. Mange tak.

Det er nemlig et I/S-selskab. Vi er en del stykker, men kun 2 står som medejere. Vil det sige, at BEGGE medejere, når selvangivelsen for 2013 er tilgængelig i marts, skal indberette regnskaboplysningerne? Og skal BEGGE ejere indberette den den forventede omsætning for virksomheden i 2014 i forskudopgørelsen? 

Vh Frederik

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 17:24

Jeg retter lige på mig selv: altså skal begge ejere indberette det samlede resultat for virksomheden før skat?? Eller blot den del de står til (fx 50% af resultatet?) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26

I skal indberette OVERSKUD og det skal I dele som i ejeraftalen og hvis I ikke har sådan en (få en) så 50/50 og hver skal skrive sin del på sin selvangivelse - altså f.eks. halvdelen af resultatet og samme i forskud

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:14

Selvangivelsenskulle gerne åbne 10/3.
I år introduceres som noget ny at skulle indberette cpr-nr for dem som vi har betalt renter/underholdsbidrag mv. Til :) så de får skatten når vi tager fradraget!

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)