Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt firma til hundefoder?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden jeg skal gøre mig meget klog. Men er store sække hundemad nødvendigvis levering fra dag til dag? Kunne man ikke dele landet op og sige. Det område for mandag, det område tirsdag osv. Evt. bare hver 14. dag? De fleste ved jo godt hvornår de løber tør for hundemaden i forvejen tænker jeg? Og på den måde få fragtprisen ned når der så bliver flere stop i samme område.

Ideen fik jeg fra cykelshoppen.dk som selv leverer cykler med egen varevogn i hele landet, men hvert område har så forskellige dage. Sælger man nok kunne det jo være egen varevogn, og ansat chauffør. Den kunne man evt. udnytte til at fragte det hjem til sig selv fra leverandør også, og spare fragt der, når man sidst på dagen er tom i det område hvor en leverandør ligger.

Spørgsmålet er vel mere om kunderne vil finde sig i at vente op til 14 dage på levering. Det er selvfølgelig nok tvivlsomt. Og hvor mange stop skal man nå hver dag for det kan svare sig... Meget hurtig løs udregning. Udgift til bil og chauffør hver måned 35.000 inkl. broer, brændstof osv. 22 arbejdsdage giver ca. 1600 om dagen. Hvor mange stop kan man nå pr. dag. Ja, det kommer jo selvfølgelig an på hvor området er placeret. Men 30 stop kan man dag og i visse områder måske sagtens 50-100 stop. Siger man 100 kr. pr. levering er det jo faktisk kun 16 stop før det er nede på 100 kr. pr. levering... 32 stop er vi nede i 50 kr. pr. levering... Er jeg urealistisk... Måske. Der er selvfølgelig langt fra Holbæk til Nordjylland. Men jeg tænker man har til 2 dage med til det nordligste Jylland. En overnatning på motel. Kører 2 lange dage og når dermed en del mere. Medarbejderen får så en lang weekend hver 2. uge med en ekstra fridag som kompensation... så timerne går op. Evt. kun 4 dages uge hver uge, for at få nogle længere dage og kan nå rundt. Den femte dag kan ejer selv køre en tur i nærområdet eksempelvis. Men alt i alt hænger det jo kun sammen hvis antallet af kunder er pænt højt og de kan affinde sig med lidt længere leveringstid. Og det var jo bare en løs tanke jeg lige skød af fra hoften. den er ikke gennemregnet :)

MVH
Hans Pedersen

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:38

Hej Hans

Tak for dit indlæg.. Der er flere gode ting i det, som er værd at tage med videre. Bliver nok ikke til egen bil og chauffør. Men der er bestemt lidt at tage med videre.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 11:23

En anden mulighed var at dele bil og chauffør med andre webshops. Evt. så man kunne have 2 biler, 1 i øst og 1 i vest. Og så på siden af bilen stod der 2-4 webshopsnavne eksempelvis (det giver jo også markedsføring!). Det er jo ofte et problem med større ting at de ikke er så billige i fragt. Det kan være nogle der sælger store legetøjsting, pedaltraktorer som også fylder en del eksempelvis, ja kan ikke lige komme på andet her og nu, men synes jeg flere gange har set nogle efterlyse billige fragtmuligheder for større ting, som ikke nødvendigvis er tunge. Eneste "krav" er at kunderne kan acceptere det ikke er fra dag til dag, men i løbet af en uges tid eksempelvis. Og at man kan sætte det af hos kunden, selvom de ikke er hjemme er jo selvfølgelig også en vigtig faktor. Generelt undres jeg mig over at man ikke ser flere webshops med reklamer på biler. Ser man naboen få noget med GLS, eller lignende tænker man, nå de har købt et eller andet. Men ser man der står hundemad.dk på bilen tænker man, gad vide om det er billigt derinde eksempelvis. Eller siger navnet ikke sig selv tænker man, hvad forhandler de mon... Men det kræver selvfølgelig lidt større kundegrundlag. Derudover kunne der som sagt godt være plads til flere logoer. Eksempelvis teksten:

Vi kører for:
Hundemad.dk
pedaltraktorer.dk
legehuse.dk

(fiktive navne jeg lige fandt på)

Og på den måde få øget reklame og opmærksomhed omkring sit firmanavn. Det ville dog som sagt kræve accept af op til en uges leveringstid, samt at de pågældendes lager lå forholdsvis tæt på hinanden.

Skulle jeg starte en ny vognmandsvirksomhed op med kørsel i varevogn ville jeg da overveje den løsning at kontakte diverse webshops om de kunne være interesseret. Kravet er dog at enten er folk hjemme, eller ting må stilles udenfor (og kan tåle det også i sol og sommer og i sne og vinter og kulde).

Gad vide om jeg seriøst skulle overveje det.. hehe

Nå, men bare lidt indput i hvert fald :)

MVH
Hans

Fra Frederikssund
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:47

Hej Little

Hvis I vil overveje en outsourcing af lager og distribution, så kan vi give jer en rigtig god løsning.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil høre mere.

VH/Thomas

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)