Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for jeres synspunkter mht side opsætning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :)

Jeg har tænkt mig at åbne en webshop butik med affiliate produkter.

Nichen vil jeg ikke komme ind på lige nu.

Men min ide var at lave en side kombineret med blog. således at jeg benytter bloggen til at lave reviews omkring de produkter jeg sælger.

Både artikler og videoer.

http://gamerguru.dk/ er en side jeg er faldet over som laver lidt samme koncept. dog inden for en anden niche.

men hans ide med at kombinere blogposts med løbende salg.. virker "rodet" for mig.

Er det ik en bedre ide, at lave en blog hvor man anbefaler produkter. artikler om dit og dat. nyheder omkring emnet osv.

og så i sin navigations bar har en "butik" knap der sender gæsten videre til en side decideret opsat som webshop?

Hva synes i ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig i, at det hurtigt bliver lidt forvirrende, hvis du kun har en blog (ligesom dit eksempel med gamerguru). 

Har du dog gjort dig nogle overvejelser om, hvordan/hvad din webshop skal bruges til? Jeg er på idéen, men hvis du har tænkt dig at bruge et af de populære webshop CMS systemer kommer du nok til at skulle ændre en del. F.eks. skal der jo ingen "kurv" være på din shop. Derudover tror jeg du kan risikere, at komme til at forvirre dine besøgende ved først at vise dem, hvad de tror er en webshop, for derefter at de bliver slynget videre til en helt anden hjemmeside igennem dit affiliate link.

Hvis jeg var dig, ville jeg opbygge en side (eventuelt i Wordpress) hvoraf det tydeligt fremgår, at der ikke er tale om en decideret webshop men derimod en liste over tilbud inddelt i forskellige kategorier

Som du selv nævner, vilel jeg helt klart også koble det sammen med en blog, da produktanmendelser på dansk helt sikkert kan skaffe dig nogle hits fra Google søgninger.   Essentielt set kan du jo lige så stille få skrevet en anmeldelse af hvert eneste produkt, som du "sælger". Desuden skal du sørge for, at hvert blog-indlæg har links til din blog, samt at hvert produkt på din "webshop" har links til de anmeldelser, som du har skrevet. 

Håber du kan bruge feedbacken, og held og lykke med din side. Når du får noget op at køre, må du meget gerne sende mig en besked her på Amino, så jeg kan se, hvad du er kommet frem til og eventuelt komme med mere detaljeret feedback. 

Tilmeldt 28. Jan 14
Skrevet kl. 23:46

Hey Sunet.

Tak for din yderst konstruktive feedback :)

Jeg har tænkt mig at bruge wordpress. Ideen kom til mig efter jeg faldt over det faktum. at man kan køre 2 themes på wordpress.

Så min ide var faktisk at have blog ( med reviews over mine produkter. overvejer kraftigt youtube reviews da jeg finder det spændene) som kører over et blog theme naturligvis. men samtidig har jeg i min navigations bar..en link til shop..der ryger de så ind på en side..som kører theme nummer 2. Nemlig et webshop theme...Altsammen samlet på samme side og domæne.

Da jeg forventer at flere af mine produkter kommer fra forskellige partnere. så er det lidt udelukket for mig at bruge en "cart/kurv", så den hovedpine er ude af billedet.

Lyder det helt åndsvagt? :D

Benjamin

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 01:36

Din vision om at basere det på WP ellers lign CMS system er helt korrekt IOM. Hele humlen ligger i at du bliver linket til fra så mange andre steder så muligt via dine anmeldelser, artikler m.v. Jeg vil anbefale dig at kigge meget på WP SEO som f.eks. Yoast hvor man virkeligt får nogle muligheder for at optimere sine blog indlæg.

At du har affliate varer er mere eller mindre sekundært.

At du vil køre 2 forskellige themes forstår jeg så ikke. Jeg ville mere du mister noget synergi effekt ved det, da nogle måske tror de allerede har forladt din side. På den måde risikere du måske de blot bookmarker den side og ikke den side som du faktisk lægger alle dine kræfter i. Den der skal være drivkraften for trafikken og din success. 

Kunne det være en ide at faktisk lave en "køb" knap på din egen site og derfra redirecte dem til den pågældende side lidt ala pricerunner og andre index sider, så brugerne ikke skal tænke på hvilken butik eller site de skal bruge for at handle men blot bruger din side som startpunkt.

Din ide om video er spot on. Vi er mange der efterhånden ikke gider læse tekst men vil det det "live" og få en mere personlig vinkel på anmeldelsen. Se produktet "rører" ved det i det omfang det er produkter du har adgang til. Bliver du stor nok, skal de der vil anmeldes nok sende dig produkter til anmeldelser - så vær fair, objektiv og gerne med en blink i øjet hvis produktet nu ikke helt er såååå fedt ;)

Een sidste ting..... Lav nu siden responsiv for alt andet er komplet tåbeligt.

Thomas Kaarup

Tilmeldt 28. Jan 14
Skrevet kl. 02:00

Thomas :) Tak for din respons :)

Hele ideen med den her side, er at sælge affiliate produkter. ideen er ikke at tjene penge på en blog med adsense, selvom det bestemt er en mulighed jeg overvejer at bevæge mig ud i.

Men istedet for bare at knalde en e-commerce side op med amazon affiliate links..og så er det det. Jamen så kombinerer jeg min webshop med en blog, således at jeg har en ekstra side der kan sende videre til butikken.. Ser faktisk bloggen lidt som en landing page du ved.  Mht til 2 themes er at der skal være et theme til bloggen..ganske basic. og så er der et theme til webshoppen som fx lidt ala smartguy.dk , hvor man kan se en oversigt, interaktive billeder og valgmuligher..alt sådan noget som er på en "normal" webshop. Derfor er det mit ønske at have en "butik" knap decideret På min blog..således at folk selv kan vælge at klikke videre til shoppen. Jeg kan også guide folk til shoppen gennem mine review posts på bloggen, kan have et direkte link til både blog, og webshop på mine youtube filer.

Ideen med det er at, som den side jeg linkede i først post, hvis min produkter ligesom hans kun er i blog posts..jamen så skal man sidde og scrolle ned, trykke på "se ældre posts" for at se flere produkter..det duer bare ik..det gider folk ikke.. jeg gad ihvertfald ikke :D

En anden mulighed er selvfølgelig også at have 2 domæner, to seperate sider, en med blog. en med butik. Jeg tænker bare det ville være smart at lave den kombi. Og så er det ikke noget man ser så ofte derude på det store internet, jeg har ik set det særlig tit.

Men det er vel det jeg i bund og grund slås med her, skal jeg lave 1 kombi side, eller 2 seperate.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 02:32

ahhh sorry... læste det omvendt.

Ved godt hvad du mener med "gamle" indlæg der bliver "væk". Kunne godt se et design i stil med pintrest i masonry stilen hvor man hurtigt kan skabe sig et overblik og evt bruge noget infinity scroll så netop "tidligere indlæg" undgås 

Du kan sagtens kører din fede anmeldelser i shoppens design hvis du spørger mig. Intet galt i det. Ved ikke om det er tosset men kunne du bruge een side, en shop, og under hvert produkt skrive din anmeldelse og embede video m.v. der så.

Ved ikke hvorfor men føler det mere "samlet" hvis det ikke er to sider, men een komplet side.

Thomas Kaarup

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)