Hej folkens :) Jeg har tænkt mig at åbne en webshop butik med affiliate produkter. Nichen vil jeg ikke komme ind på lige nu. Men min ide var at lave en side kombineret med blog. således at jeg benytter bloggen til at lave reviews omkring de produkter jeg sælger. Både artikler og videoer. http://gamerguru.dk/ er en side jeg er faldet over som laver lidt samme koncept. dog inden for en anden niche. men hans ide med at kombinere blogposts med løbende salg.. virker "rodet" for mig. Er det ik en bedre ide, at lave en blog hvor man anbefaler produkter. artikler om dit og dat. nyheder omkring emnet osv. og så i sin navigations bar har en "butik" knap der sender gæsten videre til en side decideret opsat som webshop? Hva synes i ? |
Jeg er helt enig i, at det hurtigt bliver lidt forvirrende, hvis du kun har en blog (ligesom dit eksempel med gamerguru).
Har du dog gjort dig nogle overvejelser om, hvordan/hvad din webshop skal bruges til? Jeg er på idéen, men hvis du har tænkt dig at bruge et af de populære webshop CMS systemer kommer du nok til at skulle ændre en del. F.eks. skal der jo ingen "kurv" være på din shop. Derudover tror jeg du kan risikere, at komme til at forvirre dine besøgende ved først at vise dem, hvad de tror er en webshop, for derefter at de bliver slynget videre til en helt anden hjemmeside igennem dit affiliate link.
Hvis jeg var dig, ville jeg opbygge en side (eventuelt i Wordpress) hvoraf det tydeligt fremgår, at der ikke er tale om en decideret webshop men derimod en liste over tilbud inddelt i forskellige kategorier.
Som du selv nævner, vilel jeg helt klart også koble det sammen med en blog, da produktanmendelser på dansk helt sikkert kan skaffe dig nogle hits fra Google søgninger. Essentielt set kan du jo lige så stille få skrevet en anmeldelse af hvert eneste produkt, som du "sælger". Desuden skal du sørge for, at hvert blog-indlæg har links til din blog, samt at hvert produkt på din "webshop" har links til de anmeldelser, som du har skrevet.
Håber du kan bruge feedbacken, og held og lykke med din side. Når du får noget op at køre, må du meget gerne sende mig en besked her på Amino, så jeg kan se, hvad du er kommet frem til og eventuelt komme med mere detaljeret feedback.