Tak for svarene Per, Jakob og John. Rudi |
Har du et link til den der regel med momsfradrag for drift på bilen, for det vil jeg da gerne læse mere om :)
Tak for svarene Per, Jakob og John. Rudi |
Har du et link til den der regel med momsfradrag for drift på bilen, for det vil jeg da gerne læse mere om :) |
Ja da… Der er skrevet om det flere gange, og det nyeste er vist det her: http://www.amino.dk/forums/t/214653.aspx Det er ikke så få penge endda… Altså hvis man kører meget… Og i mit tilfælde kan jeg endda trække det private dieselmoms fra også…! God fornøjelse med læsningen |
Mange tak :) |
ikke så godt hvis hun faktisk er revisor og vidste du kørte privat ejet papgøjepladebil og ikke en hvidplade bil - som jo er en forudsætning for øvelsen (+ har momspligtig oms på mindst 50 t mener jeg) http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=96078.205851 vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Præcis… Det er sgu ikke så godt.. Jeg har så efterfølgende spurgt mange andre om det også, og jeg har fundet ca. 50/50, der ved / ikke ved noget om det… Skræmmende! Jeg fik så også 5.000 kr. som undskyld for fejlen… Og jo, jeg kører på papegøjer og har altid ejet mine biler 100% privat, og blot med 50% misundelse. Typisk er forsikringen også billigere, når bilen er privat, så der vinder jeg også lidt. Og så er det da sjovere at køre ind på tankstationen, når der står 10 kr. på skiltet og vide at jeg kun betaler de 8 kr… Selv på en tur til grænsen efter cola'er til at holde mig vågen… |
Med alle de ting du selv skal finde ud af, må jeg indrømme jeg ville skifte revisor. |
Tjah en revisor burde da naturligvis også vide meget mere om regnskab end dig og mig, naturligvis forudsat at vedkommende er registreret eller stats autoriseret revisor. Revisor er i øvrigt ikke nogen beskyttet titel. Når nu hun er lidt for "klog" hvorfor har du så ikke for længst skiftet "revisor" (det virker mere som en dårlig bogholder du har) |
Det er skam statsautoriseret og det hele, men firmaet er desværre ikke bedre end den med mest mavesyre… Der findes nogen, som bare ikke vil forny sig, men heldigvis er de flere i butikken, så jeg skal nok få en af dem til at makke ret :) Chefen derinde er lige blevet borgmester, så han er en anelse mere optaget end tidligere… Og nu er det fusioneret med et andet lokalt firma, så der er flere hænder og dermed også hjerner at trække på nu… Jeg fortæller dem at jeg har gjort som jeg har gjort, og så må de argumentere for hvorfor det ikke skulle fungere. Og ja, det er jo direkte på driften, når vi snakker forsendelsesudgifter, så jeg kan heller ikke se problemet… Prisen er faktisk helt ok for det arbejde, de skal lave, så jeg klager ikke som sådan… Som indehaver af en virksomhed mener jeg også at jeg bør sætte mig ind i tingene, uden at jeg dog skal kende alle regler og love til punkt og prikke, men jeg vil vide hvad der foregår, og bl.a. derfor er jeg glad for Amino. Det er også en af grundene til at jeg laver alt regnskabet selv lige med undtagelse af årsregnskabet - det laver revisoren. Jeg nægter at betale for at få en bogholder til at rode med det, når jeg alligevel skal bruge en masse tid på at sætte hende ind i de enkelte sager for at hun kan gøre hvad der skal gøres. Det varer ikke mange minutter, når jeg tager det hver anden dag eller måske blot en gang om ugen… Og med Dinero går det glat (når man lige lærer det at kende!) :) |