Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvornår skal jeg opgive indtægt til skat??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Jeg har lige et spørgsmål....
Jeg er ansat et sted på 37 timer som udlært klinikasistent, et spændende fag, men som også tider er hårdt, og derfor et jeg ikke sikker på jeg skal det resten af mit liv...
Jeg tog så for et par år siden en ekstra udd. som fysiurgisk massør, fordi jeg også altid har syntes det var spændende... meningen var at jeg skulle opbygge en kundekreds og så måske gå lidt ned i tid på mit nuværende arbejde. men har ikke rigtig gjort så meget ved det...
Dog har jeg et par "kunder" som jeg massere, bla. familie og venner. de har betalt et symbolsk beløb hver gang, som egentlig kun dækkede kørsel, vask af lagner og olie. Nu er jeg så nået der til at jeg faktisk overvejer at udvide en smule, bla. for at spare sammen til et kursus mere. og gøre noget ved det...
Derfor er mit spørgsmål så, (hvis nogen ved det)
Hvor meget må man tjene ekstra før skattefar skal have nogen af dem? Og skal jeg oprette mig som virksomhed med det samme eller kan jeg godt skabe mig en størrer kundekreds inden jeg opretter mig?
Vh Massøren

Tilmeldt 25. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har som sagt ikke tjent på det massage arbejde jeg har lavet indtil videre, overhovedet. de har betalt det jeg har brugt af materialer, så jeg vil ikke kalde det sort arbejde, nærmere vennetjenester...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

massøren:
Hvor meget må man tjene ekstra før skattefar skal have nogen af dem? Og skal jeg oprette mig som virksomhed med det samme eller kan jeg godt skabe mig en størrer kundekreds inden jeg opretter mig?

ikke en rød øre. Der er ikke et eller andet med at man godt må ha lidt sort arbejde Big Smile Alt skal beskattes som du beskriver det, også fra familien. Du skal føre regnskab, indtægter minus udgifter (som kunne være vask og olie) og opgive resultatet til skat helt enkelt

Du behøver ikke stifte virksomhed hvis du er sikker på, at de samlede salg (omsætning) ikke nogensinde kommer over 50.000 kr på 12 mdr i træk http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html du ser, at man skal registrere sig på "forventning" om at komme over.

Er du ikke registreret fordi du ikke mener at komme over de 50 t, så kan du drive uregistreret virksomhed, bare du opgiver resultatet til skat som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html 

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Hej,

Du skriver at du ikke har tjent noget - men fortjeneste er der jo heller ikke krav om. Men så snart du omsætter (modtager penge) så skal det opgives.

At du ikke har fortjeneste, er et spørgsmål om, at du i dine priser skal tage højde for dine udgifter, og ikke om hvor vidt det skal opgives til SKAT. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)