Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms rookie spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg undrer mig lidt over jeg i Januar har indberettet og indbetalt moms for Q4 2013, men skat har tilbagebetalt dem igen, hvad er årsagen til dette?

Mvh Henrik

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ring til SKAT. De kender svaret :)

Det er umuligt at svare på for os :s

Hvis du skal have hjælp til regnskab, moms og bogf er du velkommen til at kontakte mig...

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD (R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 10:48

Ha ha ok, tænkte jeg havde lavet noget dumt, men det har jeg sikkert også :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik:

Hej,

Jeg undrer mig lidt over jeg i Januar har indberettet og indbetalt moms for Q4 2013, men skat har tilbagebetalt dem igen, hvad er årsagen til dette?

Mvh Henrik

Jo det kan vi godt svare på. Du må ikke  indbetale før ca 5 dage før fristen. Loven er lavet sådan, at skat ikke MÅ beholde borgernes penge hvis man betaler for tidligt, og det har du jo klart gjort. Du skal betale igen og sætte betalingen til f.eks. 3.5 dage inden frisen, så beholder de dem - eller tilmed det til PBS betaling, så trækker moms dem selv til tiden uden problem

for mange en besværlig regel, men sådan har kloge hoveder bestemt det skal være - skat MÅ ikke beholde borgernes penge uden renter - som modkrav mod de jo opkræver renter så snart der betales for sent

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:53

Thomas Jørgensen :

Hvis du skal have hjælp til regnskab, moms og bogf er du velkommen til at kontakte mig...

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD (R)

Det var dog et yderst håbløst svarTongue Tied

Se John's indlæg - Sværere er det heller ikke!

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:56

Cookie - John Hannover:

Henrik:

Hej,

Mvh Henrik

Jo det kan vi godt svare på. Du må ikke  indbetale før ca 5 dage før fristen. Loven er lavet sådan, at skat ikke MÅ beholde borgernes penge hvis man betaler for tidligt, og det har du jo klart gjort. Du skal betale igen og sætte betalingen til f.eks. 3.5 dage inden frisen, så beholder de dem - eller tilmed det til PBS betaling, så trækker moms dem selv til tiden uden problem

for mange en besværlig regel, men sådan har kloge hoveder bestemt det skal være - skat MÅ ikke beholde borgernes penge uden renter - som modkrav mod de jo opkræver renter så snart der betales for sent

vh John H

Hertil kan jeg tilføje, at jeg har drøftet problemstillingen med SKAT.

SKAT's udmeldelse var meget "lakonisk" - Hvis man vil betale tidligere end 5 dage før forfald og ikke risikere, at beløbet returneres, så kan man forhøje grænsen for udbetalinger (standard: kr. 100,00) således denne matcher eks. momsafregningen????

Der var jo ikke nogen, som lovede, at Skattekontoen skulle være logisk.

Tonny

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 11:01

Cookie - John Hannover:

vh John H

Ah ok tak for svaret John, ja man kan jo diskutere om det giver mening, men det forklarer da det hele, det er også første gang jeg har forsøgt at betale for tidligt, det skal man åbenbart holde sig fra :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  LA-KRIS Skrevet kl. 11:14

LA-KRIS - Egne og importerede smykker til lave priser.
Støtteprodukter udvikles også til foreninger!

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 11:16

Tonny Skov Pedersen:

Thomas Jørgensen :

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD (R)

Det var dog et yderst håbløst svarTongue Tied

Se John's indlæg - Sværere er det heller ikke!

Tonny

Jeg var ikke bekendt med den regel... Den er kun til besvær, men det er jo SKAT i en nøddeskal.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)