Jeg står i den situation at jeg vil udvide min nuværende webshop med en ny side, der forhandler en anden produktkategori. Er der nogen, som har erfaring omkring oprettelsen af et binavn, og hvad det indebærer omkring regnskab osv.? Jeg ønsker at den nye webshop skal have sit eget navn på faktura osv.
Du kan sagtens oprette binavn på CVR (tror der er et lille gebyr idag) og bruge det på dine fakturaer, så længe du har dit CVR nummer på
Du vil derimod skulle stille andre krav til dit regnskabprogram hvis du vil kunne følge indtjening hver for sig, for alt skal jo konsolideres regnskabsmæssigt, så du skal ha et program der kan styre sager og afdelinger i borføringen (ex summa enterprise) og selv da kan det jo være vanskeligt at dele visse ting som bruges fælles
Jeg skulle gøre det samme og i samarbejde med skat fandt jeg ud af at jeg bare skulle oprette et SE-nummer på virk, så er det koblet sammen med dit CVR nummer :)
Jeg bruger personligt Billys Billing og der kan man nemt køre to regnskaber uden kaos :) - Rigtig godt program og starte med til os der skal have det skåret ud i pap ;)
Jeg bruger personligt Billys Billing og der kan man nemt køre to regnskaber uden kaos :) - Rigtig godt program og starte med til os der skal have det skåret ud i pap ;)
ja hvis det er personlig virksomhed gør det jo - at ha to regnskaber man skal styre med bilag til hver (og delte omkostninger sikkert) og så lægge resultat og evt skattekorrektioner sammen og opgive til skat og gemme begge regnskaber hvis der skulle være kontrol
Er det i selskabsform vil det gøre årsregnskab meget dyrt at køre to regnskaber hvis det hele skal konsolideres ind i ET årsregnskab og årsrapport
Eller går det jo fint i BB - betaler man for to regnskaber eller kan man køre to virksomheder på et abonnement?