Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv godkendt af fødevarestyrelsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Min partner og jeg er ved at etablere virksomhed hvor vi vil sælge vin, champagne m.m. Vi skal godkendes af fødevarestyrelsen, men vi ved ikke helt hvordan vi skal gøre ? Vi håber i kan fortælle os hvordan vi gør.

Mvh. Andreas og Frederik 

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Andreas

I skal indsende en blanket omkring autorisation af jeres virksomhed

Det er kort sagt en blanket, hvor I beskriver, hvilke fødevarer i vil fremstille mm.

I kan læse mere om blanketten her

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Blanketter/Sider/Autorisation-registrering.aspx

Dernæst skal I have udarbejdet et egenkontrolprogram. Det er en plan, for hvordan vil håndtere de risici der er i forbindelse med fødevarer.

Der er ingen facitliste til jeres egenkontrolprogram, udover at det skal udarbejdes i henhold til HACCP principperne. 

Fødevarestyrelsen, har en skabelon til et egenkontrolprogram, og da det I sælger ikke er i højrisikogruppen, skulle I relativt enkelt kunne strikke egenkontrolprogrammet sammen. - ellers ville jeg gå til et fødevarerådgivningsbureau, og mit gæt er, at de på en time, kan laves jeres program, i samarbejde med jer.

Og så kunne jeg forestille mig at I vil blive afkrævet optagelse i Næringsdatabasen, hvilket vil sige at I skal erhverve jer et Næringsbrev.

Det skulle jeg mene, var tilstrækkeligt til at komme igang

/Simon

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:02

Du kan evt tage kontakt til Kristina fra Cibis.dk, der udfører fødevarerådgivning.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak for hjælpen.

Mvh. En glad Andreas 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)