Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder DU også for meget?

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:

RIGTIGT GODT SVAR!

Jeg er 100% sikker på at det må være dette - jeg skal simpelthen i form nu! Har godt nok lagt op til sund kost og motion i min gruppe på facebook, men jeg har så svært ved at komme igang. Det er super svært med børn i familien... det er blevet en vane med stillesiddende arbejde og når man spiser med de små, skal man hele tiden smage deres mad for den ikke skal være varm osv... det resulterer ofte i at man falder tilbage i en dårlig vane.

jeg SKAL i form, for så er jeg sikker på at jeg kan klare det hele!

I 2008 til 2009 tabte jeg 30 kg. på egen hånd... jeg blev en smækker sag, og holdt mig i form med 4 timers motion dagligt og sund mad. Det var så dejligt at leve det liv med masser energi... og selv efter vores første kom til verden, vejede jeg 2 kg. mindre end før jeg var gravid - så jeg var top tunet!

Så blev jeg gravid igen 3 mdr. efter jeg havde født Miricca... og så skete der noget med mit stofskifte i den tid jeg var gravid. 

Har lidt meget af forskellige smerter i arme og ben, fik slidgigt og ja, det hele gik ned ad bakke.... og idag er det helt galt!

TAK for reminderen - jeg tror du slog hovedet på sømmet hér.

:) 

Sue

Hej Sue

Jeg er da bare helt vildt glad for jeg måske kunne hjælpe, og jeg håber du kan komme i gang med noget sundt. Som jeg læser du har det, er det nok vigtigt du ikke lægger for hårdt ud, noget svømning og nogle kilometer på cyklen vil være en god start tror jeg, indtil led og muskler er med igen.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:

Philip Løvland:
Hej Sue

Først og fremmest tak fordi du deler dine tanker og oplevelser - også i noget så voldsomt som tegn på en blodprop og et mavesår.
Det er vigtige tegn, og dem MÅ du simpelthen ikke ignorere.

Selv tak - og tak for dine ord.

Jeg ER bevidst nu, men fra tanke til handling kan der være langt, særligt i dette tilfælde hvor det vist kræver lidt af en livsstilsændring for at få det til at køre.

Jeg arbejder ikke smart - desværre - det er der ikke råd til lige p.t. Men jeg har heldigvis en vision om at de første penge der kommer ind på kontoen når vi er kommet rigtigt igang, de skal bruges tilæ ansatte der kan varetage de opgaver jeg laver som egentlig er for tunge for mig. 

Det med en mobilfri ferie er noget jeg længe har ønsket mig, men vi er bare på et punkt hgvor det dagligt kræves at jeg har kontakt med fabrikken og andre instanser... desværre. MEN det er OK - for så længe jeg kan se at det kan lade sig gøre ude i fremtiden, så holder det jo drivkraften igang. Måske også derfor jeg giver så meget nu, for på et tidspunkt MÅ det give lidt igen ;)

Tillykke med den nye der kommer... det er SÅ STORT! 

Ja, mine børn er ønskebørn, og derfor gør det så ondt når jeg ikke kan have dem hjemme men i vuggestuen... det er som at miste tiden med dem, men det er et nødvendigt onde når man arbejder. Jeg er dog begyndt at tage dem ud én dag om ugen så jeg har mere tid med dem... det kan godt anbefales. :)

Der er INTET vigtigere den de børn man har valgt at sætte i verden!

Kh Sue 

Tak for dit lange godt svar. Jeg håber ikke jeg bliver for personlig, men der nu engang der hvor man virkelig kan rykke.

Jeg vil vove den påstand at du i din situation IKKE har råd til IKKE at arbejde smart. Mange (om måske især kvinder, det ved jeg ikke) har en tendens til at mene at alting er lige vigtigt, og at alting skal gøres før at man kan gå videre til næste step - f.eks. at hjemmesiden skal være 100% korrekt før man kan lægge den op. Men hvis man virkelig vil rykke sig skal man arbejde smartere. Tage de 3 vigtigste opgaver hver dag, og lade resten af småtingene falde. For det er kun småting.

Det her kan også virke lidt provokerende, men jeg vil opfordre til 3 ting.

1- Køb the Four Hour Work Week. Jeg ved jeg gentager mig selv, men han forklarer det meget bedre og sammenhængende end jeg nogen sinde ville kunne

2 - Prøv at sluk for mailen i 24 timer. Skriv et autosvar om at du svarer igen i morgen kl. XX, og at hvis der er noget der er akut kan man ringe på tlf xxxxxxxxx

3 - Find de opgaver (maks 3) der vil rykke din virksomhed mest. De store vigtige ting. De 2% der vil give 80% af udbyttet. Er det at komme igennem til BabySam eller Dansk Supermarked? At få produktet ud til nogle babybloggere? At komme i nyhederne?
Når du har fundet opaverne så løs dem. Tag telefonen og ring til Babysam. Skriv/ring til de store mummy-blogs. Find en journalist og ring til ham/hende.Og bliv ved - siger journalisten nej bliver du ved til der ikke er flere på listen. Svarer babybloggeren ikke skriver du igen. Siger babysam nej insisterer du på at komme ud til et møde alligevel

Tit er de opgaver der rykker os mest også dem hvor vi skal forlade vores komfortzone mest, og derfor har de en tendens til at blive ignoreret/skubbet til side - derfor er det vigtigt at få dem skrevet ned. Og KUN når du har gjort så meget arbejde som du overhovedet kan på de opgaver kan du begynde på de mindre vigtige ting (selvfølgelig skal du engang i mellem lave regnskab og der er også nogle kundemails der skal besvares et par gange om ugen men derudover er de fleste opgaver bare ikke så vigtige).

Og så som Thomas Frost også skriver, motion. Noget så simpelt som 20 minutters gåtur midt på dagen klarer virkelig hjernen og du bliver meget mere effektiv når du kommer tilbage :-)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Nu bliver jeg lidt nærgående - hvor er din mand i alt det her? Hvad laver han? Kvinder har en kedelig tendens til at påtage sig ALT, mest fordi de ikke mener den stakkels mand kan gøre noget som helst ordenligt (læs: som hun vil have det).

Haha... det er helt ok.

Han laver alt det jeg ikke når!!!

Big Smile

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Hej Sue

Jeg er da bare helt vildt glad for jeg måske kunne hjælpe, og jeg håber du kan komme i gang med noget sundt. Som jeg læser du har det, er det nok vigtigt du ikke lægger for hårdt ud, noget svømning og nogle kilometer på cyklen vil være en god start tror jeg, indtil led og muskler er med igen.

Der kender jeg mig selv ret godt... det er alt eller intet... jeg er meget sort hvid hvad mine beslutninger angår, så der er ikke noget der hedder langsom start i mit liv. Når først jeg går igang er det 110% og fuld skrue... det skal jo kunne mærkes ik ;)

Men jeg skal nok passe på - tror faktisk at tiden i fitness centeret ville give mig et pusterum fra arbejde ;)

Men tak for dine tanker og bekymring :)=

Mvh Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Philip Løvland:
Og så som Thomas Frost også skriver, motion. Noget så simpelt som 20 minutters gåtur midt på dagen klarer virkelig hjernen og du bliver meget mere effektiv når du kommer tilbage :-)

Undlader lige at kopiere det hele med ;)

Men tak igen for både gentagelse og nye idéer til at arbejde smartere. 

Det du skriver er helt i top - vi er blot ikke nået dertil endnu og årsagen til at det er så hårdt og der er så mange opgaver er simpelthen fordi der er så mange løse ender og netop derfor er jeg typen der som du så rigtigt skriver, laver én ting færdigt, mens jeg arbejder lidt på alle de andre små ting hahah

Det er en sygdom - jeg har OCD - så det er meget svært at forlade computeren hvis der er en kode der driller, en mail der skal besvares eller nogle dimser der skal færdig skitseres... det kan være hvad som helst. 

Idag startede jeg dog dagen anderledes... også på baggrund af denne tråd som begynder at manifistere sig i mig. Nu begynder jeg at blive tændt på idéen om at gøre nogle bedre ting for mig selv end arbejde hér hele dage og natten.

Jeg fik færdiglavet regnskab (rigtigt papirarbejde med strukturering i mapper), gjort hovedrengøring, ordnet noget i haven der skulle ordnes... og da jeg endelig satte mig foran computeren var det en helt anden lettere følelse.

Fedt med en god dialog...

:)

Vil huske på dine råd og læse bogen. man kan vel næppe blive dummere af det ;)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Kristensen:

Du har helt ret - gråvejret er sådan en energisluger!

Det gør det selvfølgelig ikke nemmere at din søvn bliver afbrudt. Og stakkels din søn :(
I dag sover min søn hele natten (han er 3), men da han var yngre havde vi en periode hvor han var vågen til kl. 05(!!) så vi måtte holde ham hjemme fra dagpleje dagen efter og det var virkelig afkræftende, så jeg kan kun forestille mig hvor træt du må være!
Jeg går ud fra at du som jeg, også sidder ved computeren om aftenen og lyset fra skærmen kan snyde træthed så man egentlig er rigtig træt, men ikke føler at man kan sove. I stedet har jeg så fået til vane enten at tage papir og kuglepen med (hvis gode ideer skulle opstå) eller bruge min mobil med dæmpet lys til at finde inspiration og så tage sceenshot. Så ligger jeg og bliver træt og lægger så telefonen væk. Det fungerer i hvert fald for mig :)

Jeg håber at du giver dig selv lov til en pause - det er vel ikke for meget forlangt med en afbrudt søvn gennem hele natten?

Pøj pøj med det hele! :))

Uff nej - en veninde til mig har en søn på 9 år... han er først begyndt at sove igennem nu.... som 9 årig!!! Gisp! 

Men, jo - jeg undrer mig også ind imellem over hvorfor jeg ikke er død endnu - men den sindsyge træthed forsvinder så snart jeg begynder arbejdet... så kører jeg på ren adrenalin ;) for jeg elsker det jeg laver.

Får rigtig mange kommentarer fra venner og familie som undrer sig over mit energi niveau - men min far kan også nøjes med 3-4 timers søvn, så kører det igen. Han går i seng kl. 10-12 og vågner ved 2-3 tiden og vandrer rundt fordi han tænker.... hahahah...så jeg har det nok ikke fra fremmede.

:)

Men ferie....ja tak!

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil da godt lige bidrage lidt til tråden også.

Jeg går på TEC hovedforløbet som IT supporter. Jeg står op 05:30-06:00 tiden så er jeg igang fra 8-15 med opgaver og undervisning. derefter 20 km motion 1½ time 2-4 gange om ugen på landevejen. Så står den på studie læsning fordelt ud på aftenen kombineret med aftenmad.

Herefter bruger jeg 1-2 timer på jobsøgning som regel til 02:00. Så går jeg i seng, og begynder forfra.

Weekenderne bliver der brugt endnu mere tid på jobsøgning, og prøve på at skabe kontakt til mennesker i Danmark, som kunne bruge en deltids medarbejder, nu hvor jeg har mistet alt indkomst fra det sociale system, og kun har SKP skolepraktik tilbage som ingen i min alder kan leve af.

Jeg undrer mig utroligt meget over der ikke er nogen danske virksomheder i det omkring liggende område fra TEC ballerup som kunne bruge min arbejdskraft. Jeg er i forvejen uddannet Kontorassistent og Salgsassistent, oveni den IT supporter uddannelse jeg er igang med på hovedforløbet.

Jeg ved ikke hvad som er normalt arbejdstider mere, de tidligere job jeg har haft har alle ligger som minimum på 45 timer i gennemsnit perioder 50-60 timer alt efter hvad som var af overarbejde som skulle klares pr uge. Men det kommer nok lidt an på hvad for en person man er, og hvor alvorligt man tager sit arbejde.

Personligt har jeg stor respekt for mennesker som er ærlige, og siger tingene som de er. Jeg er desværre selv en af dem som har oplevet en blodprop, og kollegaer som er gået ned stress på grund af arbejdspres. De fleste kom dog hurtigt på højkant igen, og har det godt idag.

De kæmper dog selv med arbejdsløshed, og har rigtig svært ved at komme ud på jobmarkedet, selvom de også har en del erhvervserfaring bag sig i forskellige virksomheder.

1300 elever har jeg fået at vide ikke kan finde sig en IT supporter elevplads, ung som voksen elev, og jeg er selv en af dem voksen kategorien, som er ramt voldsomt. Derfor kigger jeg efter hvad som helst, som kunne bidrage til nået indkomst overlevelse. Jeg skal dog sige at jeg har været til 1 samtale indenfor 2 måneder, der var dog opstået en misforståelse, de søgte en helt anden medarbejder i en konsulent branche.

Jeg er dybt imponeret over jer iværksættere, at i har kunne finde nået, som i har kunne opbygge til en virksomhed, eller på freelance basis / fritid kunne opbygge til nået håndgribeligt indkomst givende, som i samtidigt har passion for, og synes er spændende og sjovt at arbejde med dagligt.

Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan ikke lade være med at arbejde. Er sulten efter succes.

Falder jeg i at se flere youtube klip, browse fb/google og ja... ikke-resultatskabende ting, så skal jeg have gjort mig fortjent til at kunne gøre det (opnået mindre daglige mål som sættes) og har jeg ikke det, så kører tanker i hovedet om at jeg må hellere videre og ikke skal spilde min tid.

Det er mega farligt fordi så tillader man sig selv ikke den frihed at tænke andet..
Meeen ved de fleste tilfælde godt - da det virker, og man får sgu lavet nogle resultater.

Mit råd er at kæmpe sig igennem ugen og just do it - planlæg, overblik og vær klar i hovedet og følg så det du har sat op for dig selv.
Gør dig fortjent til at du kan slappe af en hel dag (lørdag og/eller søndag, depends) og så virkelig koble af der.

Ja..mit råd ER lettere sagt end gjort, men kan man det - så har du et job hos mig.

Mvh

PS. beklager hvis det er lidt off-topic :)

Fra Favrskov
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 29
Fra  CALLESEN CONSULT Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mads

Vær opmærksom på dit nærvær når du laver mange ting samtidigt. Din tilknytning til dit barn er utroligt vigtigt for dit barn. Tilknytningsteoretisk er kontakten med øjne, kropsligt og med din spejling af dit barn meget vigtigt for dit barns psykologiske udvikling. Her er du og andre nære voksne afgørende for dit barns personlighedsudvikling.

Jeg har lyst til at sige generelt synes jeg det er meget synd både for de forældre og børnene når man ser en forældre gå tur med klapvognen og så en telefon ved øret. Det er måske ok når barnet sover, jeg ved det ikke - men jeg vil klart anbefale at man er "der" når barnet er der i vågen tilstand. Ellers er der risiko for at vi skaber vi asociale monstre til vores fremtidige samfund.

Mange hilsner

Linda C

Mads Andersen:
Lige nu sidder jeg med min sovende datter og er igang med at forhandle med en kineser :P

Tilmeldt 6. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue. Har lige lyst til at give dig lidt helt lavpraktiske tips til, hvad du kan forsøge, for at hjælpe din krop til at slippe de spændinger, vi helt naturligt opbygger, når vi arbejder meget intenst. Spændingerne bliver først et problem, hvis vi ikke får sluppet dem igen,- så kommer både du og kroppen på overarbejde.

Måske kender du allerede "æggeurs-metoden"? Den går i al sin enkelhed ud på, at du sætter et æggeur el. lign. til 45 minutter, og så arbejder du koncentreret på din arbejdsopgave indtil uret ringer - uden svinkeærinder eller overspringshandlinger. Når uret ringer, slipper du arbejdet, stiller uret til 15 minutter, og holder pause fra computer, telefon m.m.

I pausen er det vigtigt at du laver noget, som får din krop og dit hovede til at slippe opspændtheden fra arbejdet.

Det er godt at få kroppen lidt i bevægelse, f.eks. med en lille gå- eller cykeltur, eller bare den tur ud i frisk luft, du selv nævner. Det kan også sagtens være nogle af de lidt rutineprægede opgaver i familien, som at ordne vasketøj, tømme opvaskemaskinen mv.. Og det kan være noget kreativt, at tegne, male, sy eller strikke lidt. Jo mere rutinepræget aktiviteten er, jo lettere falder du ind i en afslappet og nærmest meditativ tilstand, så din krop har mulighed for at genvinde ligevægten og heale sig selv. Det er selvfølgelig også godt at bruge pausen til at tanke op med noget sund energi, lidt frugt og grønt, en smoothie eller andet godt. Indimellem har du måske allermest brug for bare at lægge dig ned i 10 minutter og slappe af og lade tankerne flyde, eller lytte til god musik.

Når uret ringer igen, sætter du det og arbejder igen i 45 min, holder 15 min`s pause, osv.

Du vil sikkert opdage, at du arbejder langt mere fokuseret og effektivt, som sidegevinst.

Pas godt på dig selv, kh Lise

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)