Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder DU også for meget?

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Løvland:
Hej Sue

Først og fremmest tak fordi du deler dine tanker og oplevelser - også i noget så voldsomt som tegn på en blodprop og et mavesår.
Det er vigtige tegn, og dem MÅ du simpelthen ikke ignorere.

Selv tak - og tak for dine ord.

Jeg ER bevidst nu, men fra tanke til handling kan der være langt, særligt i dette tilfælde hvor det vist kræver lidt af en livsstilsændring for at få det til at køre.

Jeg arbejder ikke smart - desværre - det er der ikke råd til lige p.t. Men jeg har heldigvis en vision om at de første penge der kommer ind på kontoen når vi er kommet rigtigt igang, de skal bruges tilæ ansatte der kan varetage de opgaver jeg laver som egentlig er for tunge for mig. 

Det med en mobilfri ferie er noget jeg længe har ønsket mig, men vi er bare på et punkt hgvor det dagligt kræves at jeg har kontakt med fabrikken og andre instanser... desværre. MEN det er OK - for så længe jeg kan se at det kan lade sig gøre ude i fremtiden, så holder det jo drivkraften igang. Måske også derfor jeg giver så meget nu, for på et tidspunkt MÅ det give lidt igen ;)

Tillykke med den nye der kommer... det er SÅ STORT! 

Ja, mine børn er ønskebørn, og derfor gør det så ondt når jeg ikke kan have dem hjemme men i vuggestuen... det er som at miste tiden med dem, men det er et nødvendigt onde når man arbejder. Jeg er dog begyndt at tage dem ud én dag om ugen så jeg har mere tid med dem... det kan godt anbefales. :)

Der er INTET vigtigere den de børn man har valgt at sætte i verden!

Kh Sue 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:20

RankScanner.dk | Rune:
Wow, det er godt nok nogle spændende indlæg der kommer i denne tråd. :)

Ja, dejligt med så mange søde og positive aminoer (for en gang skyld)

Din model ville dog aldrig kunne fungere for mig, men jeg er glad for at du har givet dig tid til at skrive det alligevel - måske det kan hjælpe andre.

Jeg er igang med at prøve at finde en model der virker for mig selv, virksomheden p.t. og familien... venner og interesser må komme efter der er kommet ordentlig gang i virksomheden.

:)

Tak for indput.

Kh

Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:29

Cookie - John Hannover:

Til trådstarter - og det kan jo være rent skud forbi i tågen - Hvis du føler tegn på blodprop i benet som kvinde i din alder, så op til lægen og hvis du tager P-piller, så hold op med dem eller få i alle fald en helt anden type, for blodprop i benet er en typisk advarsel om det.

Jeg tror for meget arbejde - og endnu mere, for meget pres, KAN være klart skadeligt, men jeg tror også det er utroligt individuelt hvor meget den enkle kan tåle, og det er derfor meningsløst bare at sige - "Se den dovne hund der, arbejder kun 37 timer om ugen" - for det kan sagtens være præcis det som den pågældende klarer.

Hej og tak for dit lange svar...

Kan forstå at du har prøvet en masse i forhold til at have et arbejdsliv som kom før familielivet - det er hårdt at bygge noget stort op, men jeg tror faktisk også det ene tager det andet, for det var slet ikke planen at det skulle æde så meget af min tid eller mine kræfter - det var jo en lille hobbyting som pludseligt eksploderede pga. den store interesse fra andre. Men kun godt - og dit indlæg beskriver rigtig godt hvordan jeg IKKE ønsker at leve, med så mange timer i rejsetid, møder hele tiden osv osv. 

Jeg er glad for at få sat det i perspektiv, for på den måde kan jeg måske tidligt sætte ind og sætte grænser for hvad jeg selv ønsker at få ud af virksomheden, for det er ikke nødvendigvis kun pengene jeg går op i, men nu meget mere en forøget livskvalitet hvor de penge der kommer ind, gerne skulle kunne bruges til ansættelser og frikøbt tid til familien.

Jeg arbejder nok 70-80 timer om ugen nu, men vil gerne ned på ca. 50... det er ok for mig!

Det er korrekt at jeg skal være varsom med tegn på blodprop... jeg får ikke P-piller - for manden fik kappet løgene efter nr. 2 kom til verden! ;)

Som du beskriver med at være "always on" det er sådan jeg har det nu. jeg er MOR, opfinder, kone, husholderske, bogholder, økonomidirektør, inspirator og meget andet... det gør jo automatisk at man aldrig får lov at hænge....

Tak igen - godt at få sat tingene i perspektiv!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 10. Dec 11
Indlæg ialt: 38
Fra  www.nicelight.dk Skrevet kl. 09:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue.

Jeg arbejder fuldtid som programmør, og i min fritid driver jeg en lille webshop ved siden af.
Lige siden jeg startede, har jeg altid haft fokus på, at jeg stadig ville beholde mit sociale liv.

Det med at kunne slappe af i andres selskab, og fjerne fokus fra ens arbejde, synes jeg er en rigtig vigtig ting..
En ting er at få succes, men når man ikke har nogen og dele det med, er det vel ikke det værd?

Husk og pas på dig selv :-)

Hilsen
Jonas  

Nicelight - Salg af lamper & tilbehør på internettet.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:36

Thomas Frost:

Sue:
Ja, og jeg har allerede skåret ned, men skal skære endnu mere ned - jeg er overhovedet ikke stresset - det føles i hvert fald ikke sådan, da jeg nbyder det jeg laver... men kroppen kan åbenbart ikke følge med mig ;)

Det er enormt positivt at du ikke føler dig stresset, og jeg tror generelt kvinder er bedre til at mærke efter end mænd, så måske det ikke er stress der er hovedproblemet. Kroppen kan generelt klare rigtigt meget hvis man holder den i god form og noget du måske kan overveje er om du får den mængde motion der skal til, for at din krop kan klare det du gerne vil have den til. 

Ingen motion = risiko alle mulige forskellige sygdomme, både kredsløbssygdomme, men også stress og mange andre ting. En god gang motion fjerner mange af de dårlige ting der kommer med stress og for hård belastning.

RIGTIGT GODT SVAR!

Jeg er 100% sikker på at det må være dette - jeg skal simpelthen i form nu! Har godt nok lagt op til sund kost og motion i min gruppe på facebook, men jeg har så svært ved at komme igang. Det er super svært med børn i familien... det er blevet en vane med stillesiddende arbejde og når man spiser med de små, skal man hele tiden smage deres mad for den ikke skal være varm osv... det resulterer ofte i at man falder tilbage i en dårlig vane.

jeg SKAL i form, for så er jeg sikker på at jeg kan klare det hele!

I 2008 til 2009 tabte jeg 30 kg. på egen hånd... jeg blev en smækker sag, og holdt mig i form med 4 timers motion dagligt og sund mad. Det var så dejligt at leve det liv med masser energi... og selv efter vores første kom til verden, vejede jeg 2 kg. mindre end før jeg var gravid - så jeg var top tunet!

Så blev jeg gravid igen 3 mdr. efter jeg havde født Miricca... og så skete der noget med mit stofskifte i den tid jeg var gravid. 

Har lidt meget af forskellige smerter i arme og ben, fik slidgigt og ja, det hele gik ned ad bakke.... og idag er det helt galt!

TAK for reminderen - jeg tror du slog hovedet på sømmet hér.

:) 

Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:38

Jonas Theill Adsersen:

Hej Sue.

Jeg arbejder fuldtid som programmør, og i min fritid driver jeg en lille webshop ved siden af.
Lige siden jeg startede, har jeg altid haft fokus på, at jeg stadig ville beholde mit sociale liv.

Det med at kunne slappe af i andres selskab, og fjerne fokus fra ens arbejde, synes jeg er en rigtig vigtig ting..
En ting er at få succes, men når man ikke har nogen og dele det med, er det vel ikke det værd?

Husk og pas på dig selv :-)

Hilsen
Jonas  

Lige præcis - og netop derfor jeg virkelig ønsker at lykkes med projektet så det kan frikøbe tid med særligt mine børn. 

Yes

kh

Sue 

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 09:45

Hej :)

Jeg må sige jeg arbejder alt for lidt.... jeg ved det men jeg er bare lidt for doven til at lave om på det. Jeg arbejder ca 6-8 timer om dagen. Jeg ved ikke jeg har bare den fornemmelse jeg også vil nyde mit live end bare være isoleret fra venner sport og familie. Jeg ved også for at have sucess bliver jeg nød til at lave om på den tanke, men lige nu er jeg tilfreds med det jeg har mere eller mindre. 

Lige nu laver jeg nogle indlæg på amino ;) og jeg worker lidt på seo opgaver.

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:
jeg er MOR, opfinder, kone, husholderske, bogholder, økonomidirektør, inspirator og meget andet... det gør jo automatisk at man aldrig får lov at hænge....

Nu bliver jeg lidt nærgående - hvor er din mand i alt det her? Hvad laver han? Kvinder har en kedelig tendens til at påtage sig ALT, mest fordi de ikke mener den stakkels mand kan gøre noget som helst ordenligt (læs: som hun vil have det).

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:24

Fru Hartmann:
Nu bliver jeg lidt nærgående - hvor er din mand i alt det her? Hvad laver han? Kvinder har en kedelig tendens til at påtage sig ALT, mest fordi de ikke mener den stakkels mand kan gøre noget som helst ordenligt (læs: som hun vil have det).
Yes

Ja ind imellem ses det også at disse mænd kan tage en del af "slæbet" og også lykkedes med det.

Rengøring m.m. lykkedes de dog ikke så godt med Wink

God onsdag !!

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 10:48

Sue:

Hej

Og tak for dit svar... jeg er faktisk glad for at folk ikke begyndte at hagle mig ned for at skrive så ærligt - for det jeg egentligt havde brug for var svar som jeres hvor det giver et godt billede af at jeg ikke er den eneste der har det på denne måde. 

Det med 1,2, 3 timers søvn kender jeg også alt for godt selv... vores søn vågner stadig nu 1½ år efter han blev født, hver time... hverken vi eller lægen ved hvorfor,  men vi har talt om at han kan lide af night terror syndrome som gør at de er sensitive og vågner ofte af mareridt. Så det er meget meget sjældent jeg oplever en sammenhængende søvn. Og det i sig selv kan være meget stressende...

jeg har det lidt på samme måde som dig at jeg ikke føler jeg kan slappe af rigtigt hvis ikke tingene er på plads - ligesom jeg ikke kan håndtere rod og snavs... 

Vinteren er barsk... man er ALT for meget indendøre kan jeg mærke. Ind imellem har jeg været inde så længe at jeg bare stiller mig i haven og indånder frisk luft! 

Tak igen ;) 

Du har helt ret - gråvejret er sådan en energisluger!

Det gør det selvfølgelig ikke nemmere at din søvn bliver afbrudt. Og stakkels din søn :(
I dag sover min søn hele natten (han er 3), men da han var yngre havde vi en periode hvor han var vågen til kl. 05(!!) så vi måtte holde ham hjemme fra dagpleje dagen efter og det var virkelig afkræftende, så jeg kan kun forestille mig hvor træt du må være!
Jeg går ud fra at du som jeg, også sidder ved computeren om aftenen og lyset fra skærmen kan snyde træthed så man egentlig er rigtig træt, men ikke føler at man kan sove. I stedet har jeg så fået til vane enten at tage papir og kuglepen med (hvis gode ideer skulle opstå) eller bruge min mobil med dæmpet lys til at finde inspiration og så tage sceenshot. Så ligger jeg og bliver træt og lægger så telefonen væk. Det fungerer i hvert fald for mig :)

Jeg håber at du giver dig selv lov til en pause - det er vel ikke for meget forlangt med en afbrudt søvn gennem hele natten?

Pøj pøj med det hele! :))

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)