Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder DU også for meget?

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:

Projektmageren Fredskov:

Nu havde jeg alligevel tiden :)

Og kunne væreman blev en smule klogere på ét eller andet.

:)

ja kender det med nysgerrigheden... 

Nysgerrighed er vejen frem :)

Man bliver sjældent skuffet hvis man følger ens intuition - tværtimod oftest klogere.

Som iværksætter må det da være vitalt at være nysgerrig!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:07

Nogle gange kan man blive nødt til at arbejde i døgndrift for at få tingene til at hænge sammen, sådan var det i hvert fald for os da vi startede virksomhed, simpelthen fordi det ikke kørte ordentligt og vi kunne optimere så mange steder. Men der hvor forskellen er om man har økonomi til at arbejde mindre, og alligevel f.eks. fravælger sine børn. Det kommer jeg aldrig til at forstå, og det kan sagtens være fordi jeg ikke er rigtig iværksætter.

Jeg prioriterer tid sammen med min kone hver eneste aften, minimum en time eller to før vi lægger os til at sove, jeg prioriterer 4-6 timers tennis om ugen med mine venner, og i tørke-tiden er vi tit på tur i weekenderne til små hemmelige strande rundt omkring ved kysten.

Sue du har fået en meget kraftig advarsel, og hvis det er muligt bør du virkelig skære ned på arbejde, og blive bedre til at slappe helt af uden at tænke på nye ideer og optimering af de andre.

Derudover skal man også prøve at mærke efter hvad der belaster en mest. Jeg bliver meget mere stresset og får det dårligt hvis vi er bagud med et projekt, end hvis der er 10 projekter med masser af arbejde der bare kører på skinner. Jeg bliver også meget mere stresset hvis vi ingen henvendelser får, fremfor når det bare vælter ind med ordrer. I mit eget tilfælde er det aldrig arbejdsmængden der stresser mig, men det er jo meget forskelligt fra person til person, og du skal nok prøve at finde ud af hvornår du mærker i maven at det er negativ stress du udsætter dig selv for.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 09:27

Puha, det lyder til at du trænger til en velfortjent pause!

Det er vist meget normalt at man bruger alt sin tid og energi på det man brænder for og i mange tilfælde er det svært at sige stop når man samtidig nyder at lave det som ødelægger ens søvn og optager alt energi.

F.eks faldt jeg selv i søvn kl. 05 i nat/morges og var oppe igen kl. 07 for at aflevere min søn i børnehave. Nu sidder jeg her igen og det har jeg gjort siden kl. 08. Det er ikke uvant for mig og min krop har også sagt stop et par gange (blandt andet derfor jeg skal til min ugentlige samtale hos lægen i dag).

MEN jeg laver det jeg laver fordi der er rigtig god mulighed for at kunne slappe af når alt det jeg roder med pt. er blevet klaret.

Et døgn er bare ikke langt nok - og slet ikke her om vinteren!

Desuden fungerer jeg personligt bedre om natten da jeg ikke forstyrres af mobilen, dørklokken osv.

Og det at tage en hyggedag med sønnike er bare sjovere når man ikke har hængepartier :)

Jeg håber du finder noget der virker afstressende på dig så du ikke skal opleve at din krop viser tegn på blodprob! Den har vist været sød at advare dig - det må du ikke lukke øjnene for. Rigtig god bedring!

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Sue

Først og fremmest tak fordi du deler dine tanker og oplevelser - også i noget så voldsomt som tegn på en blodprop og et mavesår.
Det er vigtige tegn, og dem MÅ du simpelthen ikke ignorere.

Dernæst tror jeg du skal spørge dig selv om du arbejder Smarter eller Harder. Og hvis du arbejder Harder, hvad du så kan gøre for at gøre det Smarter.
Jeg vil anbefale dig at læse The Four Hour Work Week af Tim Ferris. Altså virkelig læse den og lade budskabet synke ind. Og så tilpasse din arbejdsrutine efter 80/20-reglen og Parkinsons lov (uddybet og forklaret i bogen).
Dernæst - når du arbejder er du så rigtig effektiv eller er du lidt her-og-der-og-alle-vegne? Jeg har netop blogget om det (http://www.antphilosophy.com/gammel-haandvaerker-tredoblede-min-produktivitet-er-tricket/) og det har i hvert fald hjulpet mig rigtig meget til at arbejde når der skulle arbejdes og til gengæld holde fri når der skulle holdes fri (selvom det stadig er super svært at efterleve). F.eks. tog jeg 18 dage uden internet her i julen, og det var bare den fedeste følelse nogensinde. Det er også noget du kan overveje - en forlænget weekend uden internet, fjernsyn og mobil. Forretningen falder ikke sammen og du kan måske prøve at kede dig for første gang i lang tid - og det er faktisk ret fedt.

Og til sidst vil jeg bare sige at jeg er glad for at du prioriterer dine børn så meget. Har én på snart 3 og endnu en til sommer, og den tid vi har nu er bare så unik og så hurtigt overstået så det gælder om at nyde det så meget som muligt mens man kan - og så gør det ikke noget at verdensfirmaet bliver et års tid forsinket ift. hvis man arbejdede 24/7 :-)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 11:04

Wow, det er godt nok nogle spændende indlæg der kommer i denne tråd. :)

Selv har jeg lavet den model, at jeg kun arbejder på "vigtige/administrative" opgaver mellem 8 og 16. Kl. 16 holder jeg "fri", hvilket betyder at jeg kan sætte mig ned og beslutte hvad jeg vil give mig til. Dette resulterer så oftest i, at jeg fortsætte med at arbejde... men p.g.a. lyst og ikke fordi jeg skal.

Denne model virker rigtig godt for mig, da jeg får frihed til at nyde kvalitetstid med kæresten, hvis det er nødvendigt, og ellers kan få lov at lade kreativiteten leve sit eget liv efter kl. 16. Det er både sundt for mig og min forretning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34

Jeg har prøvet både at være rent selvstændig og så i en længere periode også at være først direktør i en række danske og udenlandske selskaber og så chef i en svensk børsnoteret virksomhed med datterselskaber i 9 lande. Jeg kan måske lægge lidt ind om hvordan den slags ofte foregår arbejdsmæssigt som jeg har mødt det selv og hos kollegaer

Der vil helt generelt være tale om, at man er mere eller mindre til rådighed 24/7. Det kan man jo så ikke, men det er meget tæt på. Alene rejser kunne være 30 timer på en uge (samlet har jeg siddet 2 år i et flysæde) og man kunne ankomme til Hong Kong efter 15 timers flyvning via Bangkok, kl 12, for derefter at blive hentet af nogen fra den lokale virksomhed. Så gik det lystigt for sig, hentes kl 8 på hotellet hver dag - køre ind i Kina eller andet, og retur på hotellet kl 23 - hvor rapporter og andet skulle ind i computeren, ligesom der lå en masse mails, der ikke bare kunne vente

Man vænner sig til til tempoet. Jeg tror det største pres var, samtidigt at skulle håndtere en turn-around med en Wallenberg styret bestyrelse der stillede nye krav på ledelsen mere eller mindre hele tiden, og ja - jeg fik forhøjet blodtryk, som med sikkerhed kom af enten arbejdstid eller forventning. Det forsvandt da jeg efter 60 år kunne aflevere jobbet videre, og idag har jeg intet behov for blodtryksnedsættende. 

Det kostede jo også i forhold til at se ungerne så meget jeg gerne ville, men jeg var bevidst om, at når jeg så var hjemme, så skulle de kunne være sikre på jeg brugte tid på dem.

Alligevel slap jeg aldrig den gang følelsen af at skulle være "always on" også fordi SMS'er fra Asien og mails fra Asien kom når de nu en gang var oppe og arbejde, og det passede jo ikke med en almindelig skandinavisk rytme. De lærte at forstå dag og nat i Danmark, men det betød bare fuld mail box tidlig morgen og aften.

Jeg fortryder absolut ikke, men kan heller ikke påstå, at det er voldsomt anbefalelsesværdigt.

Jeg tror således ikke at selvstændige som sådan arbejder flere timer end man gør, hvis man har en eller anden ansat rolle, men større ansvar, jeg gjorde i alle fald ikke.

Til trådstarter - og det kan jo være rent skud forbi i tågen - Hvis du føler tegn på blodprop i benet som kvinde i din alder, så op til lægen og hvis du tager P-piller, så hold op med dem eller få i alle fald en helt anden type, for blodprop i benet er en typisk advarsel om det.

Jeg tror for meget arbejde - og endnu mere, for meget pres, KAN være klart skadeligt, men jeg tror også det er utroligt individuelt hvor meget den enkle kan tåle, og det er derfor meningsløst bare at sige - "Se den dovne hund der, arbejder kun 37 timer om ugen" - for det kan sagtens være præcis det som den pågældende klarer.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:56

Thomas Frost:

Sue du har fået en meget kraftig advarsel, og hvis det er muligt bør du virkelig skære ned på arbejde, og blive bedre til at slappe helt af uden at tænke på nye ideer og optimering af de andre.

Derudover skal man også prøve at mærke efter hvad der belaster en mest. Jeg bliver meget mere stresset og får det dårligt hvis vi er bagud med et projekt, end hvis der er 10 projekter med masser af arbejde der bare kører på skinner. Jeg bliver også meget mere stresset hvis vi ingen henvendelser får, fremfor når det bare vælter ind med ordrer. I mit eget tilfælde er det aldrig arbejdsmængden der stresser mig, men det er jo meget forskelligt fra person til person, og du skal nok prøve at finde ud af hvornår du mærker i maven at det er negativ stress du udsætter dig selv for.

Ja, og jeg har allerede skåret ned, men skal skære endnu mere ned - jeg er overhovedet ikke stresset - det føles i hvert fald ikke sådan, da jeg nbyder det jeg laver... men kroppen kan åbenbart ikke følge med mig ;)

Jeg vil da håbe at vi når et tidspunkt hvor jeg ikke behøver gøre alt selv, men kan ansætte nogen til det jeg ikke behøver at lave. Idag tog regnskaberne faktisk 5 timer ved siden af alt det andet - men så hyggede vi da med ungerne da de kom hjem. Det er vigtigt ikke at miste sig selv - men det ER jo opstartsfasen, så hvordan skulle jeg kunne ligge på sofaen når der er 1000 ting at lave :)

Tak for svaret.

Mvh Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:05

Kære alle.

Har læst jeres fantastiske svar og dem jeg ikke nåede at svare idag svarer jeg imorgen.... bare så i ved det :) Er ret slidt lige nu, så orker ikke mere.

Hav en fantastisk aften.

Mvh Sue

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:59

Sue:
Ja, og jeg har allerede skåret ned, men skal skære endnu mere ned - jeg er overhovedet ikke stresset - det føles i hvert fald ikke sådan, da jeg nbyder det jeg laver... men kroppen kan åbenbart ikke følge med mig ;)

Det er enormt positivt at du ikke føler dig stresset, og jeg tror generelt kvinder er bedre til at mærke efter end mænd, så måske det ikke er stress der er hovedproblemet. Kroppen kan generelt klare rigtigt meget hvis man holder den i god form og noget du måske kan overveje er om du får den mængde motion der skal til, for at din krop kan klare det du gerne vil have den til. 

Ingen motion = risiko alle mulige forskellige sygdomme, både kredsløbssygdomme, men også stress og mange andre ting. En god gang motion fjerner mange af de dårlige ting der kommer med stress og for hård belastning.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:11

Louise Kristensen:

Puha, det lyder til at du trænger til en velfortjent pause!

Det er vist meget normalt at man bruger alt sin tid og energi på det man brænder for og i mange tilfælde er det svært at sige stop når man samtidig nyder at lave det som ødelægger ens søvn og optager alt energi.

F.eks faldt jeg selv i søvn kl. 05 i nat/morges og var oppe igen kl. 07 for at aflevere min søn i børnehave. Nu sidder jeg her igen og det har jeg gjort siden kl. 08. Det er ikke uvant for mig og min krop har også sagt stop et par gange (blandt andet derfor jeg skal til min ugentlige samtale hos lægen i dag).

MEN jeg laver det jeg laver fordi der er rigtig god mulighed for at kunne slappe af når alt det jeg roder med pt. er blevet klaret.

Et døgn er bare ikke langt nok - og slet ikke her om vinteren!

Desuden fungerer jeg personligt bedre om natten da jeg ikke forstyrres af mobilen, dørklokken osv.

Og det at tage en hyggedag med sønnike er bare sjovere når man ikke har hængepartier :)

Jeg håber du finder noget der virker afstressende på dig så du ikke skal opleve at din krop viser tegn på blodprob! Den har vist været sød at advare dig - det må du ikke lukke øjnene for. Rigtig god bedring!

Hej

Og tak for dit svar... jeg er faktisk glad for at folk ikke begyndte at hagle mig ned for at skrive så ærligt - for det jeg egentligt havde brug for var svar som jeres hvor det giver et godt billede af at jeg ikke er den eneste der har det på denne måde. 

Det med 1,2, 3 timers søvn kender jeg også alt for godt selv... vores søn vågner stadig nu 1½ år efter han blev født, hver time... hverken vi eller lægen ved hvorfor,  men vi har talt om at han kan lide af night terror syndrome som gør at de er sensitive og vågner ofte af mareridt. Så det er meget meget sjældent jeg oplever en sammenhængende søvn. Og det i sig selv kan være meget stressende...

jeg har det lidt på samme måde som dig at jeg ikke føler jeg kan slappe af rigtigt hvis ikke tingene er på plads - ligesom jeg ikke kan håndtere rod og snavs... 

Vinteren er barsk... man er ALT for meget indendøre kan jeg mærke. Ind imellem har jeg været inde så længe at jeg bare stiller mig i haven og indånder frisk luft! 

Tak igen ;) 

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)