Nysgerrighed er vejen frem :) Man bliver sjældent skuffet hvis man følger ens intuition - tværtimod oftest klogere. Som iværksætter må det da være vitalt at være nysgerrig! |
Nogle gange kan man blive nødt til at arbejde i døgndrift for at få tingene til at hænge sammen, sådan var det i hvert fald for os da vi startede virksomhed, simpelthen fordi det ikke kørte ordentligt og vi kunne optimere så mange steder. Men der hvor forskellen er om man har økonomi til at arbejde mindre, og alligevel f.eks. fravælger sine børn. Det kommer jeg aldrig til at forstå, og det kan sagtens være fordi jeg ikke er rigtig iværksætter.
Jeg prioriterer tid sammen med min kone hver eneste aften, minimum en time eller to før vi lægger os til at sove, jeg prioriterer 4-6 timers tennis om ugen med mine venner, og i tørke-tiden er vi tit på tur i weekenderne til små hemmelige strande rundt omkring ved kysten.
Sue du har fået en meget kraftig advarsel, og hvis det er muligt bør du virkelig skære ned på arbejde, og blive bedre til at slappe helt af uden at tænke på nye ideer og optimering af de andre.
Derudover skal man også prøve at mærke efter hvad der belaster en mest. Jeg bliver meget mere stresset og får det dårligt hvis vi er bagud med et projekt, end hvis der er 10 projekter med masser af arbejde der bare kører på skinner. Jeg bliver også meget mere stresset hvis vi ingen henvendelser får, fremfor når det bare vælter ind med ordrer. I mit eget tilfælde er det aldrig arbejdsmængden der stresser mig, men det er jo meget forskelligt fra person til person, og du skal nok prøve at finde ud af hvornår du mærker i maven at det er negativ stress du udsætter dig selv for.