Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilags numre

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg er lige kommet i tvivl om, hvordan jeg skal bogføre i det nye regnskabsår iht. bilagsnumre.

Skal rækken af numre fortsætte eller skal jeg starte forfra med nummer 1 ?

Ser frem til at høre fra Jer derude :-)

//Henrik Eriksen

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

som du vil. De fleste starter fra 0 hvert år helt af sig selv i regnskabsprogrammet, men da du altid må starte der du vil (ex kan mange ikke li i februar at sende faktura 3 ud) så kan du gøre helt som du vil, bare du så holder rækkefølge derefter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:07

Ja, helt enig med Cookie. Selv starter jeg altid året med årstal og en ny rækkefølge. Altså 14001, 14002 osv.

Men som Cookie også skriver kommer det an på, om man kun har få fakturaer om året, for så kan man jo bare fortsætte med de løbende numre, man er begyndt på.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:37
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51

jeg mener startvækst tolker fejl, og at man godt MÅ ændre også faktura til ny start hvert år (eller ved nyt regnskabprogram - de skal så bare være fortløbende, men mærkes jo af hvert sit år - også diskuteret her http://www.amino.dk/forums/t/147826.aspx ligesom de fleste regnskabsprogrammer giver den mulighed - men personligt kører jeg også faktura videre i samme nummer serie men tror fortolkningen af at det er forbudt kan være tvivlsom

Jeg har også set serier fra leverandører med f.eks. 2013270 som en 2013 faktura, og så i 2014 - 2014001 og frem

vh John H

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:05

Jesper Hansen:
Bilagsnumre kan du godt starte forfra på hvert år, men fakturanumre skal være fortløbende hen over årene, og dermed altid unikke

Ah, Henrik. Det går lige op for mig, at vi vist blander begreberne sammen.

Du spørger om bilagsnumre, mens vi/jeg svarer på fakturanumre. Men jeg starter altså BÅDE fakturaforløb OG bilagsforløb op hvert år. Men mine bilag løber også op over 1000, så det kunne hurtigt blive nogle store tal, jeg skulle skrive hver gang Smile

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 15:15

Cookie - John Hannover:

jeg mener startvækst tolker fejl, og at man godt MÅ ændre også faktura til ny start hvert år (eller ved nyt regnskabprogram - de skal så bare være fortløbende, men mærkes jo af hvert sit år - også diskuteret her http://www.amino.dk/forums/t/147826.aspx ligesom de fleste regnskabsprogrammer giver den mulighed - men personligt kører jeg også faktura videre i samme nummer serie men tror fortolkningen af at det er forbudt kan være tvivlsom

Jeg har også set serier fra leverandører med f.eks. 2013270 som en 2013 faktura, og så i 2014 - 2014001 og frem

Ja, de skriver jo så også at det er deres fortolkning.
I min verden er det rod, når et fakturanummer ikke er entydigt, så hvis en kunde ringer og spørger efter en gammel faktura så kan der være flere udfald.

Men god ide med årstallet foran så er det jo entydigt, men samtidig huller i.
Jeg har nu aldrig set andet end at fakturanumre er entydige og fortløbende, (dog evt. i flere serier) men jeg har jo heller ikke set alt Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 08:54

Jeg takker og bukker for jeres dejlige svar! Det sætter jeg stor pris på. Nu vil jeg få lavet lidt bogføring :-)

PS. Håber at denne tråd kan hjælpe andre end mig :-)

Kan I alle have en fantastisk dag.

//Henrik Eriksen

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 10:06

Henrik Eriksen:
Jeg takker og bukker for jeres dejlige svar! Det sætter jeg stor pris på. Nu vil jeg få lavet lidt bogføring :-)

Det var så lidt Henrik, og god fornøjelse med bogføringen. Skype-Smile
Jeg fandt efterfølgende en dom fra Landsretten omkring skønsmæssig ansættelse af omsætning i en virksomhed.
Heraf tolker jeg også at man ikke gerne ser huller i fakturanumre.

Citat:

Landsrettens begrundelse og resultat

Det er også for landsretten ubestridt, at skattemyndighederne har været berettiget til at fastsætte As indkomst og momstilsvar for 2006-2008 skønsmæssigt, at der ikke blev foretaget løbende bogføring i As virksomheder, at bilagsmaterialet er mangelfuldt, og at også faktureringen er mangelfuld, herunder således at der er "huller" i nummerrækkefølgen i fakturaerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38

Jesper Hansen:
 der ikke blev foretaget løbende bogføring i As virksomheder bilagsmaterialet er mangelfuldt, og at også faktureringen er mangelfuld, herunder således at der er "huller" i nummerrækkefølgen i fakturaerne.
men det kunne jo være udtryk for huller inden for årene - de enkelte år 2006 til 2008. Jeg tror ikke det var blevet bemærket som problem hvis hvert år var startet fra 0 - men som sagt bruger jeg også bare at køre videre i fakturaer og ordrer og kun fra 0 i alm bilag

vh

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)