Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min idé unik!?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Housecloud.dk Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. 

Jeg tænker lidt om det at opkøbe webshops der køre dårligt, shine dem lidt op, og sælge videre igen.
er en ny og unik idé jeg har fået eller om det er set før?
Jeg er også i tvivl om der overhovedet er salg i allerede eksisterende webshops?

Hvad er jeres mening omkring det?

//Thomas 

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 03:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogen, som har gjort det før dig - så ideen er ikke ny.

Om det en god ide kommer an på, hvor god/heldig du er.

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 04:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ideen er langt fra ny, og jo i princippet ikke ret anderledes fra ideen om at opkøbe alm. virksomheder som skranter og sælge dem videre med profit, som er set i de sidste 100 år..

Der er masser af webshops til salg, så jeg tror ikke problemet bliver at finde nogle der enten ikke kan få det til at løbe rundt eller er kørt træt i det. Om det er en god idé handler jo primært om:

1. Har du et godt købmandskab og kan spotte potentiale som andre måske overser

2. Har du erfaringer & kompetencer som gør dig i stand til at køre disse webshops op

Men hvad tænker du er den store fordel i forhold til at købe en webshop som køre dårligt, få den på ret køl og sælge den videre, kontra at starte sin egen webshop fra bunden, køre det op så den skaber et pænt overskud og sælge den videre.. Jeg har svært ved at se hvor i fidusen ligger i at købe en eksisterende webshop kontra at starte fra bunden af, med mindre du selvfølgelig ser et overset eller uudnyttet potentiale i den givne virksomhed.

Det var sådan lige mine tanker om det, jeg håber det hjalp lidt, eller om ikke andet gav lidt stof til eftertænke :)

Morten!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bonzales:
Jeg tænker lidt om det at opkøbe webshops der køre dårligt, shine dem lidt op, og sælge videre igen.

Lyder lidt som en brugtvognsforhandler Smile

Jeg tror, at det der får en webshops pris til at stige mest i værdi, er øget vækst i omsætning og indtjening. Og det kan vel sagtens være et fuldtidsjob i sig selv, så der er nok ikke nemme/hurtige penge at hente i det marked.

Mvh Carsten

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Housecloud.dk Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:
Idéen med at opkøbe en shop der køre dårligt men stadig eksistere er at forarbejdet er gjort.
dvs. i de tilfælde hvor jeg havde tænkt at købe webshoppen har de allerede en leverandør, hjemmeside osv.

Min idé var at opkøbe webshops hvor der mangler kunder el. produkterne ikke er attraktive nok for kunderne el. måske begge dele.

Eksisterende webshop er eksempel 1 og jeg/vi er eksempel 2. 

Eksempel 1. webshop + dårligt design + mangel på promovering og service + dårligt produkt = ingen kunder.

Eksempel 2. webshop + attraktiv design + god reklame/promovering og god service + attraktivt produkt = flere kunder

Når og hvis der kommer flere kunder til er tanken at sælge shoppen videre til en forhåbentlig forhøjet pris.   

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvilke webshops / service du regner med at opkøbe, men bliver jo en del logistik med afsendelse af vare, raturvare osv. - Så man kan jo næsten kun have en shop af gangen og så er det måske begrænset for hvad med kan tjene på selve salget kontra, det arbejde det kræver og går jo lidt tid før der kommer nye kunder, så vil ikke tro man bare kan købe en shop og så 2 mdr. senere sælge den til højere pris med en stor kundekreds .

Men skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men virker som noget af en opgave og en opgave der også koster, for næsten ligemeget hvad koster det penge at tjene penge = kunder..

Mvh.

Jonas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)