Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med dropshipping

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået dennne ide, som jeg virkelig føler for. Min plan er at dropshippe varen. Jeg vil sælge varen over facebook  til at starte med. - er dette en dårlig ting?  

Nogle ting jeg skal overveje/ tage højde for før jeg begynder?

Hvis du har personlig erfaring med dropshipping, vil jeg gerne høre fra dig.

Mvh 

Patrick Johannesen 

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 05:09

Hej Patrick!

Du er i hvert fald nød til at stille dig selv en masse spørgsmål, for at finde ud af om den måde du har tænkt dig at gribe det an på, er det rette for det du vil opnå på længere sigt!

Hvorfor dropshipping? Dropshipping er smart i forhold til at flytte en stor del af risikoen, du flytter risikoen fra dig selv og til din leverandør. Det betaler du dog også for, da det kan være svært at opnå en fordelagtig profit/avance via dropshipping! Men finder man en god og pålidelig leverandør kan dropshipping selvfølgelig være glimrende. Men ofte er baggrunden for at benytte dropshipping at man gerne vil starte virksomhed men alligevel ikke helt tør tage chance og springe ud i det (Jeg ved ikke om dette er tilfældet hos dig). Det jeg mener er blot det er vigtigt at vælge den form for levering der passer bedst, men ved dropshipping slipper du selvfølgelig for at etablere varelager, lave større finansiel investering, flytte en stor del af risiko fra dig til leverandør, men du betaler til gengæld også for det.

En anden ting jeg ikke forstår er at du vil sælge dine varer gennem facebook? Hvad er det smarte ved at bruge facebook som en salgskanal? Med mindre man kan noget på facebook som jeg ikke er informeret om, så vil det jo blot være det samme som at benytte gul&gratis eller DBA, hvilket jeg heller ikke ville anbefale.. Jeg tror konsekvenser bliver en masse useriøse henvendelser og kunder (Kan sagtens være jeg tager fejl) + at lige så snart du har omsat for 50.000+ så skal du have registreret et CVR nr. Så hvorfor ikke springe ud i det med det samme og få etableret en velfungerende webshop. Det tror jeg vil gavne dig i det lange løb. I mine øjne ville det også være et større udtryk for at du tror på ideen, og ikke blot vil forsøge at tjene et par hurtige skillinger. Men igen det kommer jo an på hvad målet er, hvis målet er at tjene en kortsigtet gevinst i form af nogle tusinde kroner, så er din forretningsmodel sikkert O.K. Hvis du derimod har en mere langsigtet vision om din idé ville jeg overveje nogle alternativer.

Håber mit indlæg har kunne give lidt stof til eftertanke, og mit indlæg skal bestemt ikke forstås som om jeg hakker din idé ned eller synes dropshipping er dårligt, det er bare vigtigt at vide hvorfor man vælge den ene eller den anden måde, og at der er en tanke bag.

Morten!

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 07:37

Hej Patrick

Selv kører jeg med dropshipping på www.eblaek.dk, og det kører faktisk ganske fint. Selvom det er dropshipping, kan man godt lave en god avance på produktet, ingen tvivl om det.

Du skal dog overveje kraftigt, om Facebook er det rigtige sted at sælge til en start - det er det ikke, i følge min egen mening.

Du skal også overveje, hvordan din leverandør håndterer dropshipping. Hvis det hele skal køre automatisk, kræves der en del programmering, hvis ordren der bliver lagt i din webshop, også skal lægges i din leverandørs system på samme tid. Alternativt skal du sidde og taste hver enkel ordre manuelt ind, i din leverandørs system, hvilket kan være ekstrem tidskrævende, alt efter antal ordrer du har på din shop slf.

Har du nogle konkrete spørgsmål vedr. dropshipping, så sig endelig til. Jeg hjælper hellere end gerne.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:56

Jeg takker for begge svar. Det har klart givet stof til efter tanken. :) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)