Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte te webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Som overskriften siger, så overvejer jeg at starte en lille hygge webshop, der skal forhandle noget lækkert the og eventuelt noget lækkert tilbehør dertil.

Men hvad siger reglerne omkring det, går ud fra man skal have godkendelse til at sælge og opbevare teen? Kan man opbevare det hjemme, og hvad er reglerne omkring det?

Når vi er igang, nogle der kan pege mig i retning af nogle, som kan sælge noget te til min evt. kommende butik. Nogle man kan kontakte, for at høre priser, udvalg og andre ting?

Ser frem til jeres svar, tak :)

DBH

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 07:18

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 16:13

Det lyder rigtigt nok, men der står alle steder, at det er virksomheder der sælger for mere end 50000kr der skal registreres. Det regner jeg ikke med at gøre fra starten af, betyder det så, at jeg ikke behøver, eller skal registreres et andet sted?

Hvis der er nogle der sælger en masse lækker the, og som evt. vil hjælpe mig igang ved at sælge lidt til mig, må I også meget gerne kontakte mig :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:18

Du skal være opmærksom på at det netop er omsætning over 50.000 der kræver momsreg. - en del misforstår det og mener det er overskud, men det har du vidst fat i :)

Spørgsmålet er så om du kan blive fødevaregodkendt uden at have et CVR-nummer, det vil jeg lidt tillade mig at tvivle på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 22:13

Lige det har jeg styr på :-)

Det var mere det med at blive optaget i næringsbasen, som der blev skrevet man skulle. Der står, at man ikke skal med mindre man omsætter for over 50000. 

Så hvis ikke jeg regner med at gøre det, betød det, jeg bare kunne gå igang med at sælge? Må vist hellere ringe og snakke med nogen i morgen om det - bare for at få alt på det sikre

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:16

Du skal have fat i fødevarestyrelsen og få dem til at godkende dine opbevarings lokaler.

Jeg har selv haft te webshop i 3 år (solgt 2013), så kender en del til netop dette :)

Næringsbasen: Ja skal du på et tidspunkt

Godkendelse hos FVST:  Skal du med det samme, inden du sælger

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 22:19

Så du jo den rette og spørge!

Har du tid og lyst til hurtigt at fortælle noget om opbevaringslokaler? Er det noget man kan have hjemme, og hvad der cirka er af krav dertil? Det vel det den står og falder mest på, om jeg kan få lavet noget til opbevaring, for at jeg kan starte op.

På forhånd tak :-)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim:

Så du jo den rette og spørge!

Har du tid og lyst til hurtigt at fortælle noget om opbevaringslokaler? Er det noget man kan have hjemme, og hvad der cirka er af krav dertil? Det vel det den står og falder mest på, om jeg kan få lavet noget til opbevaring, for at jeg kan starte op.

På forhånd tak :-)

Noget kan jeg da svare på her :)

Opbevaring: Du kan godt have det hjemme, midt i stuen hvis du vil faktisk, MEN da det er fødevare, så kræver det at de er i et lukket rum, som er nemt at rengøre. Du kan derfor have et gammelt skab, komode, eller lignende med te i, uden at der er problemer med dette. Køleskabe kan fint bruges som opbevaring uden at FVST siger noget til det. Bare for at give dig nogle ideer til havd du kan bruge. Men husk at vende det hele med den lokale fvst, så kommer de sikkert med ideer til dig også. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 14:37

Tusind tak for svaret! :-) Det lyder jo som om, at det godt kunne lade sig gøre at starte en lille shop op.

Så mangler jeg bare at komme i kontakt med nogle der kan sælge lækkert te, for at høre om priser, mængde osv.

Så er du sådan en, eller kan du sætte mig i kontakt med en, hører jeg MEGET gerne fra dig :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)