Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb uden for EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino`er

Nu har jeg læst lidt med på siden. Men har et par konkrete spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med

Jeg vil gerne videresælge nogen smykker som jeg har fundet på E-bay de kommer fra Kina. Udfra hvad jeg kan læse skal jeg cvr registres også som impotør.

1) Min vare koster under 80 kr. - så den vil ikke blive opkrævet i tolden - Hvordan opgiver jeg moms på min vare?

(indkøbspris-salgspris)? 

2) skal jeg betale moms af min indførte vare med det samme? eller efter salg

3) Er kvitteringen fra sælgeren igennem E-bay, nok som dokumentation? i forhold til indkøbspris?

4) Og hvis jeg cvr registers og bliver impotør, men ikke sælger noget pt. er det så bedst at vente til man forventer salg?

5) Så har jeg forstået det bare lidt - Hvis jeg køber en vare via E-bay til 10 kr. så skal jeg betale moms af salgsprisen minus indkøbsprisen? og ca. 44-45 % skat af salgsprisen?

Så hvis jeg forventer at kunne få 40 kr. for min vare - så ville regnstykke se sådan her ud = 10 - 40 = 30kr * 0,25 = 7,5 kr i moms og 13,5 kr i skat - Så min vare vil koste mig 10+7,5+13,5=31kr og jeg sælger for 40 kr. en fortjeneste på 9kr ???

Håber i kan hjælpe

Mange tak for det - God dag  

Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:36

Lige en ting mere 

Er der andet jeg skal betale ud over dette? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:40

1

Du skal angive importmoms ved købet som vist HER og du skal lægge moms på dit salg til kunder når du er momsregistreret.

Det er svært at forestille sig du kan få gode priser og en forretning ud af det, hvis alt du importerer skal koste under 80 kr per pakke - og tolden kan godt lægge flere pakker sammen i øvrigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 17:14

Du betaler moms af salgsprisen, altså (40*0,2= 8kr) eller (40*0,8= 32kr salgsprisen fratrukket moms)

Du skal altså ikke fratrække din indkøbspris fra salgspris for derefter at finde momsbeløb.

For at finde din salgspris (indkøbspris+avance*1,25)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)