Hej Amino`er Nu har jeg læst lidt med på siden. Men har et par konkrete spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med Jeg vil gerne videresælge nogen smykker som jeg har fundet på E-bay de kommer fra Kina. Udfra hvad jeg kan læse skal jeg cvr registres også som impotør. 1) Min vare koster under 80 kr. - så den vil ikke blive opkrævet i tolden - Hvordan opgiver jeg moms på min vare? (indkøbspris-salgspris)? 2) skal jeg betale moms af min indførte vare med det samme? eller efter salg? 3) Er kvitteringen fra sælgeren igennem E-bay, nok som dokumentation? i forhold til indkøbspris? 4) Og hvis jeg cvr registers og bliver impotør, men ikke sælger noget pt. er det så bedst at vente til man forventer salg? 5) Så har jeg forstået det bare lidt - Hvis jeg køber en vare via E-bay til 10 kr. så skal jeg betale moms af salgsprisen minus indkøbsprisen? og ca. 44-45 % skat af salgsprisen? Så hvis jeg forventer at kunne få 40 kr. for min vare - så ville regnstykke se sådan her ud = 10 - 40 = 30kr * 0,25 = 7,5 kr i moms og 13,5 kr i skat - Så min vare vil koste mig 10+7,5+13,5=31kr og jeg sælger for 40 kr. en fortjeneste på 9kr ??? Håber i kan hjælpe Mange tak for det - God dag |
Lige en ting mere
Er der andet jeg skal betale ud over dette?