Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse - hvordan betaler man ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John :)

Men et svar, giver jo et nyt spørgsmål :)

Jeg blander nok tingene sammen, men når jeg nu har fuldtidsarbejde ved siden af, og har sat min forskudsopgørelse til 0 kr - fordi jeg ikke er begyndt at sælge endnu - tror SKAT så ikke at jeg kommer til at tjene 0 kr på mit fuldtidsarbejde ? Det vil jo ikke være særligt hensigtsmæssigt kunne jeg forestille mig.

Men vil det så også sige at jeg ikke skal røre min forskudsopgørelse. før jeg har brugt mit fradrag fra mit fuldtidsjob ? 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18

du skal ikke ændre noget i forhold til forskud hvad angår dit arbejde.

Det er jo i den udvidede selvangivelse du skal opgive din forventede indtægt af virksomheden - i rubrik 221 på den udvidede forskudsopgørelse. Det som der står for dit arbejde er formentlig jo korrekt nok og skal bare blive stående i den rubrik hvor det står - som a-løn

hvis du skriver 0 i rubrik 221 ja så trækker de ikke skat af din indtægt i virksomheden for den er jo så 0 - så får du til gengæld heller ikke betalt skat, og kan jo ende med en dum efterregning (og rente hvis du dermed først betaler næste år - men du kan godt starte med et rundt 0 og så måske i maj når du har mere overblik, ændre til et tal der dækker det du regner med at komme til at tjene ialt for året på virksomheden  og sådan kan du ændre så tit du vil frem til oktober

vh John H

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:56

Tak John :)

Så tror jeg indtil videre jeg har gjort det rigtigt.

Jeg fik den opfattelse at der var to forskudsopgørelser - en for virksomheden og en for mit fuldtidsjob. Under rubrik 221 har jeg sat 0 kr, indtil jeg ved om der kommer gang i butikken. Jeg var lidt bange for at jeg havde sat dette 0 det forkerte sted, så jeg ikke fik betalt skat af mit fuldtidsjob.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)