Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse - hvordan betaler man ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endnu ikke skrevet noget på min forskudsopgørelse, andet end 0 kr, da jeg ikke er begyndt at sælge endnu. Men jeg spekulere lidt over hvordan man betaler? Hvis jeg sætter min forskudsopgørelses til feks 10.000 kr, kommer der så et antal girokort ind af døren, der svare til 10.000 kr ? Eller hvordan klare man den ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:36

Hej Kim,

Ja, så vil der komme x antal girokort med posten :-) I løbet af et år vil man få 10 girokort (juni og december er 'hellige'). Indberetter du først nu, vil du så ikke modtage girokort for januar, men skatten vil så bare blive fordelt det mere ud på de resterende rater.

KH.

Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:42

Takker :)

Og hvis jeg så ændre min forskudsopgørelse flere gange i løbet af året, så sender de nogle nye kort ud hver gang, med det nye beløb svarend til resten af året ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:06

KS71:

Takker :)

Og hvis jeg så ændre min forskudsopgørelse flere gange i løbet af året, så sender de nogle nye kort ud hver gang, med det nye beløb svarend til resten af året ?

- Kim -

Ja, hvis du forhøjer din virksomhedsindkomst på forskudsopgørelsen, så skal du betale mere skat løbende.

Hvis du har brug for lidt billig revisorhjælp, er jeg behjælpelig.

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD(R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:33

Thomas Jørgensen :

Ja, hvis du forhøjer din virksomhedsindkomst på forskudsopgørelsen, så skal du betale mere skat løbende.

Hvis du har brug for lidt billig revisorhjælp, er jeg behjælpelig.

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD(R)

Det kunne måske godt tænkes på et tidspunkt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14

Først - hvis du har anden indkomst - ex lønmodtager indkomst, så nedsættes dit fradrag, så du betaler skatten via din anden indkomst. Når fradrag når 0 så får du B skatteopkrævninger og ja du kan ændre hver måned om du har lyst i forskud - indtil oktober som er sidste mulighed for at få ændret b-skatteopkrævninger

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 00:23

Cookie - John Hannover:

Først - hvis du har anden indkomst - ex lønmodtager indkomst, så nedsættes dit fradrag, så du betaler skatten via din anden indkomst. Når fradrag når 0 så får du B skatteopkrævninger og ja du kan ændre hver måned om du har lyst i forskud - indtil oktober som er sidste mulighed for at få ændret b-skatteopkrævninger

vh 

Jeg misforstår dig nok, men jeg må lige være sikker.

Jeg har et fuldtidsjob ved siden af. Men når du siger at jeg betaler skatten via min anden indkomst, vil det så sige at jeg ikke får nogle girokort, før jeg har brugt hele mit fradrag...eller hvordan ?

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27

ja det vil det sige. Skatten betales på den måde først via din normale indkomst frem for at du skal rode med girokort

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:59

Cookie - John Hannover:
ja det vil det sige. Skatten betales på den måde først via din normale indkomst frem for at du skal rode med girokort

Så i starten vil jeg få mindre udbetalt af min fuldtidsløn, indtil mit fradrag er brugt op?

Kommer der så automatisk girokort, eller er det noget jeg skal gøre SKAT opmærksom på ?

Jeg tænkte at det måske ville være rart at få girokort fra starten, så kan man bedre holde det adskilt...tænker jeg.

- Kim 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48

Ja du får mindre udbetalt indtil fradrag er brugt op

ja der kommer så automatisk girokort hvis fradrag er brugt op

nej du kan ikke vælge selv - men du kan jo tydeligt se hvad der sker når du retter forskud OG - hvis du ikke tjener så du betaler topskat, så kan jeg fortælle dig, at det er 44-45% af dit overskud i virksomheden som du betaler i skat, så det er let hele tiden at regne med 44-45% af det rene overskud går til skat

vh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)