Jeg har endnu ikke skrevet noget på min forskudsopgørelse, andet end 0 kr, da jeg ikke er begyndt at sælge endnu. Men jeg spekulere lidt over hvordan man betaler? Hvis jeg sætter min forskudsopgørelses til feks 10.000 kr, kommer der så et antal girokort ind af døren, der svare til 10.000 kr ? Eller hvordan klare man den ?
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Ja, så vil der komme x antal girokort med posten :-) I løbet af et år vil man få 10 girokort (juni og december er 'hellige'). Indberetter du først nu, vil du så ikke modtage girokort for januar, men skatten vil så bare blive fordelt det mere ud på de resterende rater.
KH.
Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Og hvis jeg så ændre min forskudsopgørelse flere gange i løbet af året, så sender de nogle nye kort ud hver gang, med det nye beløb svarend til resten af året ?
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Og hvis jeg så ændre min forskudsopgørelse flere gange i løbet af året, så sender de nogle nye kort ud hver gang, med det nye beløb svarend til resten af året ?
- Kim -
Ja, hvis du forhøjer din virksomhedsindkomst på forskudsopgørelsen, så skal du betale mere skat løbende.
Hvis du har brug for lidt billig revisorhjælp, er jeg behjælpelig.
Først - hvis du har anden indkomst - ex lønmodtager indkomst, så nedsættes dit fradrag, så du betaler skatten via din anden indkomst. Når fradrag når 0 så får du B skatteopkrævninger og ja du kan ændre hver måned om du har lyst i forskud - indtil oktober som er sidste mulighed for at få ændret b-skatteopkrævninger
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Først - hvis du har anden indkomst - ex lønmodtager indkomst, så nedsættes dit fradrag, så du betaler skatten via din anden indkomst. Når fradrag når 0 så får du B skatteopkrævninger og ja du kan ændre hver måned om du har lyst i forskud - indtil oktober som er sidste mulighed for at få ændret b-skatteopkrævninger
vh
Jeg misforstår dig nok, men jeg må lige være sikker.
Jeg har et fuldtidsjob ved siden af. Men når du siger at jeg betaler skatten via min anden indkomst, vil det så sige at jeg ikke får nogle girokort, før jeg har brugt hele mit fradrag...eller hvordan ?
- Kim -
Ja du får mindre udbetalt indtil fradrag er brugt op
ja der kommer så automatisk girokort hvis fradrag er brugt op
nej du kan ikke vælge selv - men du kan jo tydeligt se hvad der sker når du retter forskud OG - hvis du ikke tjener så du betaler topskat, så kan jeg fortælle dig, at det er 44-45% af dit overskud i virksomheden som du betaler i skat, så det er let hele tiden at regne med 44-45% af det rene overskud går til skat
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER