Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino er "gratis" for virksomheder

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i dag havde jeg en dårlig oplevelse med at bruge Amino, som jeg gerne vil dele med resten af jer!

Man har tidligere kunnet lægge en opgave ud på Amino Freelancer uden at skulle betale for at gøre dette - f.eks. "jeg skal bruge en studerende til at gøre rent i tre timer på mit spøg og skæmt-lager, pris maks. 500 kr."

MEN DET KAN MAN IKKE LÆNGERE! Da jeg ville lægge en opgave ud, blev den ændret til en stilling a 299,- ned i Thorborgs (eks)iværksætter-pung i str. XL. Prøvede endda hele to gange, hvor jeg anden gang fjernede en generel tekst om, at opgaven måske kunne blive til et fast studiejob en dag af en art.

KONKLUSION: Hvis annoncen ikke kommer online som opgave på Freelancer, er der tale om vildledende markedsføring, da Thorborg & Co. reklamerer med "Sæt din opgave i udbud gratis" på et skilt på hjemmesiden.

Har andre oplevet nøjagtig samme praksis..?

PS. Det interessante er også, at man ikke kan se den opgave, man har lagt ud, FØR den - måske - kommer kommet online! Så hvordan kan man dokumentere, at Amino bedriver uærlig markedsføring?

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 10:49

Jeg synes nu det står ret lige til... Inden man opretter en opgaver, står det fremhævet "* Det koster 299 kr. + moms at oprette en stilling." - Det er da ikke så misvisende synes jeg. :)

Jeg kan heller ikke finde noget sted Amino lover at det er gratis. Det er kun hvis man vil udbyde en opgave - Ret mig hvis jeg tager fejl. :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:59

Er det en enkeltstående opgave du ønsker at lægge ind, eller er det en du ønsker skal udføre en opgave igen og igen? (altså en stilling af den ene eller anden slags).

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Ja, det er uretfærdigt. Har andre bemærket de der reklamer, der optager store dele af siden til tider? Er det også for at Hr. Thorborg skal fylde hans pung, så den kan blive XXL? Jeg er træt af det.

Det er lidt det samme med Dinero. Man må kun omsætte en million, før at han er der igen. Jeg synes det er symptomatisk for den måde det her sted bliver drevet. Hvad blev der af iværksætterånden, de endeløse nætter uden betaling? Hvor er det gode eksempel blevet af, Hr. Thorborg?

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 11:04

Ja, hvis Amino havde en konkurrent af en vis størrelse, ville konkurrenten vinde. Men sådan er der så meget - der er for få muligheder i et lille land.

Og ja - jeg efterlyste rent faktisk en pris på en konkret opgave, nemlig en tekst for at teste nogle ting af. Men nej, nej - vi skal betale for noget, som de reklamerer med er gratis. Krejl - hedder det sådan i Jylland
:)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 9 person

Joachim Løvgaard:

Ja, det er uretfærdigt. Har andre bemærket de der reklamer, der optager store dele af siden til tider? Er det også for at Hr. Thorborg skal fylde hans pung, så den kan blive XXL? Jeg er træt af det.

Det er lidt det samme med Dinero. Man må kun omsætte en million, før at han er der igen. Jeg synes det er symptomatisk for den måde det her sted bliver drevet. Hvad blev der af iværksætterånden, de endeløse nætter uden betaling? Hvor er det gode eksempel blevet af, Hr. Thorborg?

Hva med at du selv starter med at arbejde gratis fra nu af og til du stiller træskoene... Hvis du kræver, at andre gør det, så skulle du måske selv gå forrest med et godt eksempel...

At du brokker dig over, at et regnskabsprogram koster penge, det er i min verden totalt til grin. Kan du nævne bare et eneste brugbart program, som ik koster et engangsbeløb, eller et månedligt beløb. Nej vel? 

Sikke en kræver mentalitet, som der er kommet herinde, hvor alle tror, at alt er gratis... SUK!

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joachim Løvgaard:

Jeg håber dette indlæg er flydt med ironi, men hvis ikke så er du da fuldstændig tabt! Vil det så sige, at det du laver det tager du slet ingen penge for? Hvis det du skriver er din holdning, hvorfor er alt hos http://www.smsit.dk/ så ikke gratis? Hvorfor tager du penge for det?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hahahaha, kan være jeg lige skal pointere at min indlæg var ironisk :D

Jeg håbede at min sidste sætning "Hvad blev der af iværksætterånden, de endeløse nætter uden betaling? Hvor er det gode eksempel blevet af, Hr. Thorborg?" var tydelig nok, men det var ikke tilfældet kan jeg se ;-)

God dag til dig Fashion Seller - jeg er helt enig i dit indlæg :-)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:02

Joachim Løvgaard:

Jeg håbede at min sidste sætning "Hvad blev der af iværksætterånden, de endeløse nætter uden betaling? Hvor er det gode eksempel blevet af, Hr. Thorborg?" var tydelig nok, men det var ikke tilfældet kan jeg se ;-)

OK - så er jeg med :) Var også ganske i tvivl, men kunne jo godt være at kulden havde gjort dig skør :) Men måske det har ramt mig.

God fredag.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:08

Joachim Løvgaard:

Sorry jeg ik lige fangede den ;D

PS hele denne debat giver mere mening, hvis man læser det andet indlæg fra trådstarter (selve indlægget er identisk med dette, men i kommentarerne kommer der vigtige info frem). Sjovt nok har alting en årsag... http://www.amino.dk/forums/t/218964.aspx

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)