Alle domæner skal vise præcist det samme indhold og derfor var min idé blot at oprette nogle domæne aliases, men efter lidt søgen på nettet er jeg stødt på flere der fraråder dette pga. Dublicate content og forringet seo.
Jeg kan desværre ikke bare lave 301-redirect, da de besøgende fra de enkelte lande stadig skal se deres lands domæne.
Jeg har meget svært ved at se fordelen i denne konstruktion?
Du kan bruge canonical-tag til at prøve at styre hvilket domæne, som skal ranke bedst/indekseres, men det bedste ville helt sikkert være: kun en hjemmeside. f.eks. domæne.com. Canonical tag kan bruges sammen med domænealiases, så det hele laves et sted.
Alle domæner skal vise præcist det samme indhold og derfor var min idé blot at oprette nogle domæne aliases, men efter lidt søgen på nettet er jeg stødt på flere der fraråder dette pga. Dublicate content og forringet seo.
Jeg kan desværre ikke bare lave 301-redirect, da de besøgende fra de enkelte lande stadig skal se deres lands domæne.
Hvad er det smarteste at gøre?
Er du sikker på de ikke skal være akkurat samme indhold - men på hvert sit sprog?!
Hvis du kun laver sitet på et sprog med samme indhold, så er 301 redirects svaret.
Hvis placeringer i søgemaskiner er totalt ligemeget, så bare smid dem på alle domænerne.