I Dag modtager jeg så en regning på administrationsgebyr på erhvervs affalds ordningen ?. Da jeg ikke er med i denne ordning, henvender jeg mig selvfølgelig til kommunen for at høre hvad det drejer sig om. De fortæller mig så at alle selvstændige i kommunen får denne regning enten de er med i ordningen eller ej.
Så er det at jeg mener grænsen er nået. Hvorfor skal vi nu også betale den slags når man ikke bruger ordningen ?. Man skulle da mene det var nok at betale skat. Og hvad bliver det næste ?. Sender de så også regningen videre til de selvstændige næste gang de skal have nye biler på genbrugspladserne ?.
Det gælder alle selvstændige og er jo slet og ret en slags skat - alle kommuner men man kan få dispensation hvis man omsætter for under et eller andet (husker en mio) og driver virksomhed hjemmefra som jeg husker det. Det er værd at søge
Ellers ja - det er jo en skat på erhverv - og den omfatter både skræld og jordrensningsafgift = det som det koster når kommunen flytter jord hvor industri tidl har forurenet.
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det gælder alle selvstændige og er jo slet og ret en slags skat - alle kommuner men man kan få dispensation hvis man omsætter for under et eller andet (husker en mio) og driver virksomhed hjemmefra som jeg husker det. Det er værd at søge
Ellers ja - det er jo en skat på erhverv - og den omfatter både skræld og jordrensningsafgift = det som det koster når kommunen flytter jord hvor industri tidl har forurenet.
vh John H
Tror du tager lidt fejl her John. Det er ikke selve affaldsordningen som jeg mener ( Og den er jeg heller ikke med i og skal heller ikke betale til ) Det her er et administrations gebyr til den affaldsordning som jeg ikke er med i. Men gebyret skal jeg stadigvæk betale selv om jeg ikke er med i ordningen ?. Det er det jeg ikke fatter.
Jeg giver dig helt ret. Det er at pisse på folk med de regninger der. Da jeg modtog en, ringede jeg til kommunen for at høre hvad det er jeg skal betale for ?! Det kunne han ikke helt svare på, men sagde at det blandt andet var for administration af genbrugspladserne og vedligeholdelse at de IT systemer de brugte til administrationen af genbrugspladserne ?!? Ja okay... HVORFOR skal jeg betale for det ??? Hvis jeg kører ned på genbrugsstationen for at smide noget affald af, for et stykke arbejde jeg har udført hos kunden, skal jeg stadig betale 212,50 for at køre ind på genbrugspladsen. Hvad er meningen ?? Det giver ingen mening, det er ekstra skat på ekstra skat, hele fucking tiden. Jeg sidder her og bliver helt arrig over at tænke på hvor meget vi egentlig finder os i. Jeg sagde til den kære kommune mand at jeg nægtede at betale den regning, da jeg ikke kan se sammenhængen i både at skulle betale 212,50 for at køre ind og smide noget affald af på genbrugspladsen og SAMTIDIG skal betale en regning for administrationsgebyr af selvsamme ?! For 5 år siden var der slet ikke noget der hed hverken affaldsgebyrer eller administrationsgebyrer, der kunne man blot smide sit affald af på en genbrugsplads og så var det det og alt kørte fint og uden problemer. HVORFOR skal vi pludselig belastes med både administrationsgebyrer OG affaldsgebyrer ?!? Hvem får alle de penge som ikke eksisterede for 5 år tilbage, da man ikke skulle betale gebyrer ?? Nå, ja ja, men jeg har ihvertfald krøllet den regning sammen og smidt den i skraldespanden og så må de s.. sagsøge mig hvis de vil have "deres" penge.