Søger et godt SEO råd. Er der nogen forskel rent SEO mæssigt om man laver en lang artikel på 1 side, eller opdelt på flere sider?
Det drejer sig om en guide hvor man selvfølgelig kunne dele de forskellige steps op på forskellige sider. Lige nu kommer de bare i en lang køre ned af siden.
Neil Patel har skrevet et super godt indlæg omkring hvor lang en side skal være. Han er kommet frem til at hellige gral, som det ser ud lige nu, ligger på cirka 2400 ord pr. side hvis den skal ranke virkelig godt i de organiske søgninger i Google.
Jeg plejer personligt at sige 1200 ord for mine egne sider. Men hvis du kan finde stof nok, så lav nogle fede sider på +2000 ord, med nogle gode videoklip, billeder og en infografik. Det kan google hvertfald godt lide.
Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.
Desto mere koncentreret kvalitetsindhold desto bedre, er tommelfingerreglen. Men det skal naturligvis hænge sammen, og give mening, at man laver en lang artikel fremfor at opdele indholdet.
F.eks. vil det være en god idé at opdele indholdet, hvis siden omhandler vidt forskellige emner og begreber, der ikke er egnet til at få gode placeringer på samme keywords.
Det er der bestemt. Hvad der virker bedst afhænger af emnet, hvilke søgeord du gerne vil optimere i mod, hvor mange søgeord og længden af guiden. Så det er ikke så nemt at give et helt generelt svar på.
Men som udgangspunkt - er det et søgeord med meget konkurrence omhandlende et enkelt emne, så ville jeg ikke dele det alt for meget op.
Er der til gengæld flere søgeord du gerne vil målrette i mod og flere naturlige emner, så ville jeg dele den op.
Som den er lige nu, ville jeg bestemt ikke dele den op, det er den ikke lang nok til. Har du lavet søgeordsanalyse? Hvad vil du gerne ranke på? Hvis det kun er "dropshipping", så hold det som én side.
Drop alt det opdeling. Hvis tingene hænger sammen, så skal det være på en side. Sideskift koster læsere, og den eneste grund til at lave sideskift i en sammenhængende analyse/tekst, er hvis man tjener penge på sidevisninger (læs: online aviser der er ligeglade med læsbarheden).
Og den tekst du har linket til er på ingen måde lang...
Min tanke er at hvis kunden søger på hvad er dropshipping, eller hvordan finder jeg en dropshipping leverandør, at så tricker den på flere af mine søgeord, er det forkert forstået?