Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb samosa... Hvad synes du om ideen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
(Skrev denne tekst igår, men desværre var amino bede og ik kunne opret indlæg)

Klokken er 3 om natten og har slet ikke lyst til sove og sådan har jeg haft det de sidste 3 uger!
Det virker sikkert meget underligt på nogen, men sagen er den, at jeg simpelthen er bidt af ideen, om at starte virksomhed
indenfor mad-produktion.

Jeg er specialt meget glad for 1 indisk dessert og 2. snacks og har virkelig lyst til gøre mit for hele Danmark kommer vil får glæde af det også.

Efter en masse arbejde, har jeg fundet en partner, som har styr på økonomi og har et lille pizzaria på Nørrebro.
Der skal købes nogle maskiner og pladsen skal gøres bedre!

Desserten: Jeg synes det er verdens bedste dessert. Det er lavet af mælk, ost og sukker.!
Snacks: Somosas. den kender sikkert mange og ved de smager pragtfuldt.(kan googles)

Jeg har siddet og tænkt over vores målgruppe og eftersom jeg ikke har store penge, starter det småt!

Jeg har tænkt på små firma, som ikke har kontine selv
og
Levering til Fester.

Jeg er så sikkert folk vil lide mine/vores "produkter", at jeg vil tilbyde folk GRATIS 1. gangs prøvelse.
Min partner er imod denne gratis prøvespisning, men jeg er så sikre på produkterne, at jeg vil betale det fra min lomme!

Målet er hvis firmaerne efter prøve spisning lave en fast aftale med os på daglig eller 2 gang om ugen bais

Har i ideer til mig ?

Hvordan kan jeg sørge for, at KUN seriøs folk udvælges til prøve-spisning. Har ikke råd til folk bare prøve spiser med velvidende de aldrig vil lave aftale!

[Vi er i København ... skriv pm, hvis du er interessede eller på anden måde hjælpe med råd og forslag]

// Jeg ved godt jeg før har drøftet ideen herinde....men nu er jeg i slutfasen af konceptet

Jeg vil sælge 50 samosa for 450kr.... Vil du benytte dig af den?
Tilmeldt 24. Dec 13
Skrevet kl. 22:13
Ingen ?
Tilmeldt 24. Dec 13
Skrevet kl. 22:38

Sådan ser samosa ud  :)

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo aldrig vide dig sikker på at der er nogen der vil købe dit produkt, efter de har haft en gratis prøvesmagning. 

Tror du ikke også det bliver svært kun at have to produkter/retter på menuen. Folk kan jo godt lide lidt adspredelse. Så tænker at de fleste måske bliver lidt trætte af somosa hvis de spiser det, 2 eller flere gange om ugen til frokost.

Og hvordan adskiller du dig fra andre indiske restauranter som også lave samosaer, og har et helt menu kort oveni? 

Tilmeldt 24. Dec 13
Skrevet kl. 22:54

Du har ret og har selv tænkt over det !

Mit MÅL: Hele Danmark skal kunne købe Frosne samosa i Netto og andre supermarkeds fryser en dag!

Desværre har jeg ikke de store penge som det kræver, så jeg prøver finde en måde at komme i gang på.

I er hjertelig velkomne til komme med ideer og forslag

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 23:03

Men du kunne jo starte med at undersøge de virksomheder der ligger i dit nærområde, også selvom der kun er et par ansatte, så skal du måske ikke sælge dem 10 stk men en mængde der passer til dem, på den måde skal du ikke ud og aflevere 100 stk til et arrangement, men kan komme rundt i et par virksomheder, og møde få mennesker, men det er jo en start plus du ikke skal have så mange penge op ad lommen med det samme. 

Og måske istedet for en fast aftale, så fortæl dem at de kan bestille dem når de har lyst, og du glædelig leverer når de har behov :)

så er du jo igang og ryggen går stærk hvis dine produkter er så gode som du siger :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:05

Jeg elsker samosas, men gider sjældent lave dem selv, da det er tidskrævende. 

Jeg har nogengange set samosas i den lokale Føtex, men det ser ikke så godt ud at jeg føler mig fristet. Har købt nogen i Belgien hvor kvaliteten var lidt skuffende. 

Til gengæld har de desværre hevet popodums af hylderne, som jeg ellers synes er rigtigt let at lave og superlækkert til karryretter. 

De samosas jeg fik i Dar Es Salaam da jeg var barn var helt fantastiske. Det var virkeligt kræs.

Dengang lå der også en butik, der hed Patel Store, som selv lavede indiske snack. De var vildt gode og jeg ville ønske jeg kunne finde ud af at lave dem. 

Hvis du kan lave sådan nogle snacks så er de i hvert fald mere velegnede til at distribuere, da de er tørre og kan klare stuetemperatur. Du kunne evt lave en webshop med netop disse snacks.

Det var sådan noget forskelligt krydret noget, hvor de var ristet eller friteret. Eksempelvis var der noget der virkede som om det havde været nudler, som fik en kort tur i frituren.

Med sådan en webshop med lækre snacks jeg ikke kan købe i Føtex ville jeg være solgt.  

Hvis du skal sælge samosas, tror jeg de som lunede ville gå som varm brød hvis du solgte dem fra en bod. Tid og sted hvor folk er blevet småsultne, men ikke er nået til aftensmaden endnu. Eller noget hvor det er relevant med natmad.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 23:37

Hej 

Du er tændt på ideen og det er godt. Nu skal du afprøve om ideen også virker i virkeligheden. Som en foreslog, så samarbejd med det lokale pizzeria og se om kunderne er lige så vilde med dit koncept som du selv er. 

Tænder kunderne på ideen, så skal du tænke større og afprøve andre salgskanaler, så du kan komme ud til et større kundesegment.

mvh

Mogens

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:25
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)