Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værsgo, en iværksætter ide til dig!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Du var i hvert fald ikke længe om at købe et domænenavn til formålet.Smile

Med Drupal 7 kan man mere eller mindre installere og konfigurere (indholdtyper + views + panels) sig til funktionaliteten, så det kunne være en måde at komme hurtigt i gang.

---

Men ellers en fin idé.

Nej :)

Jeg var næsten overrasket over ingen af de andre havde om aftenen efter alle de udmeldinger i tråden.

Det lyder som drupal er en smart løsning her, men er nok mest tilbøjelig til at kode det fra bunden, hvis jeg går videre. Det tager alligevel også noget tid at sætte sig ind i et nyt CMS.

Udfordringen ved dette projekt ser jeg mest som at få de første brugere. Måske også at få nok nok brugere.

Hvis der er andre der overvejer projektet og kunne forestille sig at arbejde flere om det, så send gerne en besked. Uddyb hvad din rolle kunne være, lidt om dig selv osv.

Jeg har kompetencerne til at programmere systemet, samt en god forretningsforståelse fra min uddannelse på CBS.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ked af at sige det når nu alle elsker ideen, men den er meget svær at gøre til en succes. Jeg gider ikke at indgå i en længere snak om emnet, men vil selvfølgelig gøre opmærksom på hvad der gør det svært.

Et - du bygger en stor flot side, nice. Hvad sker der når folk vil sælge sin bolig og de kommer til en tom side? De forlader sitet igen. Så længe der kun er få brugere på sitet er det næsten umuligt at finde et match. Efter et år og du har 100 boliger (listet gratis) og en given bolig ses af 20 hver måned. De 4 er potentielle købere men bor et sted hvor sælger ikke vil hen.

Dvs. du mister 4 potentielle købere pga du ønsker at bytte.

Hvor stor er en brugers chance for at finde et happy match? ja hvis han er ultra heldig er der en bruger på sitet der overvejer at flytte fra en lejlighed i Aalborg til hus i Viborg, men begge personer skal have lyst til at eje den anden bolig. Du vil stadig have rigtig stor konkurrence på at personen fra Aalborg kan sælge sin lejlighed under normale vilkår under større opmærksomhed og dermed til en højere pris, og så vil hun måske købe et andet hus i Viborg hun bedre kan lide. 

Jeg siger ikke det her for at være ond, men jeg har selv mistet 100k på et suverænt it projekt på en halvgenial ide, men måtte indse at det ikke er nemt at skaffe brugere til en tom side. 

Jeg siger at det bliver svært, men hvis i vil prøve det af, så held og lykke.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I Randers har man forsøgt noget ala det samme.

Her gik alle ejendomsmæglerne sammen om at lave en dag, hvor der kun var fokus på bolig-byt. Det var så noget med, at man kunne melde tilbage til sin mægler, hvilken type huse/lejligheder ol. man var interesseret i eller man kunne møde op og selv undersøge de forskellige muligheder.

Det blev på ingen måde en succes og de gjorde det kun denne ene gang.

Men det kan sagtens være, at det har ændret sig (mener det var 1-1½ siden) og folk i dag er mere friske på noget bolig-byt.

Mvh

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A

Det er helt fint med noget kritik.

Der er ingen tvivl om at det kræver et stort stykke arbejde hvis sådan et projekt skal lykkedes. Og succesen afhænger af at der er mange brugere. Et Dating site med få brugere har jo heller ingen værdi, så det handler om at tiltrække mange brugere, så der er større chance for et match.

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars. 

Først og fremmest må man jo tage hatten af for, at du vil dele ud af dine iværksætteridéer - super fedt!

Når det så er sagt, så kan jeg finde tonsvis af årsager til, at det bliver så at sige umuligt at få det projekt til at lykkes. For mig at se er der ganske enkelt for mange komplikationer.

Vi kan starte med at tage udgangspunkt i ovenstående eksempel, du kommer med, hvor Hanne og Peter møder hinanden gennem Houseswap. For at det i realiteten kan lykkes med ovenstående eksempel:

1. Så skal Peter være interesseret i NØDAGTIG den lejlighed, Hanne har.

2. Så skal Peter være interesseret i en lejlighed Aalborg på NØDAGTIG det samme tidspunkt, som Hanne har besluttet sig for at flytte sammen med den nye fyr, hun har mødt lige uden for Viborg.

3. BÅDE Hanne og hendes nye fyr skal være interesseret i NØDAGTIG det hus, Peter har i Viborg.

4. Både Hanne, hendes nye fyr og Peter skal være HELT enige om en pris BÅDE PÅ LEJLIGHED OG HUS(!) og enige om PRÆCIS, hvornår byttehandlen skal foregå.

5. Det vil kræve RIGTIG mange aktive brugere at lave nogle match, der i realiteten ville blive til noget.

6. Der skal lukkes MANGE aftaler med advokater, skødekontorer, ejendomsmæglere osv. over HELE landet, før der er en holdbar økonomi i siden. 

Dette er bare nogle af de problemstillinger, jeg hurtigt kunne komme i tanke om, og jeg vil ikke afvise, at der også er flere.

Nu er det ikke for at skyde idéen helt i sænk, men for at man kan starte et veldrevet site, må man se på både de gode og de dårlige sider af projektet.

Håber mit input kunne bruges konstruktivt! :-)

God weekend til alle derude! :-)

Mvh.

Kristian Mølgaard.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Tak for den gode kritik. Jeg er helt enig i at der er mange ting der skal lykkedes hvis sådan et projekt skal have succes.

Vi skal dog tænke på at målgruppen for sådan et site er dem som er mere eller mindre "tvunget" ud af deres nuværende bolig pga. arbejdsmæssige eller økonomiske årsager. Er man i sådan en situation, er man nok lidt mere large hvad angår bolig, og dermed er det nemmere at lave et match.

Der skal dog mange brugere til, og du har ret i at det kræver meget at lave et match, da begge parter skal være villige til at "bytte" bolig, og være enige om prisen.

Det kan også være projektet skal gribes helt anderledes an, og der skal være en helt anden prisstruktur for at det bliver økonomisk rentabelt.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide, jeg er med om et samarbejde kan etableres....

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Konklu Applications Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes denne idé er god og det kunne gå hen og blive en guldmine værd. 
Ligeledes har den jo det problem at folk skal være villig til at bytte eller give lidt ekstra oveni.
Men alt i alt en super idé at gå videre med! :-) 

Jeg er igang med et projekt i idéfasen og lavet et indlæg om det her!
http://www.amino.dk/forums/t/219107.aspx#1442374

I er meget velkomne til at gå ind og komme med gode svar og/eller konstruktiv kritik :-) 

Vh. Thomas

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene det er vigtigt at alle som opretter en bruger på siden, skal nemid valideres, så andre er garanteret at det ikke er fup brugere som er oprettet for at lokke andre til.

Der næst tror jeg man skal købe sig til reklameplads på boliga.dk og andre bolig relaterede sider. Kør dem evt via affiliate

Lav evt et affiliate program. hvor affiliate siden får 100kr eller noget for hver bolig der oprettes.

Ideen er fed, men det kræver mange boliger.

Send evt emails til brugere når der oprettes en bolig som passer til deres søge kriterier.

Kan man via bbr eller andet se hvornår en bolig sidst er sat til salg? Hvis ja, så kan man lave det sådan at siden automatisk tjekker alle boliger hver nat, og fjerner dem som er blevet solgt

Jeg kunne godt have gundet på at være med på projektet hvis ik jeg havde så fandens mange andre ting jeg gik og rodede med.

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)