Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er formålet med arbejdsgiver betalte 3 arbejdsløsheds dage

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er formålet med at arbejdsgiveren skal betale 3 arbejdsløshedsdage når en medarbejder holder op

Jeg kan kun se at det er sværre og dyrer at ansætte nogle i en spidsbelastning så heller sige som så mange gør " vi skal ikke være større end..."

vi bliver en nation. Af meget små virksomheder

er der ikke en regel for hvornår det træder i kraft.

jeg har haft en til hjælp i december ca 15 dage 

så er 3 dages betaling i procent ret voldsomt syndes jeg

men fordi jeg ikke kan forstå formålet med lovgivningen vi jeg gerne have nogle kommentarer  

Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Brødsgaard Byggeri Skrevet kl. 06:44

Jeg mener ikke at du skal betale ledighedsdage (g-dage) hvis du kun har haft den pågældende medarbejder ansat i 15 dage.

Dette er selvfølgelig afhængig af den ansattes overenskomst mv.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:53
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

toogtoerfem:
forstå formålet med lovgivningen vi jeg gerne have nogle kommentarer  

1. At lønmodtagerne får flere penge og derved bliver ved med at vælge dem som laver sådanne love. 

2.  At det er dig arbejdsgiveren som betaler fremfor staten. Hvis staten skulle betale så vil den være nødsaget til at kæve mere SKAT og det er der ikke så mange stemmer i mere :-).

Ved at lave mærkelige regler som denne undgår man - ganske belejligt at kalde det skat. Nøjagtigt som alle de andre mærkelige afgifter Danske virksomheder (og private) skal betale.

Pengene skal ind og det lyder ikke så godt når man kalder det for det som det er, nemlig SKAT! 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:39
Arbejdsgiveren skal ikke betale G-dage, hvis lønmodtageren selv siger op.

http://www.ask.dk/sitecore/content/ASK/CKA/Borger/Dagpengegodtgoerelse%20fra%20arbejdsgiveren.aspx
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16

Michael_N:
Arbejdsgiveren skal ikke betale G-dage, hvis lønmodtageren selv siger op.
Korrekt - kun ved opsigelse fra arbejdsgiver og kun hvis medarbejderen er med i a-kasse med dagpenge ret (og medarbejderen kan heller ikke få dagpenge for de 3 dage, så de flyttes fra a-kasse til arbejdsgiver) og kun hvis medabejderens ansættelse har været mindst 14 dage (2x37 timer) inden for seneste 4 uger før opsigelse

Reglen gælder også ved tidsbegrænset ansættelse hvis alt andet er opfyldt så det hjælper ikke at ansætte tidsbegrænset hvis det er over 14 dage

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Formålet er jo, at arbejdsgiveren tænker over sit forbrug af vikarer.

Nogle arbejdsgivere har desværre en tendens til at ansætte, opsige og ansætte samme mand igen efter behag. Det betyder så, at A-kassen bærer byrden for, at de kun vil have en mand ansat, når de har allermest travlt. 

Andre arbejdsgivere har den kedelige vane at forlænge en kortvarig ansættelse igen og igen i stedet for at fastansætte, derved sparer de pensionen. 

MEN jeg er enig med dig i, at reglen om G-dage er et tveægget sværd, der sikkert hæmmer nogles chancer for at få job, selvom den måske er til hjælp for andre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Formålet er jo, at arbejdsgiveren tænker over sit forbrug af vikarer.

Nogle arbejdsgivere har desværre en tendens til at ansætte, opsige og ansætte samme mand igen efter behag. Det betyder så, at A-kassen bærer byrden for, at de kun vil have en mand ansat, når de har allermest travlt. 

Andre arbejdsgivere har den kedelige vane at forlænge en kortvarig ansættelse igen og igen i stedet for at fastansætte, derved sparer de pensionen. 

MEN jeg er enig med dig i, at reglen om G-dage er et tveægget sværd, der sikkert hæmmer nogles chancer for at få job, selvom den måske er til hjælp for andre.

Helt korrekt godt set

Vil lige tillægge at eks hvis du laver aktiviteter som måske specifikt går over 3 uger (jordbørplukning/filmoptagelse/oprydning eller hvad det kan være, så skal du regne 3 ekstra dage dagpenge til alle ansatte i a-kasse. Det kan skabe interesse i at ansætte folk der ikke står i A-kasse og har dagpenge ret .- lovligt eller ikke som kriterium

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:40

Hmm du skriver at arbejdsgiveren ansætter efter behag igen og igen

jeg vil kalde det efter. Behov  hvorfor hvorfor skal man som arbejdsgiver betale for noget der ikke er brug for - hvis der er kunder og behov så ydes en arbejdsindsats og der betales løn 

hvorfor er det så lige at arbejdsgiveren skal tvinges til at have ansatte som der ikke er brug for.?

det er som en anden skriver. Et andet udtryk for skat

den arbejdsgiver vil altid fastholde en god ansat sålænge der er behov

Et spændende konsept for dansk supermarked kunne være. " du har i en uge købt 1 litersødmælk hver dag" hvis du hilder op med det skal du betale for 3 liter"

og når du forlader butikken kunne der komme en krontolant og sige ups du har købt for 300 

så skal du betale 15,75 i elevator afgift 

"den bruger jeg slet ikke siger du så " 

svaret er så " det er der andre som gør derfor skal du betale ffor ders brug"

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:29

Formålet med reglerne om G-dage, der blev indført i 1989, var et ønske om at skabe et økonomisk incitament for arbejdsgivere til at undgå afskedigelser og hjemsendelser og i stedet oprette varige beskæftigelsesforhold. Udgifterne til udbetalingen af arbejdsløshedsdagpenge ville dermed - samlet set - kunne reduceres.

Med andre ord: G-dage blev indført, for at arbejdsgivere i højere grad skulle planlægge deres medarbejderes arbejdstid og undgå korttidsansættelser.

Politisk er der flere der vil afskaffe det og det kunne måske hjælpe visse brancher.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)