Har været lidt uheldig! har haft virksomhed med en mand der desværre tog mig i røven! så hvis jeg skal starte noget op igen, vil Skat havde 50.000kr i garanti. min samlever vil gerne starte noget op men hun er på barsel og vil blive ramt hvis hun bliver moms reg. har snakket med banken, men den mand jeg havde virksomhed med har gjordt det så godt at banke heller ikke vil hjælpe. har idag en plan over hvilken virksomhed/virksomheder jeg vil starte op. Er er nogen her der har nogen gode ideer eller kan komme med noget så jeg kan komme videre, med mine virksomheds planer
|
Det lyder underligt at Skat vil have en sikkerhed. Hvordan endte sagen med det gamle firma?
Hvis du vil igang, og banken ikke er villige til at hjælpe - må du ud og finde en investor. Måske noget venturekapital var vejen frem? Men hvor meget skal du bruge for at starte din virksomhed op? Hvis du alligevel skal bruge f.eks. 200.000 til at få virksomheden op at køre, kunne du jo stifte et anpartsselskab med din samlever, og muligvis stille Skat tilfreds på den måde?
Dog vil jeg gerne høre hvorfor de vil have du stiller sikkerhed. For det lyder meget mystisk i mine øre.